Santiago
+15° C
Actualizado
lunes, 28 noviembre 2022
18:07
h

Xacarandaina ingresa en el club Gallegos del Año

La asociación cultural nació en 1978 para "educar para o mellor disfrute do lecer"// Intenta preservar y divulgar el folclore

    "Xacarandaina non é un ballet folclórico, non é unha coral, non é unha banda de gaitas, non é un grupo folk; Xacarandaina pretende ser algo máis. Investiga o folclore e interprétao como o atopa no seu lugar de orixe, buscando a maior pureza e o parecido co real, pretendendo con isto ser un exemplo vivo da arte popular de Galicia, continuada polo pobo e para o pobo".

    Con esta descripción que encontramos en la web xacarandaina.com, queda muy claro que ­esta asociación contribuye notablemente a la conservación de nuestras ­tradiciones.

    Desde su fundación, indica su presidenta, Cristina Rodríguez Saavedra, "marcouse os obxectivos de recompilar, conservar e divulgar a cultura dos nosos antepasados. A través de traballos etnográficos e coidadas postas en escena, demostramos que o noso baile e a nosa música poden igualar ou superar a calquera outra manifestación artística. Por suposto, sen deixar nunca de lado a importancia da música e do baile tradicionais na sociedade, tratando de mantelos como unha alternativa de lecer, a través da organización de foliadas ou festivais e dándolle un gran valor á nosa Escola.

    Ademais disto, tratamos de fomentar o galego, sendo a lingua vehicular en ­todo o que facemos, xa que é un dos sinais de identidade de Galicia".

    Nacida en 1978 con el objetivo de "educar para o mellor disfrute do lecer", durante estos años creció, ampliando su número de socios y consiguiendo "que non só os máis novos estean incorporados dentro dela, senón que o abano de idades sexa moito maior, aínda que o espírito segue sendo o mesmo co que foi creada, sendo unha ­entidade que ofrece ­servizos á mocidade. No ano 2009 a asociación xuvenil muda a asociación cultural. Hoxe en día a asociación conta con máis de mil ­socios en todos os rangos de idade".

    Durante todo este tiempo, fueron muchas las personas que trabajaron desinteresadamente para sacarla adelante. Entre ellas cabe destacar "a achega de Felicitas Sanleón, que foi piar fundamental de Xacarandaina ao longo de moito tempo". También entre sus fundadores están Rosi Ares, Lino Rivas y Henrique Peón, director artístico de la agrupación desde 1982 e "quen nos di que a mellor forma de conseguir os nosos obxectivos é unha mestura de traballo, ilusión e, por riba de todo, non renunciar nunca á nosa ­esencia".

    En estas cuatro décadas ha demostrado ser una ­auténtica cantera de músicos, puesto que por Xacarandaina pasaron Ses, Mercedes Peón, Bieito Romero, Xabier Díaz, Radio Cos o Pablo Díaz.


    ESCUELA. La asociación, presidida por Cristina Rodríguez Saavedra, cuenta con una escuela donde se imparten actividades de todo tipo y para todas las edades: baile tradicional gallego, gaita, pandereta y canto, acordeón, percusión, clarinete, dibujo, pastel, óleo, acuarela, bailes latinos y de salón, gimnasia de mantenimiento, encaje de bolillos y ­guitarra.

    Para niñas y niños de 3 a 6 años, la asociación cuenta con un programa lúdico-educativo que lleva por nombre Gorechos. Este programa se basa en aspectos de la cultura tradicional gallega y presenta dos objetivos principales: por una parte, iniciar el aprendizaje del folclore gallego y de las artes plásticas y escénicas, y por la otra, favorecer el desarrollo integral del niño, en los ámbitos motor, afectivo, cognitivo y social.

    Los grupos de baile y pandereta asisten a diferentes concursos organizados por otras asociaciones de ­Galicia con el fin de ­preservar nuestro folclore y exhibir lo que aprendieron durante el curso.

    Varias formaciones consiguieron importantes premios y distinciones a través de la participación en estos certámenes. Hace falta destacar también su ­presencia en actuaciones de ­programas de televisión, no solo de la comunidad ­sino del Estado, así como en actuaciones de carácter ­benéfico.


    GRUPO DE MÚSICA Y BAILE. Por otra parte, el grupo de música y baile tradicional es el máximo exponente de los ideales de conservación, divulgación y dignificación del folclore de Galicia, queriendo situarlo en el lugar que le corresponde dentro de las artes escénicas. Este objetivo pretende lograrse mediante la realización de espectáculos audiovisuales con baile y música tradicional, ofreciendo una escenografía cuidada y con una gran riqueza y diversidad de ­vestuario de toda la geografía gallega.

    Xacarandaina ha representado por toda la comunidad cinco espectáculos etnográficos que recibieron alabanzas de la crítica, el público y los medios de comunicación por su originalidad, calidad y rigurosidad escénica.


    ANIVERSARIO. El año pasado estuvo de celebración, pues cumplió sus primeros 40 años. Lo hizo de una manera que muy pocas entidades de estas características puede hacer, con una continuidad plena y manteniendo la misma esencia desde su inicio, un trabajo incansable por mantener lo nuestro, nuestro patrimonio cultural inmaterial "que tan rica fai a Galicia. O futuro está, sen dúbida, garantido, as aulas dos máis pequenos así nolo ­demostran, veñen con forza, ganas e sobre todo ilusión de seguir loitando pola nosa cultura".


    PROYECCIÓN SOCIAL. Esta labor también merece una mención especial, ya que esta entidad organiza y protagoniza un festival solidario en el que los fondos recaudados son donados a diversas causas.

    Con esta trayectoria, su ingreso en el selecto club Gallegos del Año es más que merecido. De hecho, "é unha honra e un orgullo ser a primeira asociación adicada á cultura de Galicia en recibir este prestixioso galardón. Supón un recoñecemento á labor que vimos facendo desde fai 40 anos e é unha mostra máis da importancia que teñen as nosas tradicións na sociedade actual".

    UN deseo: QUE EL BAILE SEA bien de interés cultural

    ••• Asegura Cristina Rodríguez Saavedra a EL CORREO GALLEGO que el deseo que "máis nos gustaría é que a cultura tradicional de Galicia ocupe o lugar que merece na sociedade e teña un recoñecemento, tanto social como institucional. Para isto sería moi importante a execución do expediente iniciado pola Xunta de Galicia para que o baile tradicional galego sexa declarado ben de interese cultural; algo no que o colectivo XOC, formado por O Fiadeiro, Cantigas e Agarimos e Xacandaina, levamos traballando uns anos".

    04 dic 2020 / 18:56
    • Ver comentarios
    Noticia marcada para leer más tarde en Tu Correo Gallego
    Tema marcado como favorito