O ilustrador Juan López Rico presenta a Santiago Zebedeo como un veciño máis da cidade no seu novo libro TEXTO G. López “Este Apóstolo móvese nun ‘dous cabalos’ e vai ó Compos”
“Este traballo mostra ao Apóstolo como un veciño máis de Compostela”. Deste xeito, Juan López Rico (Ribadeo, Lugo, 1955) resume a idea central do seu novo libro, Santiago en Compostela (Ézaro Ediciones), unha colección de 41 viñetas que “ofrecen unha imaxe próxima, amable e actual do Apóstolo como veciño da capital galega”. “Agás o seu oficio, podería ser a de calquera outro compostelán do común, cos paseos polas rúas ou a Alameda, contacto con peregrinos e turistas, visitas as tascas das que xa quedan poucas, os partidos do Compos e conversas con xentes que tratan con el os máis diversos asuntos e deixan ver o seu pensamento”, sinala López Rico en conversación con El CORREO GALLEGO, no que colaborou durante moitos anos.
Destaca, ademais, que a figura do Apóstolo é unha imaxe recurrente en moitos dos seus traballos, se ben pouco pouco ”foi collendo grande personalide ata convertelo no protagonista de toda unha historia”, incide o autor deste traballo. Neste sentido, López Rico destaca que quixo “romper con esa idea dese Santiago máis duro e xerárquico” e crear “unha imaxe do Apóstolo moito máis amable, que se move pola cidade nun dous cabalos e que vai os restaurantes”. Este proxecto ten o seu precedente no compromiso do autor cun descoñecido historiador, de nome suposto Xacobe, que dedicou toda a súa vida a estudar a figura de Santiago Zebedeo, a súa viaxe a Galicia, a súa íntima conexión coas xentes desta terra, o seu pensamento e as estratexias que desenvolveu para espallar a palabra do seu mestre.
Cal foi a actividade do Apóstolo desde a súa chegada a Galicia despois da decapitación e ata o descubrimento do seu sartego? Quen está soterrado na Catedral? Cal foi o papel de Prisciliano? As respostas a estes e outros interrogantes albíscanse no escrito do historiador que se recolle neste volume, malia terse perdido, se cadra agachado nalgún lugar inaccesible, o groso do seu traballo de toda unha vida.
Nesta traballo, con prólogo do catedrático de Historia Ramón Villares, López Rico admite que quixo tamén “ensamblar as historias de Santiago Zebedeo e de Prisciliano de Ávila, “xa ambos teñen moitos puntos en común e ambos foron decapitados con pouco máis de 40 anos”.
Ao longo da súa carreira, este prestixioso ilustrador galego participou en diversas publicaciones e iniciativas colectivas como Longalíngua, Infoecología, EFEverde, entre outras. En 2019 publicou o seu primeiro libro de viñetas de temática medioambiental, ¡Houston, tenéis un problema!, un traballo no que emprega o humor como ferramenta para concienciar sobre o “gravísimo risco que afrontamos se non damos un xiro radical a nosa relación coa naturaleza”.
Cambio climático, contaminación, enerxía, urbanismo desmedido, incendios forestais, residuos y reciclaxe ou política ambiental son algunhas das cuestiones que López –como asina a súas viñetas– debulla nas 134 páginas deste libro.
Agora, tras a publicación de Santiago en Compostela, avanza que xa está traballando nunha nova historia da que prefire non dar pistas.
“Este traballo mostra ao Apóstolo como un veciño máis de Compostela”. Deste xeito, Juan López Rico (Ribadeo, Lugo, 1955) resume a idea central do seu novo libro, Santiago en Compostela (Ézaro Ediciones), unha colección de 41 viñetas que “ofrecen unha imaxe próxima, amable e actual do Apóstolo como veciño da capital galega”. “Agás o seu oficio, podería ser a de calquera outro compostelán do común, cos paseos polas rúas ou a Alameda, contacto con peregrinos e turistas, visitas as tascas das que xa quedan poucas, os partidos do Compos e conversas con xentes que tratan con el os máis diversos asuntos e deixan ver o seu pensamento”, sinala López Rico en conversación con El CORREO GALLEGO, no que colaborou durante moitos anos.
Destaca, ademais, que a figura do Apóstolo é unha imaxe recurrente en moitos dos seus traballos, se ben pouco pouco ”foi collendo grande personalide ata convertelo no protagonista de toda unha historia”, incide o autor deste traballo. Neste sentido, López Rico destaca que quixo “romper con esa idea dese Santiago máis duro e xerárquico” e crear “unha imaxe do Apóstolo moito máis amable, que se move pola cidade nun dous cabalos e que vai os restaurantes”. Este proxecto ten o seu precedente no compromiso do autor cun descoñecido historiador, de nome suposto Xacobe, que dedicou toda a súa vida a estudar a figura de Santiago Zebedeo, a súa viaxe a Galicia, a súa íntima conexión coas xentes desta terra, o seu pensamento e as estratexias que desenvolveu para espallar a palabra do seu mestre.
Cal foi a actividade do Apóstolo desde a súa chegada a Galicia despois da decapitación e ata o descubrimento do seu sartego? Quen está soterrado na Catedral? Cal foi o papel de Prisciliano? As respostas a estes e outros interrogantes albíscanse no escrito do historiador que se recolle neste volume, malia terse perdido, se cadra agachado nalgún lugar inaccesible, o groso do seu traballo de toda unha vida.
Nesta traballo, con prólogo do catedrático de Historia Ramón Villares, López Rico admite que quixo tamén “ensamblar as historias de Santiago Zebedeo e de Prisciliano de Ávila, “xa ambos teñen moitos puntos en común e ambos foron decapitados con pouco máis de 40 anos”.
Ao longo da súa carreira, este prestixioso ilustrador galego participou en diversas publicaciones e iniciativas colectivas como Longalíngua, Infoecología, EFEverde, entre outras. En 2019 publicou o seu primeiro libro de viñetas de temática medioambiental, ¡Houston, tenéis un problema!, un traballo no que emprega o humor como ferramenta para concienciar sobre o “gravísimo risco que afrontamos se non damos un xiro radical a nosa relación coa naturaleza”.
Cambio climático, contaminación, enerxía, urbanismo desmedido, incendios forestais, residuos y reciclaxe ou política ambiental son algunhas das cuestiones que López –como asina a súas viñetas– debulla nas 134 páginas deste libro.
Agora, tras a publicación de Santiago en Compostela, avanza que xa está traballando nunha nova historia da que prefire non dar pistas.