La Deputación también se vuelca con el potente polo ‘biotech’ de A Sionlla

El presidente del organismo provincial mostró su compromiso con un proyecto que busca impulsar el peso industrial de la capital gallega // “Queremos participar”
Industria
Martin Fernández
El presidente provincial, izquierda, junto a Sánchez Bugallo, durante la visita a Finsa

El presidente de la Deputación da Coruña mostró ayer su apoyo a la decidida apuesta de la capital gallega por la biotecnología para el futuro industrial de la ciudad. En el transcurso de la visita oficial que realizó a Compostela, Valentín González Formoso afirmó que el organismo provincial “quere estar en proxectos ilusionantes como Sionlla Biotech”, fruto del acuerdo de colaboración entre la Xunta de Galicia, el Concello de Santiago y la Asociación Área Empresarial do Tambre, y al que más adelante se incorporaron la Universidade de Santiago y la Cámara de Comercio de la ciudad.

Durante un recorrido por las instalaciones del Centro Empresarial del Tambre, el titular provincial conoció de primera mano las actuaciones de la asociación en relación al proyecto del Polo de Innovación en Biotecnología y otras cuestiones relevantes para el contexto económico del área.

Con la puesta en marcha del proyecto Sionlla Biotech se busca “acadar o asentamento de industria na cidade, e en particular, no parque empresarial da Sionlla, centrado nos sectores da biotecnoloxía e a madeira”, señalaron los directivos de la entidad empresarial en el marco de la visita que realizó el presidente de la Deputación, que estuvo acompañado por el alcalde, Xosé Sánchez Bugallo, y el presidente de la asociación, José Fernández Alborés, además de diversos miembros de la directiva de la entidad empresarial.

“Sionlla Bioetch conta coa implicación total de Xunta, Alcaldía de Santiago, Cámara de Comercio e da propia Asociación Empresarial do Tambre e á que nos gustaría sumar a da Deputación”, incidió González Formoso, quien destacó, además, que esta es una iniciativa que busca “reter en Galicia o talento dos mozos e mozas investigadores, vinculando o coñecemento da universidade ao mundo empresarial”.

El proyecto se organiza en dos fases. En la primera, la Xunta, a través del Igape, “ten concedida unha axuda para a posta en marcha dun Centro de Fabricación Avanzada na Sionlla, unha infraestrutura de servizos para favorecer a innovación e a investigación de prototipos e modelos e ver a viabilidade industrial e empresarial da investigación para o lanzamento de novos produtos”, destacaron los responsables del área del Tambre, que explicaron que “acollerá unha vintena de laboratorios modulares que servirán para que empresas e Universidade poidan deseñar, analizar e probar prototipos que logo terán que ser producidos industrialmente”.

Con respecto a la fase dos, los directivos de la entidad empresarial señalaron a los espacios industriales, “unha parte do proxecto que precisará de financiamento privado, promovido polas empresas biotecnolóxicas, por exemplo en forma de cooperativa ou unión temporal de empresas”, apuntaron.

En este sentido, González Formoso afirmó que “nunha Galicia que adoece de desmantelamento industrial e que require de novas referencias nese sector, a Deputación quere estar presente nesta ilusionante aposta pola biotecnoloxía no sector empresarial de Compostela”.

Asimismo, señaló que la apuesta del organismo provincial “pola creación de emprego e o fomento da actividade económica ten máis vixencia que nunca nun momento complicado coma o que atravesamos” y destacó, además, la necesidad de “reter todo o talento” que generan los diferentes centros de investigación de la USC y de “que se aposte por levar ese coñecemento ao mundo da industria aquí en Santiago”.

Por su parte, el alcalde de Santiago incidió también en que la ciudad ya cuenta con numerosos polos de investigación en torno a la USC “e que agora é preciso levalo á industria” con una propuesta “moi coherente co perfil que ten a nosa Universidade e os seus institutos de investigación”, que tiene por objetivo “aproveitar o talento e que a mocidade non teña que emigrar para desenvolver a súa carreira”. “Queremos que as novas xeracións podan atopar un futuro aquí”, afirmó Sánchez Bugallo.

Además, el regidor municipal subrayó que Sionlla Biotech “é un proxecto estratéxico que marca a diferencia para o futuro de Santiago, da provincia e de Galicia”. “Se hai un político sensible e comprometido para apoiar o desenvolvemento industrial e as súas tecnoloxías é Valentín”, afirmó el alcalde, que agradeció el interés de la Deputación por el proyecto.

Tanto el alcalde como el presidente de la Deputación visitaron también la maderera Finsa, “unha das principais da comarca e un exemplo de innovación”, coincidieron. Estuvieron presentes el director de la factoría compostelana, José Manuel Sánchez, así como miembros del comité ejecutivo de la compañía. Pudieron conocer de primera mano la historia y actividad de la maderera, líder en su sector.

“Neste complexo industrial hai 800 familias que viven do mundo forestal e da transformación da madeira”, afirmó González Formoso, quien incidió en la necesidad de “apostar pola industria galega para manter e xerar emprego, de reter o talento e de que a poboación formada non teña que saír fóra na procura dun futuro laboral”.