La nueva sede del Igfae en Santiago ‘blinda’ su liderazgo científico a nivel mundial
Amplía y renueva sus instalaciones en el Monte da Condesa tras una inversión de más de 5 millones de euros. «É un fito histórico da ciencia en Galicia», destaca su director

Inauguración do Instituto Galego de Física de aLTAS eNERXIAS / Jesús Prieto

«É un fito histórico da ciencia en Galicia». Así resumió el director del Instituto Galego de Física de Altas Enerxías (Igfae) la importancia de disponer de una nueva sede «acorde á traxectoria e ao potencial científico do instituto». Carlos Salgado añadió, además, que la renovación y ampliación de sus instalaciones en Santiago «propiciará dar respostas aos novos desafíos científicos ao permitir abordar proxectos ambiciosos».
El Igfae, centro mixto de la Universidade de Santiago (USC) y la Xunta, inauguró este miércoles su nueva sede, «coa que o centro pretende reforzar a súa xa destacada participación nos experimentos máis punteiros do mundo no ámbito da física», indicó durante el acto el director del instituto. Las instalaciones, con una superficie de más de 5.000 metros cuadrados, son fruto de una inversión de más de cinco millones de euros por parte de la Administración autonómica, que ha permitido renovar y ampliar las dependencias situadas en las plantas bajas del edificio del Monte da Condesa, en el Campus Sur de la USC.
«Abriu o camiño»
En la inauguración también intervinieron el presidente de la Xunta, la alcaldesa de Santiago y el rector, Antonio López, quien recordó «o papel desenvolvido por Carlos Pajares ao actuar como un visionario que apostou pola proxección internacional da nosa investigación». Asimismo, se refirió al Igfae como «o primeiro dun novo modelo que abriu o camiño dos centros singulares que viñeron despois». Para el rector, «é un centro implicado nos proxectos de máis relevancia do seu ámbito no plano internacional sen esquecer a transferencia dos seus resultados á sociedade para a mellora das condicións de vida».
Por su parte, la alcaldesa de Santiago, Goretti Sanmartín, señaló que «o Igfae, e a súa vocación de ser centro punteiro, encarna tamén unha vontade de ser vangarda, de rachar fronteiras sen renunciar ao que somos». Mientras, el presidente de la Xunta, Alfonso Rueda, tras «agradecer a aqueles que iniciaron o camiño», mostró su compromiso de «seguir con esta aposta porque é intelixente». «Hai que tentar facer xurdir o talento, retelo e recuperar o que marchou. Temos que ser unha terra con institucións apetecibles para desenvolver unha carreira investigadora», afirmó.
Grandes retos de la física
Durante el acto, Carlos Salgado subrayó que la comunidad científica internacional en el ámbito de la física «afronta anos de grandes cambios». Así, destacó, «tomaranse decisións clave sobre os grandes proxectos da década de 2040, como o próximo acelerador do CERN (Organización Europea para a Investigación Nuclear) ou a construción do Einstein Telescope para o estudo das ondas gravitacionais». Asimismo, incidió en que «a ciencia e a tecnoloxía cuánticas estanse a converter nunha liña estratéxica da investigación en numerosos países, tamén en Galicia, da man de institucións como o Centro de Supercomputación de Galicia (Cesga) e o propio Igfae».
Actualmente, el personal del Igfae ocupa «posicións de liderado en grandes colaboracións internacionais, como o experimento LHCb do CERN ou a colaboración LIGO». «Grazas ás capacidades e tecnoloxías que permitirá desenvolver a nova sede», apuntó Salgado, «o centro estará en mellor disposición de dar un salto cualitativo na súa visibilidade nestes e outros proxectos de nivel global».
Unidad María de Maeztu
En el 2017, el Igfae, que nació en 1999, fue reconocido como Unidad María de Maeztu, la acreditación más prestigiosa y competitiva otorgada por la Agencia Estatal de Investigación. En 2024, renovó esta acreditación, siendo el único centro gallego con dos de estas distinciones.
Con la inauguración de la nueva sede, el Instituto Galego de Física de Altas Enerxías contará con siete laboratorios para diferentes tecnologías, incluyendo una sala limpia de 120 m2, un espacio en el que se proyecta la instalación de un simulador cuántico en el marco de una alianza con el Cesga, un taller de micromecanizado, uno de metrología y otro de desarrollo de escintiladores. Desde 2017, el Igfae duplicó su cuadro de personal, pasando de alrededor de 70 a unos 140 integrantes en la actualidad.
- Una cooperativa de viviendas en Santiago, preseleccionada al Premio Mies van der Rohe entre obras de toda Europa
- La futura apertura de un Starbucks en el local del emblemático Alameda enciende las redes
- Financial Times' sitúa a una empresa con sede en Santiago como referente en Europa
- Subastan dos locales en Área Central de un fondo luxemburgués con bienes en Santiago
- Caótica mañana en la AG-56: un coche es pasto de las llamas y otros seis chocan entre sí
- Nueva apertura en la ‘milla de oro’ de Santiago: abre una juguetería en Montero Ríos
- Talan sin previo aviso un histórico abeto del campo de fútbol de Conxo: 'Me han enterrado a un amigo dos veces
- La historia del peor asesino de Santiago: cuatro muertos en Marrozos

