El Correo Gallego

Noticia 1 de 1 Galicia | galicia@elcorreogallego.es  |   RSS - Galicia RSS

"Moita xente sentirase cómoda colaborando connosco"

"Somos universitarios e independentes", asegura el 'rectorable' Juan Casares
Lea en encuentro digital íntegro

X. CREGO SANTIAGO   | 22.05.2010 
A- A+

Antonio Hernández
Juan Casares Long, durante el chat
FOTO: Antonio Hernández

El lunes la Universidade de Santiago de Compostela (USC) elegirá rector. Juan Casares Long concurre a la segunda y definitiva cita con las urnas con una ventaja en la primera de 6 puntos sobre su rival y el convencimiento de que en su candidatura puede sentirme cómodo cualquier miembro de la comunidad universitaria. "Somos unha candidatura plural e aberta que incorpora moitas sensibilidades existentes na nosa comunidade, entendo que moita xente se sentirá cómoda colaborando connosco", respondió en el encuentro digital en la web el Grupo Correo Gallego.

El catedrático de Enxeñería Química respondió 25 de las preguntas planteadas por los internautas durante una hora, antes de marcharse a comer rápidamente para después afrontar dos horas de clase con un grupo de alumnos franceses. Al igual que en la entrevista colectiva a su rival, Fernández Prieto, se expuso a varias cuestiones sobre su perfil político. "Somos universitarios e independentes", respondió cuando se le preguntó si es conservador en términos políticos y académicos. Esta vez Casares tampoco quiso pronunciarse sobre la apuesta de los diputados y profesores universitarios Xoaquín Fernández Leiceaga (PSdeG) y Carlos Aymerich (BNG), que pidieron el voto progresita y nacionalista para Fernández Prieto. "Eu respecto as opinións de todos e gustaríame que no mesmo sentido se respectasen tamén as miñas opinións", respondió.

Casares tampoco quiso ahondar en su opinión sobre las plataformas e insistió en que no pactará con Converxencia Universitaria, tal como planteó un lector. "[As plataformas responden aos lexítimos desexos dalgúns profesores da USC, e mesmo o meu contrincante conta cunha delas. Como sabedes, eu presento unha candidatura independente", zanjó.

En materia de recursos humanos, el catedrático apuesta por mantener la política de consolidación de los investigadores Ramón y Cajal y Parga Pondal y promocionar a los acreditados a cátedra. "En base ás posibilidades orzamentarias, tratarase o tema", señaló sobre éstos últimos. Si gana, prometió además no consentir "a falta de transparencia e de diálogo", los dos aspectos que, dijo, más le desagradan en la vida de la USC.

En materia de financiación, también expuso su postura sobre el esfuerzo de las administraciones públicas y la captación de fondos privados. "Estamos a vivir un cambio de época que apunta cara unha economía moito menos expansiva que a que tivemos nos últimos anos. Pero en calquera caso, o financiamento da universidade pública ten que ser público e medrar para achegarse aos niveis dos países do noso contorno. O financiamento privado ten que ser complementario, nunca substitutivo, e sería moi desexable", detalló.

Para caminar en esa senda, Juan Casares Long reconoció la necesidad de ahondar en la percepción social de la importancia de la universidad.

"A sociedade non percibe o servizo esencial que as universidades lles estamos a prestar. Será unha constante durante o meu mandato chegar a ela e facerlle presente toda a nosa actividade. No noso programa reflectimos a necesidades de aclarar a colaboración institucional cos colexios profesionais, asociacións científicas, academias...".

 



Vídeo

  • Debate entre os candidatos ao Reitorado da Universidade de Santiago, Juan Casares Long e Lourenzo Fernández Prieto, celebrado na Facultade de Medicina da USCCorreo TV