Sanmartín se resiste a revelar el contenido de la reunión con la Sareb y la oposición presiona

La alcaldesa se limita a señalar que en el encuentro se clarificaron posiciones pero no confirma ni desmiente que la propietaria de Peleteiro haya decidido no ceder la parcela

Antiguo edificio del Colegio Peleteiro, en la rúa San Pedro de Mezonzo, en pleno Ensanche

Antiguo edificio del Colegio Peleteiro, en la rúa San Pedro de Mezonzo, en pleno Ensanche / Jesús Prieto

La alcaldesa de Santiago se resiste a revelar el contenido de la reunión que mantuvo con representantes de la propiedad del antiguo Peleteiro el pasado jueves. Tal y como adelantó este medio la semana pasada, la posibilidad de que la Sareb ceda al Concello de Santiago la parcela del antiguo colegio Peleteiro se debilita, ya que su intención sería “avanzar en el proyecto” que ya estaba previsto antes de que en el anterior mandato se plantease una modificación de los usos del solar y para el que solicitaron licencia a finales del pasado mes de mayo. La regidora no quiso confirmar ni desmentir este lunes si estas son las intenciones que se le trasladaron en la reunión del pasado jueves en Raxoi.

Tras ser preguntada por este periódico, Goretti Sanmartín indicó que “o que fixemos foi ter unha reunión para explicar e clarificar cal é a posición de cada unha das partes y para dicir que a partir de agora seguiremos traballando no tema”. A la vez, la regidora nacionalista apuntó que “daremos conta e falaremos cos voceiros municipais no momento que teñamos unha xuntanza de portavoces, que será en breve, e alí se darán as explicacións. Simplemente acordamos continuar traballando e non pechar ningún escenario, polo que no momento que haxa novidades comunicarémolas”.

Hasta ahí toda la explicación de la alcaldesa de Santiago sobre la situación de la denominada operación Peleteiro, unas declaraciones que en las últimas horas han generado las críticas de la oposición. El PP de Santiago exige al gobierno local que dé explicaciones de la reunión que mantuvo con la Sareb el pasado jueves sobre la parcela del antiguo Peleteiro: “O BNG e a señora Sanmartín non poden tardar un minuto máis en aclarar que pasou nesa reunión coa propiedade de Peleteiro e confirmar se é certo que o que ela prometera facer nesa finca, vivendas de protección oficial e espazos públicos, non o vai a cumprir”, manifestó el portavoz municipal popular, Borja Verea.

El líder del PP sostuvo que finalmente “o que se vai a levantar alí é un gran centro comercial e novos hoteis. O que estamos vendo é que a pesar do seu discurso de odio aos turistas e ese relato turismofóbico e de colapso da cidade, desde que chegou e está gobernando este bipartito en minoría o único que estamos vendo son anuncios de novos hoteis como os que se van levantar na contorna da sala Capitol, este novo gran hotel na parcela de Peleteiro ou esa ordenanza na que están traballando para legalizar vivendas de uso turístico”. Por eso el concejal popular insta al bipartido del Bloque y Compostela Aberta a que “aclare o que quere facer coa cidade e que deixe, polo menos, de facer o ridículo”.

A la denuncia de los populares se suma también la del Partido Socialista. El portavoz del grupo municipal del PSdeG, Gonzalo Muíños, señaló este lunes que “as explicacións dadas ata o de agora polo bipartito pola situación actual da operación Peleteiro son claramente insuficientes para un goberno que dicía ser o da transparencia”. Con esto denunció el “ocultismo e soberbia amosada á hora de dar explicacións” y reprochó al bipartito el bloqueo de la modificación del plan de usos de la finca.

É un problema que eles mesmos crearon e bloquearon no pasado mandato: un proxecto que se ía convertir en vivendas e unha gran praza pública con xardíns, centro de centro sociocultural; e que agora rematará sendo un enorme centro comercial e un hotel, conxestionando o tráfico no Ensanche, arrasando co comercio local e eliminando a posibilidade de crear máis espazos públicos”.

Muíños adelantó que el PSdeG va a exigir explicaciones en el próximo pleno, porque “a cidadanía ten o dereito a saber que é o que se está argallando para unha parcela que prometía ser un auténtico elemento de revitalización. Dixo a señora Sanmartín que este ía ser o goberno da transparencia, e o vai ser aínda que sexa a través de interpelacións plenarias ante ese secretismo co que está actuando neste tempo”, concluyó el portavoz socialista.