El Correo Gallego

Noticia 1 de 1 Área de Compostela  |   RSS - Área de Compostela RSS

Limpieza de playas con Adega

Pendientes del tiempo, los voluntarios eliminarán basura en Carballo, Fisterra, O Son, Laxe, Ribeira, Carnota, A Laracha, Noia, Muros y Outes

Voluntarios retirando cabos en arenales de Xuño, Ayuntamiento de Porto do Son, en una anterior edición de la Limpeza simultánea - FOTO:  Adega
Voluntarios retirando cabos en arenales de Xuño, Ayuntamiento de Porto do Son, en una anterior edición de la Limpeza simultánea - FOTO: Adega

MARCOS MANTEIGA   | 17.10.2019 
A- A+

Adega vuelve a poner en marcha una Limpeza simultánea de Praias llamando, en su octava edición, a particulares y entidades de todo tipo a retirar desperdicios de los arenales. En esta ocasión, y siempre que el tiempo lo permita, el evento llegará mañana y pasado a 17 municipios gallegos de los cuales diez -más del 55 por ciento- son de Área de Compostela. Y en caso de que persistan las malas condiciones meteorológicas, se retrasará una semana.

Respecto a los colectivos que colaboran en cada municipio (y a los que pueden dirigirse los interesados en colaborar) son, en Noia, Adega Compostela (Aguieira, día 18 a las 11.00 horas), IES María Assumpta (en Testal, mañana a las 10.00 horas) y Grupo Scout Cham (As Gaivotas, 19 ás 11.00 horas); Kiteboardingalicia en Ribeira-Corrubedo; Senda Nova en Carballo (As Saiñas, 19, 11.00 horas); Concello de Carnota; Fisterra (dieciocho centros educativos, playa de Talón, día 19); CEIP de Caión en A Laracha (playa de Caión, día 18 a las 10.00 horas); Laxe (IES Maximino Romero, playa de Traba mañana a las 10.00 horas); IES de Porto do Son (en Cabeiro, mañana desde el mediodía); Muros (CEIP de Louro, IES As Insuas y Asociación de Mariscadoras, en el arenal de San Francisco a las 10.30 horas) y en Outes serán el colegio e instituto local (Broña, mañana a las 10.30 horas). Asimismo, también habrá salidas en distintos espacios litorales de A Coruña, Nigrán, Fene, O Grove, Redondela, Vigo o Ferrol. Destacar la colaboración de los ayuntamientos de Outes, Muros, O Grove, Fisterra, Carnota, Carballo, Fene y Nigrán.

Según aportaban desde la entidad ecologista, "o obxectivo destas xornadas de voluntariado e concienciación ambiental será concienciar e sensibilizar á cidadanía sobre a problemática do lixo mariño, que afecta a todos os mares e océanos do planeta, e tamén aos galegos. Ademais de reflectir a falta dunha xestión adecuada dos residuos e dun modelo de consumo máis sostible, a problemática do lixo mariño pon en grave perigo a supervivencia dos seres vivos que habitan os océanos", recordando que, a nivel mundial, "cada ano dez millóns de toneladas de lixo acaban no mar".

Desde Adega se ha editado un Protocolo de limpeza de praias que se reparte entre los participantes en cada jornada y en el que "explícase de xeito sinxelo cales son os pasos a seguir antes, durante e logo da limpeza, para unha actuación ecolóxica". Al mismo tiempo, reseñan que el pasado año participaron en estas salidas "unhas 500 persoas, que conseguiron retirar das praias galegas máis de 4.000 quilos de residuos", sin olvidar la importante colaboración de los escolares (31 centros de enseñanza este año) y los veinte arenales gallegos que serán liberados de desperdicios.

{ TRASQUILATOR }

Visibilizar o problema

non se trabuca a responsábel de Litoral de Adega cando precisa que o obxectivo desta campaña non é tanto deixar en condicións os areais -os temporais xa se encargarán de achegar máis lixo- como de concienciar á xente do estado en que quedan os mesmos despois da tempada estival. Do mesmo xeito, é unha boa ocasión para visibilizar nas nosas costas o, en principio, tan l­onxano problema dos microplásticos que están a colapsar a fauna mariña, porque a presencia de restos cativos comeza a ser máis evidente que a de grandes refugallos. Penseo o vindeiro verán, cando apague a cabicha na area e vexa documentais do estado dos océanos.

LA PROTAGONISTA

Itziar Díaz

Vocal de Litoral en Adega

"hai moito voluminoso e microplástico"

La responsable de Litoral de Adega, Itziar Díaz, hace hincapié en la presencia de voluminosos, "pero tamén hai moito microplástico e cabichas" que dan fe de la actividad humana. Precisamente, se han decantado por organizar la limpieza en estas fechas para "saber como quedan as praias despois do verán de cara a concienciar que non se pode verter lixo". Por último, resalta la implicación social y volumen de voluntarios que siguen su convocatoria en "Fisterra e Muros".