Galicia

La Xunta retira su plan de docencia universitaria mixta

Aduce su uso para la confrontación // Los rectores le remiten un borrador de su propio programa

  • 26 may 2020 / 20:30
  • Ver comentarios
Noticia marcada para leer más tarde en Tu Correo Gallego

Rodeado de críticas de todos los sectores relacionados, sindicatos, profesores, alumnos e investigadores, el plan de la Xunta para impulsar la docencia semipresencial duró poco. Ayer mismo, la Consellería de Educación retiró el documento, titulado Programa de transformación á docencia innovadora no sistema universitario de Galicia, vía nota de prensa, aduciendo el uso que se le daba para la “confrontación”.

Asimismo, también en la mañana de ayer, los rectores de las tres universidades remitieron al departamento su “propio borrador de programa” para adaptar la docencia a la nueva normalidad Un “documento consensuado entre as tres institucións galegas”, tal e como asegura a este diario o reitor la Universidade de Santiago (USC), Antonio López.

lamenta la oportunidad perdida Educación en su nota no reconoce ninguna parte de culpa. Al contrario, echa la culpa a la “confrontación” de “deter-
minados colectivos”, e incluso indica que lamenta la oportunidad perdida para los estudiantes, indicando que “o alumnado das universidades públicas galegas perda esta oportunidade de dispoñer de máis graos semipresenciais con docencia innovadora xa o vindeiro curso”. Ninguna mención de Educación al hecho de que el plan y su coordinación quedaba en manos privadas, por una parte Feuga, en la que están las tres univesidades pero también varias empresas privadas, y por otra una consultora externa.

Al mismo tiempo, asegura que el “programa voluntario de impulso” para la docencia mixta tenía el visto bueno de los rectores. “Foi anunciado o pasado 6 de maio aos reitores e ao que deran a súa conformidade”, dice su nota.

preocupación en los gobiernos universitarios Afirmación que niega López”. “Inicialmente manifestamos que nos parecía ben traballar na idea de incorporar medidas para curso seguintes, que poderiamos sacar da experiencia deste cuatrimestre, cando vimos o documento concreto manifestamos preocupación e o non compartir algunas cousas”. Uno de los problemas que veían los rectores es que “o que se podía entrever era un cambio de modelo cara unha docencia mixta non presencial. Nós queremos incorporar ferramentas, todas as solucións tecnolóxicas a as súas vantaxes, pero mantendo a esencia do modelo de docencia presencial”.

Otra crítica importante desde las instituciones es el hecho de “aínda que formalmente se creou un grupo de traballo este documento foi elaborado fóra deste grupo e no propio plan se prevía que o fixeran axentes externos á universidade”. Por ello les parece que entra en el espinoso tema de la “autonomía universitaria”.

El plan trata de una custión central como es el tema de la docencia, “sobre como se imparte, polo que nos parece que é unha peza clave e vimos con preocupación, e así yo trasladamos os 3 resitores á conselleira o venres pasado”. Así las cosas, las tres instituciones trabajaron desde ese momento en un borrador de propio plan. “Flexible, adaptado ás diferentes titulacións, para implantar solucións, na docencia, na avaliación... que esixirá seguramente investimentos en euipamentos e unha formación do profesorado, estudantado e PAS, explica López”.

El borrador se remitió a la Consellería ayer a la mañana, ya que “tiñamos previsto unha videoconferencia, pero que foi desconvocada a raíz da retirada” del plan de la Xunta. La USC tiene en marcha su propio grupo de trabajo interno, que avanza en el “diseño destas medidas. Confiamos que en breve prazo teremos concrecións, tocará debatilas con decanos, directores de departament, docentes, estudante, etc. para implantalas no vindeiro curso e sucesivos. Para nós sería moi importante contar co aval e tamén co apoio finaceiro da Consellería ”, remata el rector compostelano.

Fuentes de la Consellería indicaron a este diario que la Xunta “analizará a proposta das universidades e se retomarán as conversas para chegar a puntos de encontro”.

aplausos por la rectificación

··· El sindicato CIG se mostró ayer contento con la retirada del plan. “Esta rectificación é unha pequena vitoria fronte ás intencións privatizadoras da Xunta ao respecto do sistema universitario galego que ten que seguir mantendo a súa esencia como ensino presencial e igualitario, incluso nun horizonte no que o vindeiro curso se manteña a situación de pandemia actual”, aseguró en una nota de prensa, avisando que “manterémonos vixiantes ante calquera movemento”.

··· El secretario xeral del PSdeG, Gonzalo Caballero, también celebró ayer esta “marcha atrás, indicando que es una victoria de la universidad pública gallega frente a la “falta de rumbo” del Gobierno del PP.

Tema marcado como favorito