Santiago
+15° C
Actualizado
viernes, 30 octubre 2020
20:40
h
en cartas, casa por casa

El cura de Naraío solicita 50.000 euros a los vecinos para obras de su iglesia

Avisa con "anotar o que aporta cada familia, para publicalo no momento oportuno" ·· Recalca: "Os que non axudan non cren en nada"

Como antiguo feudo de los Andrade, Naraío presenció Revueltas Irmandiñas, noches de batallas en los campos y asaltos de castillos. Sobre este hermoso valle de San Sadurniño, se alza el viejo torreón medieval: destruido por los hombres de Alfonso de Lanzós en 1466. Y glóbulos rojos irmandiños aún corren por las venas de parte de los vecinos: molestos por una carta enviada por el párroco. El cura les pide "50.000 euros para completar os gastos da rehabilitación da igrexa". La restauración del edificio del siglo IX ya ha finalizado hace tiempo. Pero el cura José Ladra pide cooperación monetaria... y avisa con publicar la lista de pagadores y morosos.

En dicha carta, entregada en persona o por correo en todas las casas, el párroco recuerda los costes del proyecto. "A Dirección Xeral de Patrimonio pagou 48.000 euros, o Bispado aportou outros 48.000 e agora nos toca a parroquia pagar outros 48.000", indica textualmente. ¿Qué pasa con las obras? Ya han sido ejecutadas con cargo a Dirección Xeral de Patrimonio, de la Consellería de Cultura, y al Obispado de Mondoñedo-Ferrol. Y según el padre Ladra, "a Diócese decidiu que a parroquia tiña que pagar a terceira parte, e por iso pido a colaboración dos veciños".

Insiste el párroco en que "debemos costear entre os veciños esta obra, aínda que voluntariamente". Y pone otros ejemplos de municipios cercanos: "En Viladonelle, parroquia de Neda, cada familia aportou 600 euros para rehabilitar a igrexa".

Pero este documento ha creado "gran malestar" entre buena parte de los vecinos. Dudan sobre el presupuesto presentado por el párroco, "xa que mesmo o capítulo de carpinterías exteriores aparece por duplicado, e non se indica que empresa executou o proxecto". Y, sobre todo, se sienten "presionados pola actitude do párroco". En la carta que circula por la parroquia, el cura advierte que "iremos anotando a cantidade e a data na que recibimos cada unha das axudas, para así ter constancia". Y recalca que este listado "publicarémolo no momento que sexa oportuno".

Ladra no duda en reconocer que adoptará esta medida: "Así podemos dar contas ó Bispado, coñecendo as datas e aportación de cada familia". Los vecinos, que reciben las cartas desde octubre, montan en cólera: "O cura xa nos anunciou que quere publicar no atrio da igrexa unha lista de morosos".

Según residentes en Naraío, "xa hai familias que están aportando cartos á petición do cura". Aunque este proceso de financiación a tres bandas suele darse en las parroquias, a partir de acuerdos entre Xunta e Iglesia. Fuentes de la Administración señalan "o grande interese histórico e cultural desta igrexa, e a necesidade da súa recuperación". Pero también admiten que "neste caso os métodos do cura non foron os apropiados".

Siguiendo con la carta a los vecinos, el padre Ladra cuestiona a aquellos que no colaboren monetariamente con el proyecto. "Entendemos que aquelas familias que non colaboran, e se poñen á marxe de pagar, tamén renuncian ós servizos da Igrexa", indica. El parróco se reafirma en este punto: "Os que non axudan non cren en nada, e non queren pertencer á comunidade católica". E incluso tilda de "ignorantes ós que critican o proxecto". En el medio queda la historia de una iglesia fundada por el rey Ramiro I, en el año 856 junto al río Naraío.

.phermida@elcorreogallego.es

El párroco

José Ladra "Entendo que aquelas familias que non colaboran, e se poñen á marxe de pagar o proxecto, tamén renuncian ós servizos da Igrexa"

17 ene 2009 / 05:06
Noticia marcada para leer más tarde en Tu Correo Gallego
Tema marcado como favorito