Ames abrirá una oficina para asesorar sobre el autoconsumo energético a todos sus vecinos

Se orienta también a informar a colectivos y empresas

No es necesario que todos los benefiarios instalen paneles solares

Se creará gracias a una ayuda de 80.000 euros

Reunión de la Cámara de Comercio ante alcaldes y ediles de Boqueixón, Noia y Ames, derecha

Reunión de la Cámara de Comercio ante alcaldes y ediles de Boqueixón, Noia y Ames, derecha / concello

El Concello de Ames dispondrá de una oficina de asesoramiento para impulsar la creación de comunidades energéticas locales, gracias a una subvención de 80.000 euros que complementarán con 40.000 euros más provenientes de las arcas municipales. Así lo destacaba el regidor, Blas García, tras la reunión en la Cámara de Comercio de Santiago dedicada, precisamente, a este tipo de colectivos. Cabe destacar que apenas se concedió esta ayuda (del Plan de Recuperación ligado a los fondos Next Generation) a la mitad de los municipios solicitantes.

Las comunidades energéticas locales son formas de autoconsumo colectivo en las que los participantes se benefician de la electricidad que producen. “É dicir, é coma se a nosa vila, incluíndo vivendas, comercios ou industrias, compartisen a enerxía que producen para facer un uso máis sostible e xusto”, destacan los técnicos. Por norma general, este tipo de colectivos utilizan los paneles solares para generar corriente que luego se reparte entre sus miembros. “Ademais, non é necesaria a instalación de paneis solares entre todos os participantes, o que fai que este sistema sexa moi accesible para quen non ten os recursos necesarios”, continúan en el Concello.

En el caso de Ames, el objetivo para por poner en marcha un local donde asesorar a particulares de residencias familiares, comunidades de vecinos, establecimientos comerciales, pymes o empresas, entre otros, para poner en marcha las mencionadas comunidades. Entre los beneficios que recibirán citan “o acceso xusto ás enerxías renovables, respecto polo medio ambiente, impacto económico, creación de emprego e independencia enerxética”.

Por su parte, el regidor destaca el compromiso de la concejalía de Axenda Urbana que él mismo dirige: “É a primeira vez que o Concello de Ames destina unha partida orzamentaria nesta materia, reflexo da seriedade da nosa aposta en materia de integración de enerxías renovables”, apunta García. “Debemos felicitarnos por esta xestión e seguir avanzando nesta dirección. Só o 50% por cento dos solicitantes conseguimos cumprir os requisitos, e iso debémosllo agradecer ao gran traballo da concellaría e de técnicos como Juan Carlos Carreja. Agora o que toca é facer que esta oficina estea operativa canto antes”, finaliza.

A la Cámara de Comercio de Santiago acudió el regidor junto al edil de Xestión do Medio Natural y el agente de desarrollo local. Allí participaron en una jornada titulada As Comunidades Enerxéticas Locais. Un proxecto de futuro.