Arranca la carrera por la Alcaldía de Santiago: Bugallo ‘defiende’ la victoria lograda en 2019

El candidato socialista busca su sexto mandato, mientras que el nuevo líder del PP en la capital gallega, Borja Verea, necesita lograr la mayoría absoluta para gobernar // CA y BNG quieren ser decisivos en la ‘ecuación’ de la izquierda

La carrera por la Alcaldía de Santiago arrancó esta madrugada con cuatro candidatos principales en la pelea: Xosé Sánchez Bugallo (PSdeG), Borja Verea (PP), María Rozas (CA) y Goretti Sanmartín (BNG). El actual regidor compostelano, tras su victoria en 2019, defiende el bastón de mando y busca su sexto mandato como alcalde de la capital gallega. Hace cuatro años, el Partido Socialista fue la formación más votada, con 18.150 votos y diez concejales, duplicando en número de ediles a la candidatura de CA (10.651 apoyos), encabezada por Martiño Noriega, la opción ganadora en 2015.

En las municipales de 2019, el PP de Agustín Hernández fue la segunda fuerza más votada, después de lograr ocho ediles, uno menos que en 2015, y casi un 30 por ciento de papeletas (15.262 votos). Mientras, Goretti Sanmartín, cabeza de lista del BNG, igualó los dos concejales (4.870 apoyos) que obtuvieran los nacionalistas en los comicios de 2015, manteniéndose como cuarta fuerza en Santiago. Tras los resultados, Bugallo gobernó en minoría durante cuatro años, un periodo en el que el PP de Santiago eligió a su nuevo líder en la ciudad, Borja Verea.

Diputado en el Parlamento de Galicia, el cabeza de lista del Partido Popular en la capital gallega se postula para liderar “un programa de goberno e xestión para os próximos dez anos”. Con 25 escaños en juego en el Pazo de Raxoi, Verea necesita lograr la mayoría absoluta para conquistar la Alcaldía. Por su parte, la candidata de Compostela Aberta, María Rozas, ya sin el liderazgo de Martiño Noriega en el partido y con la expectativa de que su grupo sea decisivo en la formación de un gobierno de izquierdas, señala que “Santiago non pode retroceder ao pasado cun goberno do PP” y añade que el futuro de la capital gallega “non o pode escribir Bugallo”. Mientras, Goretti Sanmartín encara el 28-M con el reto de convertirse en la “primeira alcaldesa” de Santiago y defiende que la ciudad “necesita un cambio transformador”.

Bugallo pega el primer cartel en el inicio de la campaña del 28M

Bugallo pega el primer cartel en el inicio de la campaña del 28M / PSdeG-PSOE

PSdeG-PSOE

“Co aval de catro anos nos que se fixo máis que nos oito anteriores”, el actual alcalde encara el 28-M “con forzas renovadas, ilusión e vocación de seguir transformando a cidade”, preparando Compostela para “o que será o terceiro gran salto”, subrayó durante el acto de apertura de campaña. “Este Santiago quedou pequeno, temos que pensar en construír o novo Santiago no que os barrios formarán parte do núcleo da cidade”, afirmó el candidato socialista. Acompañado por el ministro de Sanidad, José Miñones; y el secretario xeral del PSdeG, Valentín González Formoso, el regidor compostelano aseguró “non poñerse límites”. “Seguiremos a traballar pola igualdade e a inclusión, atendendo cada día ás veciñas e veciños que máis o necesitan, aos nosos maiores, e construíndo oportunidades para esas nenas e nenos, mozos e mozas que son o noso futuro, e que queren construír aquí o seu proxecto de vida, na mellor cidade do mundo”, subrayó, antes de incidir en que los registros de Santiago “son os mellores de calquera das cidades galegas”. “Temos os mellores datos de emprego, os maiores niveis de renda, a maior afluencia de visitantes na cidade, vivimos a máis grande expansión de solo industrial dos últimos tempos, a maior implantación de empresas e a maior incorporación de novos emprendedores”, valoró durante su intervención en la Praza de Mazarelos.

