Entrevista | Juan Lema Presidente de la Real Academia Gallega de Ciencias

Si yo fuera alcalde: “La sinergia con la universidad no está bien aprovechada”

Juan Lema, presidente de la Real Academia Gallega de Ciencias

Juan Lema, presidente de la Real Academia Gallega de Ciencias / ECG

Redacción

Considera que uno de los aspectos no resueltos es la relación entre la ciudad y la Universidade de Santiago, puesto que “debería tener una sinergia con la universidad que no está bien aprovechada”. Entiende que “es un regalo que le cayó hace siglos y no se da cuenta del potencial que tiene, cuando le vendría muy bien mimar a la universidad”, algo que admite que en algún momento sí que funcionó, pero que hace años que ya no. Otro tema en el que también se centraría sería en “convertir a Santiago en un referente cultural, como ya lo fue durante la década de los 90 y 2000”. Subraya que en aquella época “todo lo importante que se hacía en Galicia, o incluso en España, pasaba en Santiago”. Por ello, asegura que “trataría de incentivar y recuperar la iniciativa a nivel cultural, de forma que Compostela se conviertiera en todo un referente cultural”. 

Mon Vilar Figueirido, presidenta da AA.VV A Xuntanza

Mon Vilar Figueirido, presidenta da AA.VV A Xuntanza

Mon Vilar Figueirido, presidenta da AA.VV A Xuntanza / ECG

“Non deixaría de lado aos barrios menos coñecidos”

A presidenta da AA.VV. A Xuntanza, no barrio de San Pedro, di que dende a asociación “temos falado que o elemento de base para unha cidade amigable, na que a veciñanza sexa un suxeito activo é intervir na definición do modelo de cidade que queremos colectivamente”. Para isto, a súa proposta é a “habilitación de espazos participativos vinculantes para recuperar o relato propio”, que Mon Vilar asegura “vai máis alá do turismo”, barrios, veciñanza, Universidade, espazos verdes, que tamén son parte de Santiago. A creación dunha “oficina de planificación urbana sen grandes obras” é outra das súas propostas, para unir realmente o urbano e o rural, “intra e extrabarrio”. Unha oficina sen grandes obras que evitaría situacións como a de Concheiros “sen diagnose do impacto que pode ter na cidade, no comercio do barrio, na vida da veciñanza”, indica.

José Fernández Lago, deán de la Catedral de Santiago

José Fernández Lago, deán de la Catedral de Santiago

José Fernández Lago, deán de la Catedral de Santiago / ECG

“Esforzaríame en mellorar a acollida a quenes veñen de fóra”

El deán de la Catedral tiene claro que Santiago debe ser “unha cidade de acollida”. Por eso se esforzaría en mejorar este aspecto, con el objetivo de que “quenes chegan a Compostela se sintan a gusto”. José Fernández Lago sostiene que brindar una buena acogida “non só beneficia aos peregrinos ou visitantes, senón tamén aos propios veciños de Santiago e a súa imaxe, posto que quen é ben recibido logo o conta ao regresar ao seu lugar de procedencia é iso é bo para todos”. El presidente del Cabildo metropolitano destaca la singularidad de Compostela como ciudad de peregrinación que cada año recibe a cientos de miles de personas de todo el mundo que acuden a venerar la tumba del Apóstol Santiago. “Todos nos temos que esforzar na acollida, non só a Igrexa, porque o beneficio será para a sociedade en xeral”.