Santiago
+15° C
Actualizado
sábado, 10 febrero 2024
18:07
h

Controlados los voraces incendios de Ribas de Sil

La superficie afectada es de 1.720 hectáreas, según el último balance // La lluvia caída ayudó a los trabajos de extinción

Los dos fuegos forestales declarados en el concello lucense de Ribas de Sil se encuentran ya controlados, según el parte de las 21.30 horas de ayer de la Consellería de Medio Rural, que cifra en 1.720 las hectáreas arrasadas.

La situación de peligro para los vecinos de la zona parece haber quedado atrás. Además, las lluvias caídas en la zona redujeron considerablemente la gravedad de las llamas en el municipio, donde los focos estaban en la parroquia de Ribas de Sil y en Nogueira.

Ayer no hubo muchas novedades con respecto al día anterior en lo que se refiere al control del fuego y a las hecáreas afectadas.

Así, el incendio iniciado el lunes a las 12.47 horas en la parroquia de Ribas de Sil, que también afecta a los municipios de Quiroga y de A Pobra do Brollón, se dio por controlado a las 21.01 de este martes. Tras una nueva medición, la superficie afectada por el fuego ronda las 1.580 hectáreas (130 más en un día). Se movilizaron para controlarlo 15 técnicos, 46 agentes, 112 brigadas, 51 motobombas, 5 pas, 8 aviones y 14 helicópteros. También participaron en las labores de extinción personal y medios de la Unidad Militar de Emergencias (UME).

Con un minuto de diferencia –a las 21.02– quedó también controlado el fuego iniciado a las 21.42 horas del domingo en la parroquia de Nogueira. Según las últimas estimaciones, afecta una superficie provisional de cerca de las 140 hectáreas (cifra que no sufrió modificaciones con respecto al último balance facilitado por Medio Rural el martes ). Para su control se mobilizaron 6 técnicos, 20 agentes, 44 brigadas, 29 motobombas, 5 pas, 7 avións y 6 helicópteros.

Caballero demanda un pacto de país para una nueva política forestal
Máis de 230 falecidos ao ano en España pola contaminación dos lumes

Santiago. Arredor de 33.500 mortes ao ano débense á contaminación provocada polos incendios. Así o revela un estudo internacional que veu a luz este mércores en The Lancet Planetary Health e no que toma parte o investigador da USC Dominic Royé. O artigo abarca 749 cidades pertencentes a 43 países —52 das cales son españolas—, analizadas entre o 31 de decembro de 2016 e o 1 de xaneiro de 2020.

Este estudo, o primeiro global que vincula a contaminación coas mortes relacionadas cos incendios forestais, evidencia que a exposición a corto prazo ás partículas do aire que teñen un diámetro de 2,5 micrómetros —a denominada materia particulada ou PM (polas súas siglas en inglés)— e que xorden como consecuencia dos incendios forestais, teñen un impacto directo na mortalidade, e de xeito máis específico na mortalidade causada por afeccións respiratorias e cardiovasculares. Xapón con arredor de 7.000 mortes ao ano en 47 cidades encabeza a listaxe dos países máis afectados por esta causa, seguido de México (3.000 mortes en dez cidades), China (1.200 en 15 cidades), Sudáfrica (5.200 en 52 cidades), Tailandia (case 5.300 en 62 cidades analizadas) e Estados Unidos (case 3.200 en 210 cidades).

A investigación baséase na análise de máis de 65 millóns de mortes en todo o mundo, con independencia da súa causa, para despois cruzar estes datos coa concentración diaria de materia particulada. “Os incendios forestais poden ter impactos directos na saúde, como lesións e mesmo influxo na saúde mental”, explican os investigadores. “Ademais, a contaminación do fume procedente dos devanditos lumes pode estenderse ata 1.000 Km de distancia e agárdase que o risco se vexa incrementado a medida que empeore o cambio climático”, engaden. Neste senso, o profesor Dominic Royé matiza que “no caso español concluíuse que a contaminación provocada pola materia particulada dos incendios causa máis de 230 mortes ao ano”.

Os expertos basean as súas achegas no feito de que estas partículas debido ao seu ínfimo tamaño introdúcense nos pulmóns, a través dos alvéolos das paredes pulmonares e da circulación. Este tipo de materia particulada resulta máis tóxica que a resultante dos incendios urbanos pola súa composición: partículas de menor tamaño e asociadas a altas temperaturas. Así, os autores poñen o foco na necesidade de mitigar o cambio climático para paliar os efectos nocivos para a saúde das persoas. ecg

09 sep 2021 / 00:00
  • Ver comentarios
Noticia marcada para leer más tarde en Tu Correo Gallego
TEMAS
Tema marcado como favorito
Selecciona los que más te interesen y verás todas las noticias relacionadas con ellos en Mi Correo Gallego.