Hasta 24 enfermos graves a la espera en los pasillos de Urxencias del CHUS

El sindicato médico Omega dice que ya solo les quedan medidas individuales de protección ante una situación agotadora

Vídeo difundido pola Asociación de Pacientes do CHUS para denunciar un novo colapso nas urxencias

Redacción

Nuevo colapso en Urxencias del Complexo Hospitalario Universitario de Santiago, en una jornada del lunes en la que “ás 14.00 horas, dez pacientes graves estaban agardando no corredor de acceso e 37 doentes máis, co ingreso en planta asinado, estaban ocupando o espazo de traballo”. Eso es lo que denuncia la Asociación de Pacientes e Usuarios do CHUS, que junto a un comunicado de denuncia ha publicado también un vídeo del interior del hospital en el que se puede ver a numerosos pacientes y acompañantes en fila en los pasillos.

“Ás 15.45, a pesar de que o coordinador do servizo e a Xerencia foron advertidos da situación asistencial polo persoal sanitario, o número de pacientes graves nos corredores central e colindantes aumentou a 24 e 36 seguían agardando o ingreso en planta”, indica la asociación. Su presidente, Fernando Abraldes, aseguró a este periódico que “o de onte foi tremendo”, y subrayó que no es un caso puntual, sino que “é un problema estrutural ”, que se da mientras “segundo os datos que publican eles, cando iso sucedía había un 55 % de ocupación das camas, o que quere dicir que esas camas non se poñen ao servizo das Urxencias cando se require o ingreso en planta”.

Insistió en que “son absolutamente incapaces de resolver o problema, non se va solucionar mentres non haxa unha discusión global sobre o sistema de saúde”, y dijo que “cando colocan a un paciente nun corredor, non o están tratando como a unha persoa, senón como un obxecto”.

A su juicio, “as camas libres non se utilizan porque non hai medios persoais”, pero “os profesionais están traballando en Urxencias cun nivel de estrés que é inaguantable porque o número de pacientes que teñen está moi por riba do que recomenda Sanidade, 18 fronte a 11 ou 13, e a calidade de atención decae e as posibilidades de erros no diagnóstico e nos tratamentos son maiores”.

La asociación acusa a la gerente del área y al coordinador de Urgencias de persistir “no seu exercicio de irresponsabilidade, non só cara os pacientes, senón tamén cara os traballadores”, y se les culpa de gestionar recursos “pasando por riba da saúde dos traballadores e pacientes, incumprindo, de xeito repetido e impune os principios reitores dunha vida digna baseada no respecto dos dereitos fundamentais”.

Desde el sindicato médico Omega la sensación que se transmite es de desolación, hasta el punto de que su delegada de prevención, la doctora Fátima Nercellas, señaló que “muchos estamos pensando en tomar medidas individuales porque la gente está agotada, cuando uno está sobrecargado debe retirarse, un médico enfermo no vale para nada”.

Calificó lo sucedido como “algo estructural, que se repite de manera continuada; todas las semanas se acumulan allí ingresados a partir de la una del mediodía”, y aunque recordó que fue peor “en enero y febrero, cuando estuvo bloqueado casi de manera continuada”, afirmó que ahora “se repite todas las semanas, si no son tres días, son cuatro”.

Indicó que cuando ella se fue el lunes tras su turno de mañana “había trece graves sin ver en el pasillo de entrada, y luego me comentó un compañero que llegaron a tener 21 pacientes graves en ese pasillo”.

Habló de un mal crónico porque “esta gerencia destrozó el área, hicimos una huelga hace un año para que no nos sometieran a esta tortura de ver allí a los graves y no poder explorarlos por falta de camillas, y al final se fueron muchos compañeros, hubo internistas que se marcharon porque aquí les hacen contratos cada dos o tres meses, y ahora hay camas cerradas porque supuestamente no tienen gente, claro, es la crónica de una muerte anunciada, se ahorraron dinero en personal y el personal se les ha ido”.

Requerimiento de inspección

Fátima Nercellas indicó que están a la espera de que Inspección vuelva a hacer un requerimiento a Xerencia para que deje libres los pasillos de Urxencias, aunque teme que “le van a hacer el mismo caso que a los otros anteriores porque se pasan la normativa laboral por el forro”.

Desde Xerencia

Algo puntual en un servicio con un 30 % más de personal

La Xerencia del CHUS respondió ayer a la denuncia destacando la “contrastada calidade asistencial” del Servicio de Urgencias. Añadió que “medrou o seu cadro de persoal estrutural nun 30 %, tivo un considerable incremento de espazo, de máis de 800 m2 e que supuxo 40 postos máis de atención, e unha ampla renovación tecnolóxica, cun investimento de máis de 2 millóns”. Envió un mensaje de tranquilidad a la ciudadanía, “posto que será atendida sempre e, o máis importante, en base a unha prioridade que se determina de xeito obxectivo e asistencial”. Una atención ininterrumplida que “implica contar cos recursos continuados e calculados para as medidas estimadas”. Achacó lo sucedido a que el fin de semana “a necesidade de ingreso incrementouse sobre a media anual, o que, puntual e temporalmente, provocou certo enlentecemento o luns, subsanado na mesma mañá”. Y recalcó que “cando un paciente chega a Urxencias fáiselle unha triaxe previa, clasificando os doentes que non poden esperar, e os que sí poden agardar”. “Tempos de resposta -añadió- que cumpre Urxencias do Clínico”