Santiago
+15° C
Actualizado
martes, 23 abril 2024
16:11
h
pola igualdade

Cultura presenta '100 Mulleres Galegas', impulsado por Teenses

El departamento de Roberto Varela edita el libro elaborado por la asociación feminista de Teo, que propone un recorrido por el arte con sello de ellas ·· Rosa Gómez: "O obxectivo e a desinvisibilización das artistas"

Cuentan que fue muy poco el tiempo que Rosa Gómez Límia, la presidenta de la asociación Teenses pola Igualdade, necesitó para conquistar el apoyo del conselleiro de Cultura, Roberto Varela, a su proyecto. La iniciativa, un libro que propone un recorrido por la historia del arte en femenino, cobraba forma definitiva ayer con la presentación de la primera edición de 100 mulleres galegas: artistas emerxentes.

Coincidiendo con la conmemoración en esta semana del Día Internacional de la Mujer, la Consellería de Cultura y la Secretaría xeral de Igualdade presentaban el libro elaborado por Rosa Gómez Limia y Patricia Núñez Sánchez, que analiza la obra de un centenar de creadoras, en su mayoría jóvenes, pero que en algunos casos son ya firmes candidatas a dejar impronta en el arte gallego. El acto de presentación, celebrado en el Centro de Novas Tecnoloxías de Galicia, en Santiago, estuvo presidido por el conselleiro de Cultura, Roberto Varela; la secretaria xeral de Igualdade, Marta González, y las coautoras de la obra.

La propia Rosa Gómez Limia fue la encargada de exponer el primer acercamiento a la obra, que definió como un "riguroso e serio traballo de investigación sobre un centenar de artistas que a miúdo traballan no silencio". Además, presentó como objetivo prioritario "desinvisibilizar o labor das artistas", asignatura pendiente en el camino hacia la igualdad, "porque as mulleres somos aínda demasiadas veces traslucidas, invisibles".

Con esta obra, que, aseguró, culmina "unha andadura de tres anos", se produce un acercamiento al trabajo de las creadoras desde una perspectiva "que alonxa as mulleres do paternalismo".

Entre el público asistente al acto, que colmó el salón habilitado para la presentación, se encontraban varias de las artistas cuya obra se desgrana en el libro, así como una nutrida representación de la asociación Teenses pola Igualdade.

. ataladrid@elcorreogallego.es

VALORACIONES

Varela: "Un discurso reivindicativo"

·· El conselleiro de Cultura, Roberto Varela, afirmó que la obra "constrúe un discurso reivindicativo sobre o rol das mulleres nesta cultura, na nosa tradición e no noso presente artístico". Añadió, además, que "é necesario seguir reivindicando o caudal creativo das nosas artistas e a sensibilidade estética das creadoras galegas". González: "As grandes ausentes da historia"

·· Por su parte, la secretaria xeral de Igualdade, Marta González, indicó que "as mulleres artistas son as grandes ausentes da historia da cultura, moi especialmente das artes plásticas" y lamentó que "moito dese incesante traballo continúa sendo anónimo a pesares dos esforzos por incorporar as achegas femininas á historia" .

11 mar 2010 / 01:54
  • Ver comentarios
Noticia marcada para leer más tarde en Tu Correo Gallego
Tema marcado como favorito