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“Este goberno local despreza o valor dun vagón histórico”

El grupo popular se opone a la retirada de esta pieza ferroviaria de la entrada de la intermodal y apuesta por su rehabilitación

“É un lugar de referencia e forma parte da memoria dos composteláns; por iso, moita xente non quere que o quiten”. Así valoró el presidente de la Asociación para a Defensa do Patrimonio Cultural de Galicia, Carlos Henrique Fernández Coto, la intención del alcalde de Santiago de retirar la locomotora y el vagón ubicados en la entrada de la estación de tren. “O temos que quitar de alí o antes posible porque está moi deteriorado e da unha imaxe lamentable, non pinta nada”, indicaba este miércoles Xosé Sánchez Bugallo. Una opinión que para nada comparte Fernández Coto, quien aboga por la rehabilitación de la locomotora y del vagón. “O máis barato e sensato sería gastar 300 euros en pintura e poñelo decente e intentar programar visitas coas escolas de Compostela. Este pertence ó depósito de ferrocarriles de Monforte e forma parte da memoria dos galegos”, incide el responsable de la Asociación para a Defensa do Patrimonio Cultural de Galicia.

En esta misma línea se posiciona el grupo municipal popular, que lamenta “a falta de sensibilidade e a visión estética do alcalde, que o ten levado a condenar a permanencia dunha estrutura ferroviaria histórica na explanada da estación, chegando a afirmar que ofrece unha imaxe lamentable e non pinta nada”, afirman en el PP de Santiago.

Asimismo, indican que la idea de retirar la locomotora y el vagón contrasta con la actitud del propio grupo socialista “e mesmo da súa persoa no pasado, posto que o vagón foi rehabilitado no ano 1985, durante o primeiro goberno presidido por Xerardo Estévez con Sánchez Bugallo como xefe de gabinete”.

Para el portavoz popular, “resulta preocupante a visión estética do alcalde que condena unha locomotora e un vagón históricos e integrados no medio ferroviario, mentres defende e mantén o gasto de centos de miles de euros nunha estrutura extravagante e allea a súa contorna como é o adefesio da Casa da Xuventude”.

“Sánchez Bugallo volve a desprezar o valor histórico dun elemento ferroviario como fixera no seu día cando propugnaba o derrubo da antiga estación e da marquesiña, incorporadas hoxe no proxecto da intermodal”, afirmó ayer Alejandro Sánchez-Brunete.

“O que procedería sería que o goberno local se preocupara da conservación e mantemento desta infraestrutura, como fixo no pasado, colaborando coa Asociación Compostelá de Amigos do Ferrocarril que ten alí a súa sede, para a súa posta en valor”, defienden desde el PP, que también apuesta por su rehabilitación.

Destaca, además, que su interior “alberga unha sala de reunións, biblioteca, oficinas, unha singular maqueta ferroviaria e unha cabina que simula o cadro de mandos dunha vella locomotora e podería empregarse para distintas actividades escolares, culturais e mesmo turísticas”.

Viaje inaugural
Locomotora de 1958

··· La locomotora diésel eléctrica ALCO 1808 que se muestra en la explanada ferroviaria de Santiago “é unha das 24 unidades de fabricación norteamericana adquiridas por Renfe en 1958 para substituír ás vellas máquinas de vapor”, destacan desde el PP. Un modelo idéntico fue el que hizo el viaje inaugural de la línea entre Ourense y Santiago el 8 de septiembre de 1958

··· Por su parte, el vagón de viajeros, conocido popularmente como ‘Verderón’ por su color original, fue construido en torno a 1930 y, después de pasar varios años estacionado en las vías de la estación compostelana, fue rehabilitado en 1985.

04 jun 2021 / 01:00
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