Firmas

O exame do 4 de decembro

  • 21 nov 2020 / 23:02
  • Ver comentarios
Noticia marcada para leer más tarde en Tu Correo Gallego

GALICIA está rodeada por territorios infestados de virus. Castela e León, Asturias e o norte de Portugal rexistran nos últimos días os peores datos sobre a evolución da pandemia desde o comezo, que axiña cumprirá un ano. Falouse de milagre asturiano, de eficaz modelo lusitano, en ámbolos casos con demasiada precipitación. Non así na comunidade castelanoleonesa, que sempre estivo por riba da media española, achacándoo á proximidade de Madrid. Hoxe, esa comunidade rexistra unha evolución favorable, alomenos en termos relativos, polo que o factor madrileño de contaxio debería diminuír nas rexións lindeiras ou cun importante fluxo de desprazamentos, como é Galicia en períodos vacacionais. Coa decisión da súa presidenta Ayuso de pechar perimetralmente o seu territorio en torno á ponte da Constitución evita cando menos que desde outros territorios se estigmatice aos madrileños, sinalándoos como culpabeis. Ou aos madrigalegos, como sucedeu este verán. Politicamente sempre é rendible buscar un inimigo exterior, aínda que non o haxa.

Nestes momentos, a pesar de estar rodeados, Galicia capea o temporal con mellores resultados que os nosos veciños, que o conxunto de España e de Europa. En calquera caso, a situación segue a ser moi delicada, coa incerteza de que en calquera momento suceda o de Asturias. As miradas están postas no venres 4 de decembro, inicio do que debería ser unha longa ponte de cinco días. E dentro das principais cidades galegas, Santiago rexistrou nos últimos días moi boa evolución, o que levou ao alcalde a manifestar a súa confianza en que ese día poidan suavizarse algunhas restricións, sobre todo as do sector hostaleiro. Creo que Bugallo, coa mellor intención do mundo, plasmou máis un desexo que fixo un prognóstico. Para coñecer a realidade, hai que esperar uns días, pero en caso de dúbida, en tempos de desolación non facer mudanza, que aconsellaba o santo. Ou tamén, se algo funciona non o cambies.

A capital galega é a máis prexudicada polo peche deste sector estratéxico. Polo tanto, desde as distintas administración debe terse en conta á hora de conceder e planificar axudas, que non deixan de ser paliativas. Está claro que non pode haber discriminación no plano individual, pero se poñemos a luz longa, cando volvamos á normalidade, deberianse implementar desde agora medidas potenciadoras do valor de Santiago como foco de atracción, que redunda ademáis en beneficio de toda Galicia. Como desconxelar o orzamento do Consorcio, organismo encargado de velar polo patrimonio; igualmente o do estatuto de capitalidade, recuperar o tempo perdido en obras de infraestruturas que xa debían estar rematadas ou case, e mellorar os servizos de transporte urbano e limpeza, impropios do noso tempo.

O 4 de decembro é un porto de cuarta categoría previo a un de primeira, o Nadal, a lonxe da meta final. Cómpre perseverancia, sentidiño e altura de miras.

Gobierno de ideas `marxianas´

El Tribunal Constitucional acaba de dictar que la Ley de Seguridad Ciudadana, más conocida como Ley Mordaza, es constitucional en su práctica totalidad, incluidos aquellos asuntos polémicos como los rechazos en frontera, más conocidos como devoluciones en caliente, o manifestaciones coactivas frente a instituciones representativas, más conocidas como rodea el Congreso. Conviene recordar que las denominaciones recogidas en cursiva son autoría, no exclusiva pero principal, de Podemos y PSOE cuando ejercían la oposición, que ahora en el poder dejaron de utilizar para referirse a su título oficial. El TC avaló la constitucionalidad de la norma recurrida por estos partidos pero ello no impide que otra ley, con otras medidas sobre la inmigración irregular, también pueda serlo. Pero no, el Gobierno, antes ya de este fallo judicial efectuó devoluciones en caliente y ahora en Canarias se dispone a concentrar en campamentos a los inmigrantes irregulares llegados en masa, tras dejarlos a la intemperie, no solo incumpliendo la legalidad sino los más elementales derechos humanos. Es evidente que los principios de Sánchez e Iglesias se parecen cada día más a los del marxiano Groucho: “Estos son mis principios. Si no le gustan tengo otros”.

Carta abierta al señor Barriga

Señor director general:

En primer lugar, lamento no poder corresponder a su saludo como amigo/a que me dirige porque no le conozco. Pues bien, hace unos días llegó a mi buzón una carta de las de antes, que supongo suya. Está firmada por Luis Alberto Barriga Martín, director general del Instituto de Mayores y Servicios Sociales, perteneciente al Ministerio de Derechos Sociales y Agenda 2030, en la que el primer párrafo informa de que el Consejo de Ministros del 22 de septiembre decidió la cancelación del programa de turismo social del Imserso para la temporada 2020/2021. Esto ya lo sabía, e igual que yo todos los españoles. Los seis párrafos siguientes son propaganda. Agradezco el “cuídese mucho” y el “cordial saludo” de la despedida, pero no creo que ello justifique el gasto que la misiva supone para las arcas del Estado. Le ruego que trasmita a su ministro, a su vez vicepresidente segundo del Gobierno, que en la próxima destine el importe empleado (sobre, papel, sello y trabajo), seguramente más de un euro por carta, a fines provechosos. En cualquier caso, para la propaganda pueden utilizar medios telemáticos gratuitos, los mismos que para inscribirse en el programa. Mayor no es sinónimo de analfabeto digital. Cuídese mucho.

Tema marcado como favorito