El Correo Gallego

Noticia 1 de 1 Área de Compostela  |   RSS - Área de Compostela RSS

"Déronnos 60 € por danos dos xabaríns e non chegan a nada"

Vecinos de la parte alta de Negreira volvieron a sufrir destrozos masivos las pasadas noches

Benigno García muestra plantas destrozadas y las mazorcas medio comidas - FOTO: C.G.
Benigno García muestra plantas destrozadas y las mazorcas medio comidas - FOTO: C.G.

M. MANTEIGA NEGREIRA   | 11.09.2019 
A- A+

Benigno García, un vecino de la parroquia de Xallas, en Negreira, no daba crédito: "Fun á leira pola noite, ás dúas ou tres da mañá, e había tantos porcos bravos que nin os daba contado: un grupo de cinco, máis alá como media ducia, tres no outro lado... A miña muller denunciou o ano pasado, e déronnos 60 euros que non chegan a nada, nin para presementar", aporta este agricultor, reproduciendo un problema que afecta a otras localidades barcalesas, como Corzán o Liñaio.

Curiosamente, y preguntado al respecto de que en otros entornos forrajeros, como Broño, apenas haya incidencias, García opina que se debe "a que alí teñen o monte mellor coidado e desbrozado; os xabaríns non teñen onde meterse, e van para outros lados", asegura. Este año los animales llegaron más tarde de lo habitual a su cita... pero llegaron. "Non vale nin botar pelo nin petardos, porque a todo se acostuman", relata el afectado a este diario.

Su cultivo, de maíz, patatas y otras hortalizas, está en Outeiro, pero reseña que "hai máis casos en Salgueiras, O Gorgal ou Liñaio". En su caso, cerrar el lateral de la finca con una alambrada de poco le ha valido, "porque cavan e métense por baixo". Y en el otro lado de sus terrenos ya existe un muro de piedra de más de un metro, pero un año sorprendieron a un jabalí saltándolo, por lo que tampoco resultó demasiado efectivo.

Respecto al origen del problema, está convencido de que obedece a que "deben de resementar con estes animais, porque non mo explico". Pero hay dos cosas que sí tiene claras: una, que "hai 20 anos esto non pasaba ou, polo menos, non pasaba deste xeito masivo". Y dos, que la presencia de lobos (en esta zona, los hay) "tampouco parece asustar nada a estes porcos bravos". Exigen más batidas.