El Correo Gallego

Noticia 1 de 1 Tendencias | tendencias@elcorreogallego.es  |   RSS - Tendencias RSS

O Museo Maside languidece pechado á espera de que sexa declarado BIC

Un dos fillos de Díaz Pardo lamenta o seu abandono a pesar de todo o seu patrimonio

Exterior do Museo Carlos Maside, no complexo industrial de Cerámicas do Castro, en Sada
Exterior do Museo Carlos Maside, no complexo industrial de Cerámicas do Castro, en Sada

MARIO ÁLVAREZ. SANTIAGO   | 10.12.2017 
A- A+

Aínda que alberga un dos fondos máis importantes da pintura galega contemporánea, con obras de autores como Castelao, Laxeiro, Urbano Lugrís ou Luís Seoane, o Museo Carlos Maside permanece pechado e sen os coidados óptimos á espera de que a Xunta aprobe a súa declaración como ben de interese cultural (BIC), figura que obrigaría a conservar en bo estado un patrimonio que na actualidade corre o risco de degradarse polas humidades que lle afectan.

Situado no complexo industrial de Cerámicas do Castro, en Sada, este inmoble foi concibido polos debuxantes, escritores e galeguistas Luís Seoane e Isaac Díaz Pardo en 1970 como espazo para "reivindicar o papel dos autores das vangardas galegas que, debido á Guerra Civil, ou ben fuxiran ao exilio ou desapareceran tirados en cunetas", lembra en declaracións a Europa Press un dos fillos do fundador de Sargadelos, Xosé Díaz.

En concreto, viu a luz sete anos despois de que en 1963 Cerámicas do Castro e o Laboratorio de Formas -que posúen cada unha o 50 % da propiedade- asinasen un convenio para a súa creación xunto a Edicións do Castro e outras institucións pensadas para traballar na recuperación da memoria histórica de Galicia. "O Castro facilitou a súa instalación e coida do seu sostemento, e o Laboratorio de Formas a dirección artística e a programación de actividades", sinala a Europa Press o conselleiro delegado de Sargadelos, Segismundo García.

Más información en El Correo Gallego (edición papel) y en Orbyt