Santiago
+15° C
Actualizado
domingo, 29 enero 2023
02:26
h

El arte de los actores de Arcea Adames, plato fuerte para la Gala da Diversidade

Van a poner en valor el trabajo realizado en su obradoiro de teatro // El festival será el primero de su tipo en la capital maiana, y llegará el viernes a Bertamiráns

El Ayuntamiento de Ames, a través de la concejalía de Benestar Social, organiza la primera Gala da Diversidade, prevista para el viernes día 2 en el auditorio de Bertamiráns, a partir de las 18.00 horas. Y como confirman desde la administración local, los vecinos con discapacidad usuarios de Arcea Adames llevan semanas empleándose a fondo para dar fe de que están por encima de cualquier barrera, y dominan las tablas teatrales como pocos.

Tal como subraya la edil de Benestar Social, Luisa Feijóo, “o persoal de Arcea Adames está moi ilusionado coa estrea deste espectáculo. Creo que vai ser unha gran experiencia para eles e seguro que moi enriquecedora para todas nós. Vai a poñer en valor o traballo feito a través deste obradoiro de teatro e que toda a veciñanza que se achegue a casa da cultura de Bertamiráns poida apreciar as súas habilidades”.

La gala, que tendrá lugar con motivo del Día Internacional de las Personas con Diversidad Funcional –conmemorado el día 3 de diciembre– estará protagonizada por estos vecinos más que capaces que tienen su sede en la localidad de Milladoiro, e incluye dos espectáculos de danza clásica y moderna, de la mano de Ricardo Pardo y de la compañía teatral Al Lío.

Feijóo, además, aprovecha para recordar que “este ano programamos tres espectáculos de artes escénicas. O punto forte da gala vai a ser a estrea do espectáculo que vai representar o persoal de Arcea Adames que interpretarán Historias. Este proxecto comezou hai dous meses aproximadamente. Propuxémoslles que participaran nun obradoiro de teatro no que cada persoa puidese desenvolver as súas capacidades: dentro de Arcea Adames temos persoas cunha gran memoria, outras que lles gusta recitar, outros que escriben moi ben, en definitiva, persoas aos que lle gusta demostrar as súas habilidades. Deste xeito, propuxémoslle a Fran Rei que impartise dito obradoiro, pero o que non sabíamos era que dita actividade ía provocar a estrea dun espectáculo como é Historias”, indicaba a este diario.

Luísa Feijóo también apunta que “nos últimos anos celebramos o Día mundial das persoas con (dis)capacidade cun almorzo co persoal da asociación Arcea Adames. Este ano vamos a dar un paso máis coa organización da primeira edición da Gala da Diversidade. O obxectivo é darlle máis visibilidade ao colectivo de persoas que teñen capacidades diferentes. A través desta iniciativa tratamos de potenciar as artes escénicas inclusivas. É unha pena que non se lle dea máis visibilidade e apoio aos colectivos que fan teatro e outras artes escénicas inclusivas porque os seus espectáculos están cargados de sentimentos”.

Y es que, entre otras metas, se busca divulgar la labor del colectivo de las personas con diversidad funcional, además de favorecer la inclusión artística de Arcea Adames.

La concejal de Benestar Social e Igualdade presentó el programa de la gala acompañada por el cofundador de la cooperativa musical y teatral CulturaActiva, Fran Rei, y por Rubén Ramos y Soraya Añón, personal del departamento de Benestar Social. El Ayuntamiento, asimismo, pondrá la disposición de los asistentes un servicio de autobús a demanda desde O Milladoiro, que saldrá a las 17.15 de la Casa de los Mayores y a las 17.30 de la casa de la cultura. Para reservar plaza o para pedir más información se puede llamar al número de teléfono móvil 683 327 378.

Varias semanas de ensayos con Fran Rei más danza de la mano de compañías como Potenciemos y Al Lío
Martín Barreiro y Mari Carmen Redondo van a ser los encargados de presentar este festival

La I Gala da Diversidade será conducida por Martín Barreiro y Mari Carmen Redondo, de Arcea Adames, mientras que la inauguración correrá a cargo de la compañía Al Lío, que representará un espectáculo de danza clásica. Posteriormente, los integrantes de Arcea Adames estrenarán su propia función teatral.

Se trata de la pieza Historias, que cuenta con poemas de Celso Emilio Ferreiro, Rosalía de Castro y Federico García Lorca, además de textos de las personas de la asociación y una performance guiada por Martha Franco.

CIERRE. Para cerrar el evento, Ricardo Pardo, de la Asociación Potenciemos, pionera en la inclusión sociocultural de las personas con diversidad funcional, presentará el espectáculo de danza moderna Radiant Killer Riddle. Al finalizar habrá también música y se servirán pinchos gratuitos para quien se acerque.

Fran Rei, de CulturActiva, ha sido el encargado de dirigir la función de los integrantes de Arcea Adames, y aporta que “levamos pouco máis dun mes traballando. Dende o principio tivemos moi claro o concepto da gala, e estamos traballando arreo para que o que queremos transmitir quede claro, que chegue á xente”. De igual forma, adelantaba que “o que buscamos é que os rapaces e rapazas, unha vez escoitadas e lidas as poesías, nos conten que transmiten. Vai ser unha intervención breve, e un contrapunto interesante para o conxunto da gala”, según dijo.

Rei también hizo hincapié en que “temos a sorte de contar con dúas actividades artísticas de colectivos moi potentes. Ricardo pertence á Asociación Potenciemos, da Coruña, e Al Lío veñen da Fundación Igualarte. Estar apadriñados, neste caso, por dúas fundacións e asociacións tan importantes en canto ao teatro inclusivo e a cultura inclusiva, creo que tamén é importante para darlle máis valor á gala e á nosa estrea”. “Invitamos a todos os veciños e veciñas de Ames a achegarse a ver este espectáculo de calidade”, concluyó.

27 nov 2022 / 01:00
  • Ver comentarios
Noticia marcada para leer más tarde en Tu Correo Gallego
TEMAS
Tema marcado como favorito
Selecciona los que más te interesen y verás todas las noticias relacionadas con ellos en Mi Correo Gallego.