El Correo Gallego

Noticia 1 de 1 Santiago | santiago@elcorreogallego.es  |   RSS - Santiago RSS

Premios Manuel Beiras para tres empresas compostelanas

Strelia Electrotecnia, Numax y Cantigas e Agarimos reciben el galardón // La entrega tuvo lugar ayer en el teatro Principal

Foto de familia de los galardonados en la gala celebrada en la tarde de ayer en el teatro Principal - FOTO: A. Hernández
Foto de familia de los galardonados en la gala celebrada en la tarde de ayer en el teatro Principal - FOTO: A. Hernández

REDACCIÓN  | 17.12.2019 
A- A+

La vigésima edición de los Premios Manuel Beiras ya tienen ganadores: Strelia Electrotecnia, la sala Numax y la Agrupación Folclórica Cantigas e Agarimos. Los galardonados se dieron a conocer en una rueda de prensa celebrada en Raxoi ayer por la mañana, en la que participaron la concejala de Políticas Lingüísticas, Noa Díaz; y Xavier Freire, vocal de la Cámara de Comercio de Santiago.

La entrega de los galardones tuvo lugar en un acto que se celebró a partir de las ocho de la tarde en el teatro Principal con presencia del alcalde, Xosé Sánchez Bugallo, y del presidente del organismo, José Sierra, y que fue conducido por el conocido actor y humorista Carlos Blanco.

Strelia Electrotecnia fue la empresa ganadora en la categoría de uso continuado del gallego. Según figura en el acto, el jurado la premió por "empregar o galego nun sector empresarial innovador e dinámico como é o da electrónica de telecomunicacións e industrial, no que desenvolve solucións de electrónica profesional en campos como as telecomunicacións, a oceanografía, as ciencias da terra, o control industrial e a eficiencia enerxética".

En este sentido, valoró especialmente que, teniendo en cuenta que gran parte de su clientela se sitúa fuera de nuestras fronteras, su elección lingüística demuestra que "o galego serve para comunicarse, mais tamén para transmitir valores como o de calidade, compromiso, seriedade e respecto pola diversidade natural, social e cultural".

Por su parte, en la modalidad de nueva incorporación, el premio recayó en Numax Sociedade Cooperativa por "incorporar a lingua a un proxecto empresarial que tiña tanto de arriscado como de atractivo e innovador".

El establecimiento reúne sala de cine, librería, cafetería, laboratorio de diseño, comunicación y productiva. "En definitiva, espazo de encontro social e cultural nunha cidade viva que sabe acoller como se merecen propostas deste calado". Para el jurado, Numax representa "un lugar onde o galego comparte protagonismo coas historias que alí suceden".

 


Patrimonio cultural. Por último, la distinción especial fue para la Agrupación Folclórica Cantigas e Agarimos, porque "ao longo dos seus noventa e oito anos de historia, diferentes xeracións de composteláns tiveron a oportunidade de se formaren no coñecemento do folclore galego, polo que tamén se converteron en coñecedoras e transmisoras do importante legado lingüístico que este atesoura".

El fallo del jurado se refiere también a un respeto por el gallego que "traspasou as paredes das aulas e reflectiuse noutros ámbitos sociais", y destacó que "Cantigas e Agarimos é unha entidade que xa forma parte do valioso patrimonio cultural da cidade de Santiago de Compostela".

 

Jurado de doce miembros

•••El jurado lo formaron Xabier Freire y Noa Díaz; Gregorio Ferreiro, de la Secretaría Xeral de Política Lingüística; Ernesto Xosé González, de la USC; Miguel López Crespo, de la Unión de Consumidores; Darío Janeiro, del Colexio de Xornalistas, y David Cobas, de la Coordinadora de Traballadores de Normalización Lingüística.

 

•••También figuraban Alonso Alvite y Sabela Asorey, de Construcións Alvite González, premiada en la edición anterior.

Persigue un doble objetivo

•••El Ayuntamiento y la Cámara de Comercio convocan este premio para otorgar un reconocimiento público al esfuerzo de normalización del uso del gallego en el sector empresarial.

 

••• También se busca rendir homenaje a la figura de Manuel Beiras, un histórico comerciante compostelano, destacado defensor del gallego.