El Correo Gallego

Noticia 5 de 153 noticia anterior de Foros Foros

Un Xacobeo que vaya más allá de 2021 y que implique a todos

Román Rodríguez destaca el reto de ofrecer al mundo "a mellor versión do que sabemos facer os galegos" // Más de 600 entidades quieren sumarse a la organización // Amplían el Museo do Pobo

El conselleiro Román Rodríguez, ayer, ante los asistentes al foro Xacobeo 2021 que organizó el Grupo Correo Gallego. - FOTO: FERNANDO BLANCO
Ver galería
El conselleiro Román Rodríguez, ayer, ante los asistentes al foro Xacobeo 2021 que organizó el Grupo Correo Gallego. - FOTO: FERNANDO BLANCO

ARTURO REBOYRAS   | 21.02.2019 
A- A+

"O Ano Santo é un proxecto fortemente ilusionante, un produto con efectos positivos, unha gran oportunidade para que Galicia e Santiago se proxecten no mundo, e ademais ofrece unha liña de desenvolvemento de futuro". Son las palabras con las que comenzó ayer su intervención el conselleiro de Cultura e Turismo, Román Rodríguez, en el foro Xacobeo 2021, organizado por el Grupo Correo Gallego y que tuvo lugar en el Hotel AC Palacio del Carmen, en la capital gallega. Tras unas palabras de bienvenida del gerente de la empresa editorial, Ángel Remesar, el representante de la Xunta señaló que el objetivo es que el jubileo se convierta en una "celebración de todo o bo que ten Galicia, no que participe toda a sociedade galega e todos os sectores do país; de maneira que ofreza ao mundo a mellor versión do que sabemos facer".

En este sentido, incidió en que el próximo Xacobeo "non pode ser flor dun día", y avanzó que "queremos seguir traballando en 2022 co mesmo orgullo que transmite este acontecemento a Compostela e ao resto da comunidade". "Ten que deixar pegada", subrayó el titular de Cultura e Turismo, a la vez que añadió que "temos que facer unha programación que estea á altura para que nos vexan desde fóra".

Román Rodríguez destacó que en 2018 llegaron a la ciudad del Apóstol peregrinos de 177 nacionalidades y también recordó que el 60 % de los caminantes que alcanzan la meta ya son extranjeros. "Estamos ante un fenómeno global e témolo que construir dende a base, pero tamén dende un punto de vista sustentable: o que se poña en marcha ten que seguir funcionando despois", dijo.

Sobre las iniciativas puestas en marcha desde la administración autonómica, destacó el programa O teu Xacobeo, que tiene como reto implicar a toda la sociedad gallega en la organización del Año Santo. Al respecto, el conselleiro reveló que la Xunta recibió en cuestión de semanas más de 600 proyectos inspirados en el Camino, presentados por entidades e instituciones de las cuatro provincias. "Compostela é o punto final e o referente, pero o xubileo ten que chegar a todos os concellos", remarcó, antes de comentar que "Santiago non se pode entender sen o resto de Galicia, e Galicia non se pode entender sen Santiago".

Así las cosas, hizo hincapié en que la capital gallega se encuentra ante "un desafío que non é menor" y recordó que "a cidade ten que estar preparada para recibir un número importantísimo de peregrinos e turistas". Quiso dejar claro que "Compostela ten a xoia da coroa, que é a Catedral, pero tamén ten moito máis que ofrecer: un casco histórico fantástico e a posibilidade de crear fluxos turísticos noutros puntos". Como ejemplo apuntó a la Cidade da Cultura, "un recurso estratéxico que pode xerar atracción e que se atopa a 25 minutos a pé da praza do Obradoiro".

Con la mirada puesta en el Xacobeo y con el reto de que "os turistas se queden máis tempo na cidade", también anunció que se va a realizar una ampliación del Museo do Pobo Galego, de manera que pueda recoger la historia de la modernización de Galicia. "Temos que estar preparados e debemos anticiparnos. Anticipación é a clave, porque esto non se sustenta con información e datos", afirmó, al mismo tiempo que destacó que la seguridad es otro de los asuntos relevantes que están sobre la mesa. "Queremos que o plan especial de seguridade se estableza xa no 2020, porque todo apunta a que xa van chegar moitos visitantes", comentó, a la vez que analizó las estadísticas de los últimos años: "Hai que ter en conta que na Oficina do Peregrino só se sellan sobre un tercio do total de credenciais que se venden nos puntos de orixe", aseguró.

Por otro lado, defendió que "debemos combinar esta cidade de acollida coa preservación da identidade da cidadanía, é dicir, que non se alteren os ritmos de vida dos veciños para non xerar efectos como a turismofobia". En este sentido, Rodríguez, que sostuvo que la llegada del AVE también supondrá la llegada de más visitantes, apuntó que el turismo debe ser "respectuoso coa poboación local". Indicó que para conseguirlo es clave la desestacionalización.

Tras la conferencia del conselleiro tuvo lugar una mesa redonda en la que participaron Segundo Pérez, deán de la Catedral; Ana Isabel Vázquez, gerente de la Cidade da Cultura; Cesáreo González Pardal, presidente del Clúster de Turismo de Galicia; y José Ángel Blanco, gerente de Compostela Monumental. Actuó como moderadora Olga Vilar, redactora jefa de EL CORREO.

ASISTENTES

Entre los participantes en el foro de ayer se encontraban Paco Reyes, portavoz municipal del PSdeG compostelano; el concejal del BNG Rubén Cela; los exconselleiros Xesús Palmou, actual presidente de la Academia Xacobea, y Dositeo Rodríguez; Xosé Sánchez Bugallo, candidato del PSOE a la alcaldía de Santiago; José Manuel López Varela, alcalde de A Laracha; el catedrático Marcelino Agís, decano de la Facultad de Filosofía; el escultor Cándido Pazos, el conocido empresario del sector turístico José Oreiro, la arquitecta y empresaria María Luisa García Gil, el conocido editor José Luis Teófilo o José Antonio Constenla.