Santiago
+15° C
Actualizado
sábado, 10 febrero 2024
18:07
h

Continúa la ‘lucha’ de los trabajadores de la planta de reciclaje de Lousame

El comité de empresa se reunirá este viernes con Juan Saborido // El presidente provincial ofrece mecanismos para ayudar a los concellos

A día de hoy la Mancomunidade Serra do Barbanza carece de un plan que garantice la viabilidad de la planta de Lousame y el futuro de los empleos más allá de la finalización del contrato en 2023 con la actual gestora, FCC. Por ello, desde hace meses la representación de los trabajadores convoca movilizaciones para trasladar a la opinión pública la situación crítica de las instalaciones e implicar la ciudadanía de la comarca de Muros-Noia en la defensa de la planta y de su modelo de reciclaje.

Paralelamente, el comité de empresa inició contactos institucionales, recientemente con la Diputación, en la búsqueda de un proyecto de futuro para el complejo.

El presidente del comité, Ángel Brantuas, reconoce que “segue a cousa bastante parada”. Sin embargo, afirma que “saímos contentos coa actitude do presidente provincial, Valentín González, quien les explicó que “a institución tiña mecanismos para axudar aos concellos pero teñen que ser eles os que tomen a iniciativa. Recoñeceu que é inviable que unha mancomunidade, ou calquera tipo de empresa, se poida levar adiante sen xerencia, sendo necesario un plan de viabilidade e coñecer a deuda que ten a mancomunidade. Eses tres aspectos son fundamentais”, resaltó Brantuas.

Continuando con la ronda de contactos, este viernes se reunirán con el presidente de la mancomunidade, Juan Manuel Saborido, alcalde de Carnota. “Agora teñen que ser os concellos os que dean o paso: vaise ver claramente quen quere que isto siga adiante e quen non. A ver o que pasa... logo valoraremos os pasos que daremos nós; teñen que ser firmes porque o tempo corre en contra nosa”, aseguró al respecto.

Por su parte, Saborido aseguraba este jueves que siguen “traballando coma o primeiro día e coas ganas de que todo isto continúe”. “Internamente tivemos cambio de interventora e aínda se está poñendo ao día. Temos que facer a liquidación do exercicio anterior e temos previsto solicitar unhas axudas”, dijo.

Afirma que no está resultando fácil: “Fanse as cousas imprescindibles pero é imposible chegar a todo; tiña que haber unha xerencia, pero as contas son as que son e dan para o que dan”.

El carnotano comprende la inquietud de los trabajadores, pero resalta que, aunque la concesión a FCC finaliza en 2023, “está previsto nos estatutos a renovación automática; este é un servizo imprescindible e non imos quedar sen el dun día para outro”. “Estivemos xa reunidos coa empresa e pon unhas condicións que parecen asequibles”, añadió al respecto.

También apuntó que la concesionaria le comunicó que pretenden eliminar el turno de triaje de noche y reforzar las líneas de día. “E habería que habilitar un novo vaso para a materia orgánica; hai un terreo pegado ao complexo, que xa está comprado, pero hai que iniciar o proceso para habilitalo. E haberá que adaptarse á nova normativa do Ministerio de Transición Ecolóxica cando chegue”.

En este sentido, se sumaron al manifiesto con otras plantas españolas que usan el modelo húmedo-seco para que la futura ley “tamén nos teña en conta”, concluyó.

28 ene 2022 / 01:00
  • Ver comentarios
Noticia marcada para leer más tarde en Tu Correo Gallego
TEMAS
Tema marcado como favorito
Selecciona los que más te interesen y verás todas las noticias relacionadas con ellos en Mi Correo Gallego.