Santiago
+15° C
Actualizado
viernes, 30 octubre 2020
09:22
h

Exigen que la limpieza de colegios la financie o asuma la Xunta en Área

Así lo pidieron alcaldes y ediles socialistas de Santiago, Negreira, Teo, Oroso, Ames y A Baña

Santiago. Alcaldes socialistas de la comarca de Santiago, Barcala y Ordes exigen que la Xunta asuma la limpieza y desinfección de los centros escolares de Infantil y Primaria o bien que dote a los concellos con los fondos para poder llevar a buen puerto esta labor. Y es que consideran como “prioritaria e fundamental para garantir a saúde” del alumnado dicha higienización.

Así, los mandatarios y ediles reunidos –como el de Oroso, Ames, A Baña, Negreira, Santiago o Teo–, junto con coordinadores y diputados provinciales, afirmaban que los estrictos protocolos de prevención de la covid obligarán a las administraciones locales a multiplicar el gasto en estas tareas y a contratar más personal, con unas inversiones que se elevan a “centos de miles de euros de gastos extra que non estaban orzamentados, o que terá unha repercusión importante nas economías municipais pese a que a competencia educativa é da comunidade autónoma”.

A juicio del responsable comarcal, Antonio Leira, los municipios del PSOE “están en contacto permanente cos centros, coordinando o inicio do curso para garantir entornos escolares seguros e porán a dispor dos colexios todos os recursos disponibles, conscientes de que a saúde dos nenos e nenas é unha prioridade”, pero al mismo tiempo censura que la Xunta “abandone unha vez máis ós concellos” derivándoles responsabilidades, pero sin transferir los fondos necesarios.

Leira apostillaba que los alcaldes socialistas pretenden saber a qué se destinan los 93 millones de euros del Fondo Covid para educación que recibe el Ejecutivo autonómico del estatal, lamentando que no haya “ningunha transparencia por parte de Educación. Se non se inviste nos colexios nin se transfire aos concellos para asumir competencias coma a limpeza, en que pensan exactamente empregar eses fondos?”, afirmó.

También coincidieron todos ellos en pedir “transparencia” a la Consellería de Sanidade “á hora de facer públicos os datos de casos activos de coronavirus en cada concello, máis aínda en aqueles nos que se toman medidas especialmente restrictivas debido ao incremento de contaxios”, apostillando Leira que los contagios “ou se fan públicos ou non, pero non se pode discriminar en función da cor política”. m. manteiga

04 sep 2020 / 01:00
Noticia marcada para leer más tarde en Tu Correo Gallego
Tema marcado como favorito