Sorpresa en Ames: el PSOE gobernará en solitario

Abogan por los acuerdos puntuales para un ejecutivo 'de cooperación' // Son conscientes de que el BNG hará oposición

Socialistas de Ames en la reunión en la que el regidor, cuarto por la izquierda, confirmaba el gobierno en solitario

Socialistas de Ames en la reunión en la que el regidor, cuarto por la izquierda, confirmaba el gobierno en solitario / Marcos Manteiga Outeiro

Marcos Manteiga

Los socialistas de Ames daban la sorpresa esta mañana, al trasladar que no reeditarán la fórmula del tripartito ni tampoco buscarán un bipartito con el BNG, "conscientes de que os nacionalistas van facer oposición", apuntaba Blas García, regidor en funciones y previsible mandatario local en minoría con 8 de 21 ediles.

Según trasladaba García, rodeado por miembros de su candidatura, la decisión "é complicada, porque imos ter que traballar moito máis e negociar co resto das forzas", motivo por el que el concejal Víctor Fernández denominó al futuro ejecutivo local como "de cooperación". La opción fue tomada finalmente por aclamación entre los socialistas de Ames, "conscientes de que dende o Bloque considerarona coma un erro", apuntaba el alcalde, y reconociendo que generó "división" en sus filas. Por su parte, el portavoz nacionalista, David Santomil, no tiene dudas de que se trata de un caso de "revanchismo político" propiciado tras unos resultados electorales "que non aceptan e nos que o PSOE baixa e o BNG sube". "A grandes rasgos é unha moi mala nova para o Concello de Ames que o PSOE decidira de maneira unilateral, e sen ningún xeito de negociación, afrontar un goberno en solitario e minoría que recorda aos peores tempos do Concello daquel goberno de Carlos Fernández", apuntó, en vez de "los cogobernos de esquerdas que funcionaban". La misma fuente opina que la decisión tomada responde a una "estratexia electoral da dirección do PSOE, e a nivel local está na liña de desfacerse de todo o que non é afín ou non se corresponde ao cen por cen do que pensan os socialistas, como lle pasou a súa voceira Luísa Feijóo e aos seus socios de coalición; o tempo dirá a onde chegará".

Continuando con sus explicaciones, Blas García reiteraba que la decisión "provocou división no partido, aínda que se ratificou por aclamación", y quiso poner en valor "o traballo do BNG e as súas políticas; tivemos discrepancias, e incluso unha das nosas compañeiras marchou, pero co Bloque soubemos facer unha liña de traballo constante" que, sin embargo, ahora quedará al albur de lo que decidan las otras fuerzas con representación (el PSOE tiene 8 de 21 concejales, el PP 7, Espazo Común 1 y el BNG, 5).

De cualquier forma, desde el PSdeG de Ames tienen claro que "imos ter que entendernos co BNG, e eles facer o traballo de oposición", circunstancia esta última que también le dejaron clara desde la formación frentista. En la misma convocatoria, Blas García quiso adelantar que los miembros de su lista que ya gobernaban "van continuar nas áreas do pasado mandato", y que él tenía previsto renunciar a Obras e Servicios a beneficio de Gustavo Nieto, mientras que Susana Señorís pasará a ser primera teniente de alcalde y Víctor Fernández, portavoz del ejecutivo local en minoría. Pero también puso la mira en departamentos claves, como el educativo y las políticas de conciliación: "Non haberá cambios, e investiremos un 20 % en Educación", tras lo cual añadía que "pero de seguir así, non vai ser sostible, porque pasaremos de 1.500 alumnos a máis de 2.000 ca ampliación do CEIP Agro do Muíño e a construcción do colexio do Milladoiro. Falaremos coas asociacións e as ANPA para ver que podemos facer no futuro".

Asimismo, defiende la modernización de los Servicios Sociales, para "profesionalizalos e establecer novas vías de traballo, porque por exemplo non pode ser que no reparto de alimentos Cáritas vaia por un lado e nós por outros". También defendió la concesión de dedicaciones "a todos os grupos, que son os que teñen máis de dous edís", y concluía haciendo mención a los resultados electorales de su fomarción a nivel gallego, admitiendo que "non foron bos pola situación política en xeral".