El Correo Gallego

Noticia 5 de 10 noticia anterior de Gala de entrega de premios 2017 Gallego del año » Gala de entrega de premios 2017

XXVIII Edición Premios Gallegos del Año

Feijóo: “A de Galicia é a gran historia dun éxito colectivo”

"El Correo axuda a preservar a individualidade de cada galego" // "As páxinas deste xornal reflicten día a día unha sociedade que evoluciona sen cesar"// Di que Ana Pastor encarna o estilo prudente e leal que fai posible a etapa máis fecunda da nosa historia // El presidente se afanó en contraponer la identidad gallega al movimiento indepentista catalán y destacó la cohesión como la gran fortaleza de Galicia, Especial Premios Gallegos del Año 2017

Alberto Núñez Feijóo, anoche durante su alocución en la gala - FOTO:  F. Blanco, A. Hernández, P. Sangiao y E. Álvarez
Ver galerías (6)
Alberto Núñez Feijóo, anoche durante su alocución en la gala - FOTO: F. Blanco, A. Hernández, P. Sangiao y E. Álvarez

ROI RODRÍGUEZ SANTIAGO   | 27.10.2017 
A- A+

La actualidad política y la grave crisis que atraviessa España ante el desafío secesionista marcó ayer el discurso del presidente de la Xunta, Alberto Núñez Feijóo, que aprovechó la gala de los premios Gallegos del Año para mostrar una vez más su apoyo "al Gobierno de España, a las instituciones democráticas y a las fuerzas defensoras de la Constitución".

Feijóo arrancó su discurso mostrando el dolor que los gallegos sienten tras la última oleada de incendios. "Galicia foi golpeada por un instinto homicida que non debemos esquecer nin perdoar", sentenció. "Galicia está diminuída, pero resolta a emprender o camiño que nos trouxo a este presente de convivencia, liberdade e benestar", recalcó.

No obstante Cataluña fue, ineludiblemente, su principal hilo conductor. Para empezar, el presidente advirtió de que "os que pretenden dividir o noso pobo co lume volven atopar unha sociedade que hai tempo que deixou atrás a resignación". Pero pronto los fuegos en Galicia acabaron siendo una metáfora para alertar de las consecuencias de "un tipo de incendio que calcina a fraternidade dun pobo, fai cinzas a súa economía, e o ailla do contorno español e europeo".

Fernando Blanco / Antonio Hernández
Ana Pastor recibe el premio Gallego del Año de manos de Alberto Núñez Feijóo
FOTO: Fernando Blanco / Antonio Hernández

Feijóo lamentó que la "harmonía plural da sociedade galega" reflejada -dijo- en la gala de EL CORREO "está ensombrecida por unha situación que ameaza a España das Autonomías que Galicia contribuíu a construir".

El presidente se afanó en contraponer la identidad gallega al movimiento indepentista catalán. "O galego descubriu que a súa fortaleza non dependía de ter unha identidade pura, senón de combinar o mellor de todas, na proporción que cada un elixa", dijo el titular de la Xunta, para quien los gallegos han elaborado a lo largo de los últimos años "unha concepción da política baseada na xestión e non na axitación, amiga dos cambios progresivos e non dos saltos abruptos, unha política evolucionaria e non revolucionaria".

En ningún momento Feijóo nombró al president de la Generalitat, Carles Puigdemont. Pero a ninguno de los presentes en el abarrotado Palacio de Congresos les quedó ninguna duda de que a él se refería cuando advirtió de que "o peor pecado dun político é sementar a discordia do seu pobo".

"O gobernante responsable fai gran política no día a día, nos asuntos que preocupan aos seus administrados. Estragar as enerxías dunha sociedade en proxectos ilusorios non é máis que unha evasión", agregó Alberto Núñez Feijóo. "Propóñense futuros imposibles porque non se sabe administrar o presente posible", concluyó en sus alusiones no explícitas al president catalán.

De nuevo en este punto, el mandatario autonómico contrapuso que en Galicia se opta por la "gran política", que consiste, explicó, en facilitar la implantación de empresas, preparar el próximo Ano Xacobeo "que fará de Compostela a capital do mundo", mejorar los servicios públicos o responder ante las secuelas de la última ola de incendios. "Non pretendemos lexislar sobre sentimentos nin regular identidades", añadió.

