Santiago
+15° C
Actualizado
sábado, 10 febrero 2024
18:07
h
A Deputación anuncia 36 grandes obras de seguridade viaria, das que vinte xa están en execución // Hai outros 41 proxectos xa redactados e pendentes de diversos trámites por parte dos concellos // O investimento final será de 48 millóns de euros TEXTO M. Boo

Guerra ás estradas provinciais de Pontevedra que sofren deterioro

A Rede Provincial de Estradas de Pontevedra, que está a experimentar unha profunda transformación dende o ano 2016 cun modelo de mobilidade segura e integral, vive neste 2022 un “ano histórico” no que se van realizar un total de 36 grandes obras de seguridade viaria cun investimento total de 14.075.896 euros e que chegan, entre outros, a concellos como Cuntis, Vila de Cruces, Silleda, Valga, Portas, Lalín, Caldas de Reis, Catoira ou A Estrada.

O deputado provincial de Infraestruturas, Gregorio Agís, fixo balance dunha planificación “seria, con rigor” e traballo man a man cos concellos para redactar decenas de proxectos: “Nunca antes a Deputación fixo tantas obras simultaneamente, nin dedicou tantos recursos; estamos a falar dun esforzo sen precedentes”, recalcou.

Das trinta e seis grandes actuacións en marcha, vinte están xa en execución e o resto están adxudicadas ou coa licitación iniciada, polo que o comezo é inminente. Agís destacou que este despregue sería imposible sen a sinerxía cos concellos da provincia nun proceso de diálogo continuo que se traduce na sinatura de convenios de colaboración e permite ir madurando as seguintes actuacións.

A día de hoxe hai outros 41 proxectos, valorados noutros 34 millóns, xa redactados e pendentes de que os concellos acrediten a titularidade dos terreos e completen as súas obrigas. “Polo tanto”, explicou Agís, “sumando os convenios asinados e os proxectos ‘vivos’, dispoñemos de 77 actuacións de seguridade viaria sobre a mesa, é dicir, 77 propostas de colaboración para traballar man a man na seguridade viaria nos centros urbanos, pobos e núcleos rurais nos concellos da provincia”. “Un paso importantísimo”, afirmou, “na transformación da rede provincial que reforza o papel pioneiro desta Deputación na transformación das vías de comunicación”.

Hai convenios previstos con Arbo, Sanxenxo, Gondomar, Redondela, Moaña, Barro, Cangas, Meaño, Meis, Cuntis, Vilanova de Arousa, Salvaterra de Miño, O Rosal, Tomiño, Vila de Cruces, Ribadumia, Silleda, Illa de Arousa, Dozón, Valga, Tomiño, As Neves, Tui, O Porriño, Marín, Rodeiro, Vilaboa, Fornelos de Montes, Portas, Lalín, Caldas de Reis, Ponte Caldelas, Forcarei, Catoira, Pazos de Borbén, Mos, A Estrada, Moraña, Oia, Mondariz, Bueu, A Cañiza, Caldas, O Grove e Nigrán.

CONVENIOS IDÉNTICOS. Gregorio Agís significou que a Deputación achega o 80%, o 70% ou o 60% en función de se os convenios prevén a execución de sendas peonís, a urbanización ou a reurbanización das vías. Tódolos convenios son “idénticos e con plena igualdade de condicións”, garantindo a transparencia e o impulso á seguridade viaria “goberne con goberne”. “Hai proxectos en case tódolos concellos da provincia . A seguridade viaria afecta a todo o mundo e de nada vale investir nas estradas dun concello concreto e desatender as do concello do lado, como fai a Xunta. Ninguén con rigor pode dicir que prime un signo político con respecto a outro, senón que priman criterios técnicos”. Unha política de Infraestruturas que, resaltou, foi obxecto de varios recoñecementos en congresos internacionais.

O protagonista
“En 6 anos non se recoñecerán as estradas desta provincia”
Gregorio Agís
Deputado de Infraestruturas na Deputación de Pontevedra

Gregorio Agís subliñou que “en pouco máis de 6 anos non hai quen recoñeza ás estradas desta provincia”. O responsable provincial de Infraestruturas sinala que “o ritmo da Deputación á hora de traballar pola mobilidade integral obriga tamén aos concellos a acompasarse. Se antes había moitos concellos que protestaban porque non se executaban obras nas estradas provinciais do seu territorio, agora os concellos reciben chamadas continuas dende a Deputación para preguntarlles como van nos seus trámites para materializar os convenios”, subliñou o deputado de Infraestruturas, para aclarar que “antes eran os concellos os que agardaban pola Deputación e agora é a Deputación a que agarda polos concellos”. O deputado destacou que os 36 convenios e os 41 que están en carteira súmanse aos 60 executados entre 2016 e 2022 e que supuxeron xa cambios substanciais nas estradas provinciais de Sanxenxo, Pontevedra, Tomiño, A Guarda, Salceda, Mos, Tui, O Grove, Poio, Baiona, Marín, Arbo, As Neves, Silleda, Cerdedo-Cotobade, A Lama, Ponteareas, Covelo, Cuntis, Redondela, Ponte Caldelas, Meis, Soutomaior, A Cañiza, O Rosal e Ribadumia. Ademais fixo repaso das actuacións do Plan Móvese coa execución de case 1.500 elementos de “calmado de tráfico” e lembrou, a maiores, os traballos ordinarios de pavimentación, incidencias, sinalización e mantemento de firmes.

{ Contra vento e marea }
Un traballo obrigado
Manuel Boo

Sacar peito por un traballo que é unha obriga non ten mérito ningún. É de lóxica que as estradas teñen que estar en condicións, aínda que tamén é certo que moitos concellos, as deputacións, a Xunta e ata o Ministerio do ramo non cumplen sempre e teñen más dun despiste, por chamarlle dalgún xeito. Que a provincia de Pontevedra traballa para que as súas estarads estén en condicións é o lóxico, o normal, o que ten que ser. Para iso están as deputacións. Outra cousa é a execución dos traballos, e neste caso, oíndo ó señor Agís, semella que a coordinación é perfecta e que o trato é idéntico para todos os alcaldes, sexan da cor que sexan. Tamén é o lóxico, pero lamentablemente non é moitas veces o habitual.

18 abr 2022 / 01:00
  • Ver comentarios
Noticia marcada para leer más tarde en Tu Correo Gallego
Selecciona los que más te interesen y verás todas las noticias relacionadas con ellos en Mi Correo Gallego.