El Correo Gallego

Noticia 1 de 1 Galicia | galicia@elcorreogallego.es  |   RSS - Galicia RSS

campus

Gómez Márquez: "A USC debe colaborar co tecido empresarial en simbiose, non parasitismo"

Gómez Márquez abre los encuentros digitales de EL CORREO con los 'rectorables' // "Estou en contra dos reinos de taifas que empobrecen docencia e a investigación", señala

I. CASAL • SANTIAGO   | 14.04.2010 
A- A+

RAMÓN ESCUREDO
Jaime Gómez Márquez respondiendo las preguntas de los lectores en la redacción digital de EL CORREO
FOTO: RAMÓN ESCUREDO

Estos días apenas le queda un minuto libre. Jaime Gómez Márquez debe combinar sus obligaciones docentes y del decanato de Bioloxía con la precampaña electoral al rectorado de la USC, pero ayer no tuvo problema en superar holgadamente la hora prevista de encuentro digital para responder a buena parte de las preguntas planteadas por los lectores de EL CORREO GALLEGO.

La suya fue la primera de las entrevistas colectivas que celebrará este diario con los candidatos al rectorado compostelano, y en ella una de las preguntas reiteradas giró en torno a las empresas participadas por la USC. "A universidade non é unha empresa nin tampouco a súa misión social é crear empresas. Debe colaborar co tecido empresarial pero nunha relación de simbiose, non de parasitismo. No meu programa figura revisar a situación das empresas participadas pola universidades e as UNIs (Unitenda, Unidixital...). Hai que revisalas e as que non lle interesen á USC, non ao señor reitor, pechalas", respondió.

Gómez Márquez tampoco evitó responder a las preguntas más directas sobre casos de incumplimiento de la jornada académica por parte de algún profesorado y recalcó que si ganase las elecciones "non miraría para outro lado". "Como decano xa teño actuado en varias ocasións en defensa do cumprimento das nosas obrigas docentes", puso como ejemplo.

Parga Pondal y Ramón y Cajal

El futuro de los investigadores de los programas Parga Pondal o Ramón y Cajal fue otro de los asuntos sobre el que reincidieron varias preguntas. "A perspectiva ten que ser a súa estabilización dependendo dos recursos da USC, da súa valía investigadora demostrada na USC e das necesidades de profesorado e investigadores de cada área de coñecemento. A política de captación de investigadores é necesaria, pero debe facerse en harmonía coa política de profesorado. Só deste modo poderemos asegurar a consolidación de todos os investigadores", consideró.

En cuanto a los contratados con cargo a proyectos de investigación, Gómez Márquez reconoció que la suya es una "situación moi complexa" y señaló que se les debe informar sobre "cales son as súas perspectivas de futuro na USC". "Hai que impedir situacións de escravitude e, se fose posible e viable economicamente e de interese da institución, estabilizalos, porque vivir así permanentemente ten que ser moi difícil", indicó.

El profesor también se pronunció sobre la endogamia universitaria: "É mala dende o punto de vista biolóxico", respondió con humor. "Estou en contra dos reinos de taifas que empobrecen o tecido docente e investigador", prosiguió el candidato a rector, que avanzó que en su programa habrá medidas para evitarla, aunque subrayó que al final es "a ética das persoas" la que debería impedir "tropelías e desmanes".

 

MÁS PARTICIPACIÓN

Alumnado, Bolonia y acreditados

El colectivo de acreditados a cátedra está haciendo notar sus reivindicaciones en la precampaña. La semana pasada mantuvo un encuentro con las siete candidaturas y ayer su voz también se hizo oír en el encuentro digital con Jaime Gómez Márquez, al que se le pidió su postura sobre el futuro de este personal que aguarda a que se convoquen las plazas que hagan efectiva su promoción. El profesor insistió en que se debe promocionar a quien lo merezca tanto por su trabajo docente como científico y abogó por que los criterios que regulen la creación y asignación de plazas se recojan en una norma que deberá ser aprobada por el claustro universitario.

Tampoco faltaron preguntas sobre Bolonia. A su juicio, la reforma es buena porque "favorece a mobilidade e harmoniza os estudos en Europa", pero se ha hecho "regular" tanto en España como en Galicia, pecando de "caos normativo, o inaceptable custo cero, másteres a barullo, présas sen necesidade, etc". En cuanto al alumnado, Gómez Márquez cree necesario "reforzar moito" su participación en la vida universitaria.

En el apartado económico, la suya sería una "política de austeridade y a nivel ideológico huye de etiquetas políticas. "O meu credo neste tema é: Creo na Universidade Pública e sempre a defenderei con uñas e dentes se fai falla. Non sei se isto é de esquerdas ou dereitas. Creo nas persoas e na súa capacidade para desenvolver o seu traballo" .

EL PERFIL

·· Gómez Márquez (A Coruña, 1957) es catedrático de Bioloxía Molecular y decano de Bioloxía desde hace algo más de 7 años. La intención de este candidato independiente es "traballar e non figurar", dice. "Non penso que os reitores teñan unha áurea especial. Son xente normal cunha probabilidade maior de ter canas que o resto da comunidade universitaria", bromea.

ENCUENTRO DIGITAL

Lea aquí el encuentro completo de Gómez Márquez con los lectores de www.elcorreogallego.es



Vídeo

  • O actual decano da Facultade de Bioloxía, Jaime Gómez Márquez, foi o primeiro dos sete candidatos a reitor da USC en participar nos encontros dixitais organizados polo Grupo Correo Gallego. Correo TV