El Correo Gallego

Noticia 1 de 1 Área de Compostela  |   RSS - Área de Compostela RSS

Toysal renuncia a una planta de lodos, perose explotará Casalonga

Para la plataforma teense es una maniobra dilatoria // La Xunta afirma que se vigilará

Una movilización de la plataforma por Casalonga - FOTO: ECG
Una movilización de la plataforma por Casalonga - FOTO: ECG

M. MANTEIGA  | 16.03.2019 
A- A+

La Xunta confirma que la compañía Toysal acaba de trasladar a la Xefatura Territorial da Coruña de la Consellería de Economía "a súa intención de desistir da solicitude de arriendo. A empresa abandona a idea de levar a cabo o proxecto de instalación dunha planta de residuos" en Casalonga (Teo), indican fuentes autonómicas. Sin embargo, también hacen hincapié en que la citada firma ha solicitado permiso para explotar la antigua cantera.

Según trasladaban, la noticia llega "logo da denegación, o pasado outono, da modificación do plan de restauración despois de que a Dirección Xeral de Calidade Ambiental e Cambio Climático puxera fin ao procedemento de outorgamento de autorización ambiental integrada por contar cun informe urbanístico negativo e que implicou a imposibilidade de levar a cabo a planta de residuos", recuerdan.

Pero, al tiempo, la firma también ha presentado una solicitud de arriendo "para que outra empresa asumira a explotación da canteira". El Gobierno gallego explica que fue esta misma semana cuando se hacía efectivo dicho desestimiento mientras que, simultáneamente, "comunicou a súa intención de iniciar, de inmediato, a explotación da canteira de Casalonga, en Teo, polos seus propios medios". De cualquier forma, el Ejecutivo autonómico se compromete a mantenerse vigilante "para verificar que a empresa cumpre dacordo ao proxecto vixente e ao plan de labores presentado para 2019".

Esta posibilidad, precisamente, ya había sido anticipada por los vecinos y afectados, y desde la Plataforma Casalonga Limpa de Residuos divulgaban que "nas últimas semanas chegounos por diferentes vías o ruxe-ruxe" de que una empresa de la zona que "presta servizo ó Concello" se encargará de "facer o traballo sucio a Toysal encargándose de iniciar a actividade na canteira da Casalonga. Nin que dicir ten que todo isto é unha manobra para manter a concesión mineira e poder escoller o mellor momento para comezar a facer o que sempre foi o seu obxectivo: empregala como vertedoiro", matizaban estos días.

Terminan asegurando que no les sorprende la irrupción de "suxeitos indignos dispostos a destruír a nosa contorna por un puñado de cartos. Entristécenos, iso si, que sexan veciños" del municipio.









Galiofer es un portal de ofertas y descuentos en Galicia. Las mejores ofertas en Salud y Belleza, Hogar, Regalos, Restaurantes, Escapadas...