El Correo Gallego

Comarcas | comarcas@elcorreogallego.es

teo

Solicitan reuniones con la Xunta para tratar el transporte a Os Tilos

Noriega pidió ayer un encuentro en la Dirección Xeral, pese al "baleiro de poder" // El alcalde de Santiago asegura que "a responsabilidade é da Consellería" // El Concello defenderá "que se manteñan as frecuencias"

S.FORMOSO • TEO  | 14.03.2009 
A- A+

El Concello de Teo solicitó ayer una reunión con la Dirección Xeral de Transportes, tras hacerse públicas las sentencias del TSXG en relación al transporte entre Santiago y Os Tilos. Los autos impiden a Castromil desarrollar este servicio, que le correspondería a la empresa Donado Campos. Tal modificación supondría un cambio en las líneas urbanas del Concello de Santiago, con Tralusa como concesionaria, llevando La Estradense el transporte entre esta urbanización teense y la capital gallega.

Las reacciones no se hicieron esperar por parte de los dirigentes políticos. Así, el alcalde de Teo, Martiño Noriega, aseguró ayer que "independentemente do proceso xudicial, o Concello o que quere é que se manteña o servizo aos cidadáns. Se os autobuses pasaban por Os Tilos cada quince ou vinte minutos, teñen que seguir así", aseveró.

De todos modos, "aínda que somos conscientes do baleiro de poder que hai na actualidade, pedimos unha entrevista coa directora xeral de Transportes para tratar este tema e a nosa pretensión é só contar con servizos alternativos para mellorar as frecuencias e non para empeoralas".

En este sentido, también se pronunció el concejal de Transportes, Anxo Rei, que incidió en que "xa tivemos en moitas ocasións reunións na Dirección Xeral de Transportes por este problema, porque é un tema que nos ven preocupando dende hai moito tempo. Xa daquela se nos adiantaba que coa nova Lei de Transportes -aún sin aprobar- a situación se quedaría igual".

En cualquier caso, y haya cambio de concesionaria o no lo haya, el Concello luchará para "que teñamos acceso ás mesmas paradas que ata o de agora. Actualmente por Os Tilos pasan dúas liñas: unha que vai a San Lázaro e outra que enlaza cos hospitais", que no se quieren perder. Y es que, en caso de que se aplicasen los criterios del transporte metropolitano -otra de las asignaturas pendientes que deberá resolver el nuevo Ejecutivo gallego-, la única parada sería en la calle compostelana de La Rosa, lo que reduciría las posibilidades de movilidad de los vecinos de Os Tilos.

Por su parte, el alcalde de Santiago, Xosé Sánchez Bugallo, no quiso pronunciarse ayer sobre este tema, ya que debe hacer "un estudio máis a fondo". Aún así, el regidor compostelano incidió en que "as sentencias son contra a Consellería de Política e non contra o Concello de Santiago. En todo caso, miramos cunha certa preocupación polos veciños afectados", añadió. Aún así, Bugallo dudó "se lle darán ou non a concesión á La Estradense".

. sformoso@elcorreogallego.es

EL DATO

Dos líneas

Actualmente, Os Tilos cuenta con dos líneas, la 6 de San Lázaro a la urbanización, y la 12, que se desplaza a los tres hospitales compostelanos .