La Xunta afirma que Muíños “paralizou o centro de día”

Según Política Social guardó en el cajón el proyecto para el Pazo de Rianxiño alegando que lograra fondos para una residencia
centro de día
Suso Souto
SIGUE LA LUCHA. Los vecinos colocaron ante el Concello nuevas pancartas junto a las que hicieron en 2018 para reivindicar el centro de día con un encierro de diez meses. Foto: S. Souto

El 27 de mayo de 2018, vecinos de Rianxo ponían fin a su histórico encierro de diez meses en el consistorio para reivindicar la construcción de un centro de día en la villa. Para apoyar su lucha, el Concello adquirió entonces el Pazo de Rianxiño por 1,6 millones de euros y lo puso a disposición de la Xunta con tal fin. Hoy, casi 4 años después, las pancartas de los vecinos vuelven a colgar del consistorio con lemas como “Máis de tres anos para un proxecto sensato”, “Por nós, polos fillos e polos netos, non nos quedaremos quietos” o “Rianxo en loita polos seus maiores”.

Para apoyar esta histórica reivindicación se desplazó este jueves al Pazo de Rianxiño la portavoz nacional del BNG, Ana Pontón, quien anunció que iniciará una “ofensiva política” para que Rianxo consiga dicho servicio.

Pontón dijo que es “unha necesidade que leva anos sobre a mesa sendo ignorada sistematicamente” por la Xunta, pese al esfuerzo que hizo el Concello para poner a su disposición el inmueble, en una finca de 10.000 m2.

La dirigente nacionalista dijo que el Bloque “fará toda a presión política, social e institucional para que os veciños de Rianxo non sexan discriminados e teñan os servizos públicos que precisan”, entre los que incluyó el de Hospitalización a Domicilio (Hado).

Además, recordó que el resto de municipios del Barbanza tienen un centro de día por el que, en cambio, Rianxo lleva una década esperando.

Por otra parte, Pontón calificó de “inaceptable” que Política Social lleve meses ignorando la petición de reunión del alcalde, Adolfo Muíños, para abordar la creación de esta infraestructura.

Por su parte, tras conocer la visita de Pontón a Rianxo, Política Social informó que “o día 24 de xuño de 2021, o alcalde de Rianxo mantivo unha reunión ca conselleira de Política Social para trasladarlle que o proxecto do centro de día no Pazo de Rianxiño quedaba gardado nun caixón, pois o Concello xa conseguira os fondos para crear alí unha residencia de maiores. Oito meses despois, nada se sa-
be deses fondos nin dese proxecto alternativo que anunciou o alcalde de Rianxo”.

Añade que “o BNG e o alcalde intentan culpar á Xunta do seu propio fracaso na posta en marcha desa residencia de maiores. A última noticia que a Xunta ten do hipotético centro de día no Pazo de Rianxiño é a afirmación do alcalde de que ese proxecto quedaba paralizado ata novo aviso”.

Política Social añade que “se nalgún momento o Concello decide poñer en marcha o centro de día municipal do Pazo de Rianxiño (igual que outros concellos crean centros de día) ou se finalmente volve aparecer ese suposto proxecto para unha residencia de maiores para a que xa había fondos reservados, a Xunta mantén a súa oferta: colaborar no seu financiamento a través de axudas directas aos veciños que usen estes centros. O que a Xunta non fará é prestarse a enganos, a cortinas de fume nin a escusas do BNG para evitar que os veciños de Rianxo esixan responsabilidades ao alcalde polo seu fracaso á hora de darlle uso ao pazo”.

Muíños explica que en junio de 2021 pidió a la Consellería que “agardase” respecto al proyecto para el centro de día porque la Diputación estaba estudiando hacer una infraestructura social en la comarca, pero que en octubre, al descartarse que fuese a ser en el Pazo de Rianxiño, informó a Política Social que el Concello mantenía el plan inicial. “Díxenllo tres veces por carta e dúas por email dende outubro; e sigo agardando pola reunión. Non é de recibo este ataque”, dice.