El Correo Gallego

Noticia 1 de 1 Área de Compostela  |   RSS - Área de Compostela RSS

Ayudas coruñesas para que doce municipios organicen festivales

Área recibirá el 33 % del medio millón de euros que destinará la Diputación // Incluye música, teatro y audiovisual // Cinema Crianza de Ames, Interplay de Carballo o el Asalto ao Castelo vimiancés, entre los beneficiados

Público en el pasado Festival Cinema Crianza de Ames, que apoya la Diputación de A Coruña - FOTO: ECG
Público en el pasado Festival Cinema Crianza de Ames, que apoya la Diputación de A Coruña - FOTO: ECG

MARCOS MANTEIGA   | 20.05.2019 
A- A+

El departamento de Cultura de la Diputación de A Coruña destina 545.607 € para apoyar los festivales culturales organizados por los ayuntamientos de la provincia, de los cuales 180.015 (el 33 % del total) ayudarán a financiarlos en una docena de concellos de Área. Cineuropa, Curtocircuito, Rock in Cambre, la Mostra de Teatro de Cariño, el Interplay de Carballo o el Asalto ao Castelo de Vimianzo son algunos de los 28 eventos que reciben fondos por esta línea. Y a esta resolución se sumará la destinada a eventos impulsados por entidades no municipales, superándose el millón de euros.

Serán casi treinta festivales audiovisuales, de artes escénicas o musicales organizados directamente por los ayuntamientos de la provincia los que reciban de la Diputación de A Coruña la aportación, a través de la línea de concurrencia competitiva de la que el BOP publicaba el pasado día 13 la resolución provisional. Se trata de foros artísticos de largo recorrido, como el de música celta de Ortigueira u otros de más nueva creación, como el Mares da Fin do Mundo de Carnota, que llega a su segunda edición, son algunas de las citas impulsados en las que colabora la Administración provincial, y que sitúan a la institución en primera línea de colaboración financiera en este ámbito de difusión cultural.

En el apartado audiovisual, la Institución coruñesa apoya festivales como Cineuropa, Curtocircuito, Interplay, Mares da Fin do Mundo de Carnota, Curtametraxes Vila de Noia, Chanfaina Lab de San Sadurniño, Festival Internacional de Cine Infantil (o Cine Crianza, de Ames) o el Festival de Cine Premios Fouciño de Zas reciben ayudas para la promoción y difusión audiovisual.

Pero tampoco se olvidan de la música, incluyendo algunos de los conciertos con mayor tradición en la cultura gallega, como el Festival Internacional del Mundo Celta de Ortigueira o el Festival do Queixo de Arzúa, además del Rock in Cambre, Guísamo Folk, Festival das Ondas de Fene, Traz outro amigo também de Cedeira, Festival Internacional de Blues de Fisterra, Noite de Bolos de Neda, Festival Internacional de Arpa Vila de Noia, Noia Jazz, Festival Desordes Sonoras de Ordes, Naturfest de Rois, Silsalde de Arteixo, Noites de Jazz de Rianxo ou o el Asalto ao Castelo de Vimianzo. Por último, constan igualmente iniciativas en el ámbito de las artes escénicas, apoyando la Diputación festivales como el Vai de Rúa de Betanzos, la Mostra de Teatro de Cariño, Festival de Maxia de Lousame, Rúa Ext-cénica de Oleiros o el de Teatro Infantil e Xuvenil de Narón.

Recordar que recientemente se firmaban los convenios de la Red Cultural, que duplican el presupuesto de 2015 ofreciendo un total de 1.829 espectáculos. Acudieron los representantes de los ayuntamientos participantes.

{TRASQUILATOR }

Axuda indispensable

PÓDESE PRESUPOÑER que concellos de máis de 30.000 vecinos, como Carballo ou Ames, deberían ter un peto orzamentario grande de máis para organizar foros de relevancia, como o Interplay ou o Cinema Crianza. Pero estou certo que sen as axudas da Deputación, de 39.110 e 22.800 euros, a calidade destes eventos non sería tal, e no caso amesán dificilmente podería facerse a nivel internacional, como foi nestes anos e con grande éxito. Pois ben: imaxinen que pasaría cos municipios de menos censo e presuposto, como Carnota ou Noia. Os datos voltan, unha vez máis, a saír en defensa dunha administración máis que necesaria para grandes e pequenos.

LA PROTAGONISTA

Goretti Sanmartín

Vicepresidenta provincial"Afortala o sector creativo"

"Os festivais son unha extraordinaria plataforma de promoción cultural que afortala o sector creativo ademais de ser unha maneira de achegar a cultura ás persoas seguindo o lema que nós defendemos de que a cultura é un dereito", explica la vicepresidenta y responsable del Área de Cultura de la Diputación de A Coruña, Goretti Sanmartín Rei. La misma fuente recordaba estos días que la Rede Cultural de la Diputación "é un referente de programación en todo o país, de especial relevancia non só para os concellos e entidades que programan senón tamén para o sector cultural, polo que supón de dinamización e creación de emprego".