Santiago
+15° C
Actualizado
lunes, 27 septiembre 2021
15:15
h

El PSdeG insta a Feijóo a que ponga fin al cierre de las sucursales en el rural

Caballero acusa al presidente de la Xunta de “apuñalar” los derechos de los gallegos, y le exige que use sus competencias

El PSdeG exige a la Xunta de Galicia que haga uso de sus competencias y que tome medidas para frenar el cierre de sucursales bancarias en decenas de ayuntamientos del rural gallego. El secretario general socialista recibió en el Parlamento a varios alcaldes de municipios afectados por esta problemática, para abordar la cuestión e instar a Feijóo a reaccionar.

“Si queremos vivir nunha Galicia con futuro, temos que vivir nunha Galicia na que haxa igualdade de oportunidades”, comenzó Caballero en su posterior comparecencia ante los medios, y aseveró que “non pode ser que cada mes se estén pechando oficinas bancarias e se deixe de prestar servizos financeiros presenciais na Galicia rural”.

Por eso, quiso “instar a Feijóo a que tome medidas”, y recordó que “a Xunta ten competencias”. Así, reclamó la defensa “da Galicia rural, a Galicia dos pequenos concellos”, ante los anuncios de más cierres de sucursales.

Comentó que “cando Feijóo di que aposta pola Galicia rural, non pode permitir que pechen ducias de oficinas”, y puso el foco en las complicaciones que tienen los vecinos de estas parroquias y municipios para poder resolver sus operaciones financieras.

Se trata de “un retroceso que non podemos permitir”, y se mostró partidario de que “fagan unha discriminación positiva para apostar polo rural e garantir o acceso financeiro en cada recuncho de Galicia”.

A renglón seguido, afirmó que “Feijóo fai escalada de escapismo, sempre bota balóns fóra”, pero señaló que “el preside o goberno da Xunta, xestiona 11.000 millóns de euros e más de 1.100 extraordinarios para tomar medidas contra a desigualdade”.

El líder socialista quiere que se tomen “todas as medidas necesarias para paralizar de forma inmediata os peches de oficinas bancarias anunciados, sobre todo nos concellos nos que só hai unha, e tomar medidas para a reapertura das que pecharon este 2021”.

Además, abogó por “elaborar unha carta de servizos básicos que garanta que todos os galegos poder ter dereito para acceder a todos os servizos financeiros”. Es consciente de que la banca electrónica cada vez está más extendida, pero no se olvida de que “hai moita xente maior e outros que necesitan asesoramento”.

“Si Galicia quere ter futuro, non pode abandonar o rural. Cada vez que pecha unha oficina é unha semana na que Feijóo apuñala os dereitos dos galegos que viven no rural e xera exclusión financeira”, concluyó.

Preguntado por la subvención de la Xunta a quienes instalen cajeros, replicó que “o que ten que facer é garantir que non pechen oficinas” y añadió que “o sistema de caixeiros non pode servir de excusa” para el cierre de oficinas en los municipios.

Reiteró que el presidente “abandona o rural porque non está garantindo que as oficinas se manteñan abertas”. Sobre el apoyo de la Fegamp a esta iniciativa, a la que están adheridos municipios de alcaldes socialistas, puntualizó instalar cajeros en municipios en los que no había sucursales “é unha mellora”, pero que no deben servir para cerrarlas donde las hay.

ALCALDES AFECTADOS. Gonzalo Caballero compareció con algunos de los alcaldes presentes en el encuentro, como el de A Baña, José Antonio Pereira, que habló de “un caso sangrante, un atentado no rural”. Sin cajeros en el municipio, los vecinos tendrán que desplazarse a otros aledaños, con un impacto directo en el pequeño comercio local. “A Baña queda descapitalizada. Énchense a boca falando de impulsar o rural, pero logo pasa isto”, criticó.

Mónica Rodríguez, regidora de Vimianzo, indicó que “a veciñanza é xente maior que non ten transporte” y señaló “dous puntos importantísimos”: hay mucha gente que “non confía e que non usa” la banca telemática y que la fibra no está totalmente desplegada. “Hai moitos puntos nos que facer unha transferencia electrónica non é posible”, detalló.

El alcalde de Dumbría, José Manuel Pequeño, un municipio en el que hace un año cerró la oficina, recordó su etapa de consejero en Caixa Galicia para denunciar que Abanca “non é para os galegos”. “Sería o colomo que agora que pedín a instalación dun caixeiro en dependencias municipais, veña Abanca a instalalo. Alguén da Xunta debería aclarar que están facendo”, declaró.

Por último, la alcaldesa de Forcarei, Verónica Pichel reclamó a Abanca “que reconsidere a posición” y a la Xunta que actúe para “frear este recorte de servizos de forma paulatina”. En su ayuntamiento, una de las cajas que acaba de cerrar se encontraba en una zona de servicios con mucha población envejecida, que tendrá que buscar alternativas en otras zonas.

Puy defiende una “saída práctica” a las subvenciones para los cajeros
Pontón considera “unha burla” ayudar a quienes están cerrando oficinas

El cierre de sucursales fue un asunto presente en todas las ruedas de prensa. El portavoz parlamentario del PPdeG, Pedro Puy admitió que “é complicado explicar que se dea unha axuda a unha entidade privada que ten beneficios” después de tomar decisiones que van a contribuir a incrementarlos, pero explicó que se encuentran ante “unha saída práctica” y recordó que “o certo é que se fixo dacordo coa Fegamp”.

Señaló que “hai 55.000 persoas en Galicia que se van quedar sen ningún tipo de asistencia financeira”, y remarcó que el plan de la Xunta “é algo que están facendo outras administracións”, y puso como ejemplo a la Generaliat de Catalunya con Caixabank.

Además, defendió que “a segunda parte da actuación da Xunta consiste en recordar que a lexislación do negocio financeiro é estatal”, en referencia al Gobierno central y al Banco de España. Por eso, “a actuación da Xunta vai encamiñada a que se adopten decisións para que as entidades teñan a obriga de garantir servizos”.

También creyó conveniente “que se faga unha cahamada de responsabilidade social das entidades financeiras”, a las que reclamó “ter en conta as circunstancias de cada lugar”.

La portavoz nacional del BNG, Ana Pontón , tildó de “burla á cidadanía que as entidades bancarias que foron rescatadas pechen servizos no rural e Feijóo lles de 3 millóns de euros. Demostra a sumisión de Feijóo”. Í. CAÍNZOS

13 sep 2021 / 14:17
  • Ver comentarios
Noticia marcada para leer más tarde en Tu Correo Gallego
TEMAS
Tema marcado como favorito
Selecciona los que más te interesen y verás todas las noticias relacionadas con ellos en Mi Correo Gallego.