El titular del Ejecutivo gallego destacó la cohesión como la gran fortaleza de Galicia, protagonista -apuntó- de una "gran aventura" que "nos fai pasar dunha independencia obligada y necesitada (la Galicia aislada de épocas pretéritas) a una interdependencia querida e que nos enriquece".

Fue en este punto cuando el presidente se refirió a EL CORREO GALLEGO, que precisamente este año celebra su 140 aniversario, como "testesmuña" de esa "epopea".

JULIO VERNE EN GALICIA. Recordó así que cuando se fundó este periódico, en agosto de 1878, Julio Verne se encontraba de viaje "pola nosa terra". "A súa imaxinación era moi ampla pero non puido prever que aquela Galicia se convertiría no país libre, igualitario e faterno de hoxe", añadió el titular del Ejecutivo gallego, para quien "as páxinas de EL CORREO GALLEGO dan fe desa extraordinaria transformación e reflicten día a día unha sociedade complexa que evoluciona sen cesar". "A historia de Galicia é a historia dun gran éxito colectivo", precisó, para incidir, después, en que el "modelo galego baseado no cambio tranquilo, nas melloras progresivas e nas aventuras realistas" sigue produciendo "bos resultados".

"O periódico e os medios que forman parte do Grupo Correo Gallego mostran unha identidade singular como a nosa na que non hai dous galegos completamente iguais nin completamente distintos. A Galicia de hoxe permite que cada galego a sinta e a sirva ao sus xeito", subrayó.

El presidente finalizó su discurso, que puso el broche de oro a la entrega de premios, alabando la trayectoria de todos los premiados en la gala de los Gallegos del Año, pero se detuvo especialmente al hablar de Ana Pastor de la que, dijo, "encarna el estilo político prudente y leal que hace posible la etapa más fecunda de nuestra historia". "La libertad sin ira que fue un himno de la nueva democracia, sigue vigente en políticos como Ana Pastor", indicó .

"A identidade que os galegos concibimos como apertura ao exterior, estase a converter en cárcere en Cataluña"

 

Román Rodríguez: “É un acto moi san para o noso orgullo”
"Estes premios son un acto moi san para fixar o noso orgullo como pobo e a forza social de Galicia". El conselleiro de Educación, Román Rodríguez, mostró ayer su claro respaldo a la iniciativa de EL CORREO GALLEGO, porque otorga representación o lo mejor de la autonomía en diversos campos. "Xenera unión e orgullo de formar parte dunha sociedade plural, libre e integradora", resumió antes de la gala el titular de Educación.

Rosa Quintana: “É un premio os que traballan por Galicia” 
Tras unos días "moi desagradables" y de malas noticias para Galicia a causa de los incendios forestales, la conselleira do Mar, Rosa Quintana, quiso ayer poner en valor los galardones Gallegos del Año por ser un premio que entrega lasociedad civil. "Son unos galardóns que reflexan valores humanos, pero tamén científicos, deportivos ou empresariais". "Premian o traballo de moitos para que Galicia sexa máis grande", enfatizó.

Ethel Vázquez: “Para min e un orgullo estar aquí”
"Son uns premios de país que representan a vontade da sociedade civil". La conselleira de Vivenda e Infraestruturas, Ethel Vázquez, coincidió en la valoración de la cita anual que organiza EL CORREO GALLEGO con sus compañeros del Gobierno autonómico, resaltando la calidad de la nómina de premiados. "Son uns galardóns merecidos", recalcó antes de la entrega, incidiendo en que para ella "é un orgullo estar nesta cita".

Miguel Santalices: “Recollen o sentir desta sociedade”
El presidente del Parlamento gallego, Miguel Santalices, destacó los Gallegos del Año como una referencia en toda la comunidad. "Recollen a un amplo abano da sociedade. Desde a cultura á medicina ou a empresa". "Estes premios recollen o sentir dunha sociedade integrada como a nosa", indicó, antes del felicitar EL CORREO GALLEGO por organizarlos. "Supón un gran esforzo para o grupo e eu recoñézollo", sentenció.