Hemeroteca
{lOS OTROS DÍAS}

Viejos cafés y siquiátricos

    • 25 abr 2015 / 21:57
    • Ver comentarios
    Noticia marcada para leer más tarde en Tu Correo Gallego

    SE me juntan hoy dos libros que describen distintas y muy distantes estancias. Los dos están publicados por Alvarellos Editora. Uno, el primero, lleva semanas encima de mi mesa de trabajo. Otro acaba de llegar a ella. Aquel es de la autoría de Fernando Franjo, este lo es de Ursula Heinze de Lorenzo.

    Se titula el de Fernando Franjo 50 cafés históricos de España y Portugal y describe esas estancias silentes y cálidas de los viejos cafés que todavía podemos ocupar en los días estrafalarios y ruidosos que vivimos. Merece la pena ocuparlas siquiera sea de la mano de la literatura pues Franjo pasea por ellos, los describe, nos cuenta sus historias, las tertulias que escritores y artistas celebraron en ellos al tiempo que las acompaña de un sinfín de espléndidas fotografías que completan el viaje interior que propicia el texto con el que se ofrece a nuestros ojos. Es un libro entrañable para quien ame el silencio de esos establecimientos que el tiempo ha respetado y deseablemente ha de seguir haciéndolo con esas estancias irrepetibles, pero sí conservables, que son los viejos cafés peninsulares.

    O de Ursula Heinze se titula ...e os domingos un croissant e outras son as estancias que nel se nos describen, as mesmas que durante dous meses foron habitadas por Ursula no sanatarorio siquiátrico La Robleda a causa dunha depresión que por propia vontade a conducíu deica elas, pois foi ela quen decideu internarse. Resultado desa decisión é este libro, valente e insólito, no que se nos describe con precisión de cirurxán a vida nesas estancias nas que se acollen enfermos mentais de todo tipo e condición. Ursula relátanola cunha pasmosa naturalidade que logra facernos próximas ás persoas que a acompañan no seu encerro, non todas presentes alí por propia vontade, coma no seu caso, nin cunha posiblidade próxima de abandoar os seus encerros.

    Equivocaranse aqueles que busquen no libro de Ursula a satisfacción da curiosidade morbosa que sempre suscita a enfermidade mental porque o que atoparán nas súas páxinas ha ser a benevolencia dun ser humano coma ela pra con aqueles que non acadan o nivel de normalidade do que ela dispón. Ursula é un luxo que nos permitimos os galegos. Poeta, novelista e ensaista en galego, ó que chegou por amor, entendido sexa o término en todos os máis nobres e certos sentidos, entregóuse á causa común levada deses mesmos afáns que xa quedan citados. O seu é un amoroso acto de entrega a un corpus literario que agora se ve incrementado por esta entrega, luminosa e certa, dos meses vividos nesas instancias ás que non todos accedemos coa lucidez e intelixencia constructiva coas que ela o fixo. As mesmas que lle permitiron escribir este diario que o lector atento saberá valorar con palabras millores ca estas miñas que certamente quixera expresión de valoración e afecto.

    Escritor, Premio Nadal y Nacional de Literatura

    Tema marcado como favorito