La marquesina de San Pedro no convence a los vecinos: “Despois de tanto tempo, é decepcionante”

La asociación A Xuntanza considera que “é moi pequena e non cumpre a función de protección que cremos que debería ter”

Un hombre observa la marquesina del cruceiro de San Pedro

Un hombre observa la marquesina del cruceiro de San Pedro / Manu López

En los últimos días, un elemento llama especialmente la atención de los vecinos y viandantes de las rúas de San Pedro y Concheiros: la recién instalada marquesina en el cruce entre ambas calles. La sensación que produce esta novedad es agridulce. Por un lado, se trata de una estructura ampliamente demandada y esperada desde la desaparición de la anterior con motivo de la reurbanización del entorno. Por otro, no cumple las expectativas que los vecinos tenían depositadas en ella.

“Para nós foi bastante decepcionante, porque despois do tempo que levamos agardando pola instalación dunha marquesiña, moi demandada no último ano e medio, por parte da veciñanza en xeral e da asociación en particular, topámonos con que é pequena e que non cumpre a función de protección que consideramos que debería ter, pola forma na que está instalada e polo tamaño que ten”, explica a EL CORREO GALLEGO la presidenta de la asociación de vecinos A Xuntanza, Montse Vilar.

La marquesina no es como las que se pueden encontrar en otras zonas de la ciudad, ya que se dieñó específicamente para esta zona. “É un deseño fallido”, sentencia Vilar. Aunque todavía no se ha podido estrenar oficialmente y comprobar su capacidad de resguardo en jornadas como la de ayer, Vilar incide en que “é máis pequena do que debería ser para que sexa realmente unha protección en días de choiva”.

Zona de descanso

Sobre la instalación de un banco de piedra, la presidenta de A Xuntanza indica que “previo á obra xa existía un banco de pedra, pero a pedra é fría e humidece rapidamente”. En este sentido, recuerda que la marquesina “responde a un uso non só para o autobús, senón que é unha zona na que no verán dá sombra e moita xente utilizaba para repousar un pouco do sol. Sobre todo xente maior que vive no barrio, porque desde a zona vella ata aquí non hai ningún sitio onde poder sentarse”.

El material utilizado para el banco de piedra de la marquesina, antes de ser colocado

El material utilizado para el banco de piedra de la marquesina, antes de ser colocado / Cristina Marchán

En cualquier caso, el colectivo vecinal considera que “o importante é que a partir de agora sexa funcional”, pero Vilar apunta que “co ancho do banco, coa marquesiña tan recortada contra a parede, realmente non ten un ancho de protección suficiente, é moi aberta polos laterais e pola traseira”. La elección de este diseño se achaca a que con las obras de Concheiros “reducíronse os espazos de maneira considerable e que a instalación doutros elementos impide que se poida poñer unha marquesiña un pouco máis xeitosa”.

“Obra fallida”

El descontento en este barrio se viene arrastrando desde la finalización de parte de las obras de Concheiros, un proyecto que A Xuntanza considera “fallido”. “Houbo unha recepción parcial por parte do Concello e a partir de aí non sabemos máis”, lamenta Vilar, que denuncia la “opacidade” y “falta de transparencia” del departamento de Obras, tanto en el anterior mandato como en el actual.

De este modo, remarca que “as obras non teñen tempo de finalización e non sabemos se falta algo ou se van facer unha intervención sobre as losetas que están levantadas e que son un perigo”. La asociación reclama más comunicación con Raxoi y participación vecinal en la toma de decisiones para estudiar, por ejemplo, la instalación de en la acera de enfrente, donde hay otra parada de autobús y “a xente móllase igual”.