El Correo Gallego

Noticia 1 de 1 Área de Compostela  |   RSS - Área de Compostela RSS

Dan luz verde a la explotación de Casalonga y al vaciado de su lago

Desde la Xunta confirmaron a la plataforma de vecinos que los permisos están en regla y que no pueden personarse en el expediente // Temen que, cuando acaben de extraer piedra, Toysal regenere con inertes y lodos pestilentes

Lago formado en la cantera de Casalonga y que se prevé drenar en las labores de sellado.  - FOTO:  L. Senra
Lago formado en la cantera de Casalonga y que se prevé drenar en las labores de sellado. - FOTO: L. Senra

MARCOS MANTEIGA   | 20.08.2019 
A- A+

La Xunta acaba de confirmar que la explotación minera de Casalonga (Teo) cuenta ya con todos los permisos para trabajar en la cantera, labores que incluyen el plan de sellado a cargo de Toysal, más el vaciado de la enorme laguna formada en la zona, cuando se termine de extraer piedra. De esta forma, podrá deshacerse de 9,7 millones de metros cúbicos de residuos inertes y otros 167.575 -equivalente al contenido de 2,5 millones de carretillas- de tierra o, más que previsiblemente, tecnosuelos, que es lo que produce la firma (la extracción está arrendada a otra empresa).

La noticia era comunicada a los miembros de la Plataforma Casalonga Limpa de Residuos en una reunión que mantuvieron con el jefe del servicio provincial de Minas, con el jefe territorial de la Consellería de Industria y con el delegado de la Xunta en A Coruña. Además, unos días después, el Gobierno gallego trasladaba que el citado colectivo no tiene legitimidad para personarse en el expediente administrativo, respondiendo los vecinos de Calo que "non saímos do noso asombro; non entendemos por que a Xunta non nos considera parte interesada. Parece que á vez que dá facilidades a Toysal pon paus nas rodas dos veciños", asegura una miembro de una entidad social que aglutina a más de medio millar de residentes y afectados.

A su vez, y después de mantener contacto con la plataforma y el grupo parlamentario popular, el PP de Teo insiste en que "logo de que Rafa Sisto e Uxía Lemus tiveran gardado durante oito meses o proxecto nun caixón, os populares consideran que a transparencia e a colaboración coa veciñanza ten que ser máxima", subrayando que su líder, José Manuel Guerra, y varios concejales trasladaron la inquietud de Casalonga Limpa de Residuos "á viceportavoz no Parlamento, Paula Prado" con el fin de poder "compartir posibles solucións no ámbito municipal e no supramunicipal".

Por su parte, lugareños y afectados que se agrupan en el colectivo contrario al depósito de desperdicios en la cantera tienen previsto celebrar hoy una reunión de urgencia para valorar próximos pasos a seguir, pero dejando claro que "as malas noticias recibidas estes días preocúpannos, pero non nos paralizan. Máis ben todo o contrario: sacúdennos, sácannos da nosa inxenuidade e fan que redoblemos os esforzos. Non imos deixar que instalen un vertedoiro encuberto no medio de núcleos densamente poboados". Y también opinan que "a actividade mineira de Toysal é unha tapadeira para verter 10 millóns de m3 de merda e vaino facer a través do plan de restauración. Se a Xunta non o ve ímosllo facer ver", aportaba un miembro de la entidad, que aboga por un cambio legislativo para evitar la ejecución de los planes de restauración, a la espera de reunirse con el PP.

{ TRASQUILATOR }

Restaurar si, pero con xeito

HAI COUSAS que son evidentes: cando unha empresa remata de sacarlle os fígados á natureza, o entorno adoita quedar feito u­nha calamidade. E un exemplo está na canteira de Casalonga onde, a excepción da lagoa que xa está integrada no medio e favorece a biodiversidade, resulta necesario devolverlle o seu aspecto orixinal. Agora ben: antes da canteira estaba Francos. E tamén Texexe. E Cornide... máis os seus habitantes que, por suposto, non teñen por que aturar cheiros e o tránsito de camións con miles de toneladas de pedra e refugallos. Solución? Rexenerar dun xeito sostible. E, como por agora non somos quen, mellor agardar a que o futuro brinde outros medios.

EL PROTAGONISTA

José Manuel Guerra

Líder del PP de Teo

Al hilo de la cuestión, el portavoz popular, José Manuel Guerra, aboga por unir fuerzas "frente a aqueles que non moveron un dedo para modificar o PXOM e soamente pensan nos réditos políticos, utilizando a manipulación e incluso o ataque persoal nunha auténtica demostración da maior baixeza política". Añade que a Uxía Lemus -alcaldesa accidental por el PSOE estos días- "venlle grande o cargo e demostrouno ás poucas horas de asumilo". Lamenta "profundamente" que Sisto -el regidor titular por Anova- y Lemus "sigan máis pendentes da seguinte cita electoral e dos réditos políticos que de xestionar seriamente".