Profesores concéntranse nas sete cidades galegas contra o acordo "low-cost" de cocientes e horarios

CIG, CSIF e STEG continúan as súas protestas cun manifesto que reclama "melloras reais", como unha "subida lineal" de salarios

A CIG convoca as protestas contra o acordo de ratios e horarios pactados pola Xunta con tres sindicatos da Educación

A CIG convoca as protestas contra o acordo de ratios e horarios pactados pola Xunta con tres sindicatos da Educación / IÑAKI OSORIO

E.P.

Centos de profesores participaron este martes nas novas protestas convocadas nas sete principais cidades galegas polos sindicatos CIG, CSIF e STEG contra o acordo "de renuncias e de melloras 'low-cost'", segundo denuncian, que asinaron o pasado 11 de outubro a Xunta e tres dos catro sindicatos na mesa sectorial docente non universitaria (CCOO, ANPE e UXT) para reducir cocientes e horario lectivo a partir do próximo curso 2024/25.

Estas concentracións, que se sucederon desde as 19:00 horas en Santiago, Vigo, A Coruña, Ourense, Lugo, Pontevedra e Ferrol, forman parte do calendario de mobilizacións para rexeitar este acordo que non asinou a CIG-Ensino, sindicato maioritario da educación pública en Galicia.

Estas accións, xunto coas folgas de profesores do 24 de outubro --xa celebrada-- e a do próximo 28 de novembro, tamén contan co apoio de CSIF e STEG.

Concentración en Santiago

Na capital galega, ao redor dun centenar de persoas participaron nunha concentración na Praza Roxa na que se corearon diversas consignas, algunha delas con alusión ao presidente da Xunta, Alfonso Rueda.

"Rueda, escoita, o ensino está en loita" ou "pola recuperación dos nosos horarios", foron algúns dos cánticos coreados na principal praza do Ensanche compostelán, onde se exhibiu unha pancarta que advertía que 'O profesorado non se vende'.

Manifesto

En todas as concentracións fíxose lectura dun mesmo manifesto que reflicte o "desmedido interese" da Xunta por "pechar en falso unhas negociacións que o profesorado galego viña demandando desde hai anos".

A non inclusión de prazos concretos para baixar o número de alumnos por aula nin do horario lectivo en Secundaria e FP supón, para os tres sindicatos asinantes do texto, "a renuncia" do resto de organizacións "a manter a palabra dada e a respectar o mandato das urnas sindicais".

CIG-Ensino, CSIF e STEG lamenta que se dese "por perdida" a oportunidade de recuperar as 21 horas en Primaria e Infantil e as 18 en ESO e Bacharelato, que era a carga lectiva previa ao ano 2011, cando sucederon "os maiores recortes executados por unha administración educativa en todo o Estado".

O documento, a xuízo deste tres sindicatos que promoven as protestas, non supón "ningún esforzo orzamentario" para a Xunta, xa que a redución de cocientes "está directamente vinculada á caída demográfica".

Concentración en Pontevedra contra o acordo de ratios e suba salarial pactado pola Xunta con tres sindicatos educativos

Concentración en Pontevedra contra o acordo de ratios e suba salarial pactado pola Xunta con tres sindicatos educativos / Gustavo Santos

Ademais, agrega o manifesto lido nas concentracións, "é a primeira vez desde 1990 que se produce unha subida salarial segregando o profesorado e sen que se faga con carácter lineal", xa que o acordo do 11 de outubro recolle aumentos retributivos nos complementos por desenvolver funcións de goberno, de inspección e de tutoría.

O texto de CIG-Ensino, CSIF e STEG tamén lamenta o "nulo interese" da Consellería de Educación por recoñecer o "inxente traballo do profesorado e o seu dignificación profesional".

"Quen hoxe aquí estamos, profesorado consciente e que non está disposto a venderse nin renderse, sabemos que só nos deixaron un camiño e ese camiño queremos percorrelo coa unidade do profesorado, xa que a sindical é imposible", aseveran.

O "marco mínimo" para alcanzar unhas "melloras reais" pasa por baixar cocientes en todos os niveis, recuperar o horario lectivo previo a 2011 --21 horas en Primaria e Infantil e 18 en ESO e Bacharelato--, aplicar medidas concretas para diminuír a carga burocrática dos docentes e unha "repartición lineal" das subidas salariais, é dicir, que alcancen a todo o profesorado por igual.