El presidente del PPdeG, Alfonso Rueda, junto al candidato a la alcaldía de Santiago, Borja Verea y la secretaria del partido, Paula Prado

El presidente del PPdeG, Alfonso Rueda, junto al candidato a la alcaldía de Santiago, Borja Verea y la secretaria general del partido, Paula Prado / EFE

Partido Popular

Mientras, desde el Partido Popular, en la pegada de carteles en la Praza do Obradoiro con motivo del inicio de la campaña, Borja Verea afirmó que “o que se vai decidir estes 15 días será se Santiago é gobernada por un candidato do pasado, por un tripartito de perdedores ou por un goberno de futuro” como el que él y su equipo ofrecen, indicó. Acompañado por el presidente de la Xunta, Alfonso Rueda, el líder del PP en la capital gallega señaló que aspira a “construír un novo compostelanismo, porque Santiago necesita rexenerar os seus valores, os seus símbolos, os seus desexos e a súa natureza singular”. “Somos a capital emocional do país. Somos un sentimento. Somos a cidade de todos os galegos, o centro simbólico do europeísmo, centro vertebrador do país. Ninguén nos regalou nada”, concluyó. Por su parte, Rueda destacó que “o PPdeG concorre ás eleccións municipais co mellor proxecto para mellorar a vida dos galegos nos 313 concellos desde a estabilidade, a responsabilidade, a unidade e o servizo a Galicia e a España”.

María Rozas, candidata a la alcaldía de Santiago, junto con el exalcalde de Compostela, Martiño Noriega

María Rozas, candidata a la alcaldía de Santiago, junto al exalcalde de Compostela, Martiño Noriega / Compostela Aberta

María Rozas

Compostela Aberta comenzó la campaña con un acto en Casas Reais, en las inmediaciones de su local electoral, durante el cual se descubrió el cartel y el lema de CA: Polo que importa. “Compostela Aberta está afeita a escoitar, lévao facendo desde 2015, e por iso sabemos ben que é o que lle preocupa á veciñanza, que é o que lle importa á cidadanía de Santiago, e por iso é polo que estamos aquí”, indicó María Rozas durante su intervención. “Queremos que Santiago sexa un concello coidado e que nos coide; que todos os veciños e veciñas atopen en Compostela unha vivenda que poidan pagar; que ningunha persoa quede atrás pola falta de recursos; que a veciñanza do rural se sinta parte de Santiago; e que volvamos ser a capital cultural que fomos”, señaló la candidata de CA.

E incidió en que “Compostela Aberta non renuncia a nada”. “Non renunciamos a gobernar coa honestidade e a valentía que só temos nós, que demostramos estando no Goberno e tamén estando na oposición, e que fan que sexamos o único garante de que en Santiago se impulsen políticas verdadeiramente transformadoras”, subrayó Rozas. Y añadió: “CA non permitirá que Compostela volva aos anos negros do Partido Popular, pero tampouco se conforma cos anos grises de Bugallo, porque a nosa cidade merece moito máis”.

En el acto de CA también participó el excalde Martiño Noriega, que destacó de María Rozas “a súa capacidade e o seu compromiso con Santiago”. O número 25 da lista de CA insistió en que “a candidata de Compostela Aberta é garantía de solvencia, de seriedade e de diálogo”.

Goretti acompañada de Ana pontón en el inicio de Campaña

Goretti Sanmartín acompañada de Ana Pontón en el inicio de campaña / Compostela Aberta

Goretti Sanmartín

Por último, el BNG eligió Santiago para la apertura de campaña en un mitin en la Praza do Toural en el que la portavoz nacional proclamó que “Galiza precisa máis BNG nos concellos para construír un País de futuro, para estender por vilas e cidades un modelo municipal de éxito que transforma en positivo, mellora a vida das persoas e converte municipios antes decadentes en referentes dentro e fora do País”. Además, Ana Pontón auguró un resultado histórico para el Bloque, pronóstico que la líder nacionalista sustenta en tres grandes fortalezas: “Compromiso dos e das candidatas, a corrente de simpatía cara o BNG e o aval do traballo feito polos gobernos municipais”. Mientras, la candidata nacionalista en Santiago indicó que “o BNG de Compostela vai ter un resultado histórico este 28 de maio”. “Faremos realidade conseguir o apoio necesario para gobernar desde a Alcaldía e mudar o gris que envolve o concello nun arco da vella de cores de compromiso e de transformación”, afirmó Goretti Sanmartín.

Concurren ocho formaciones

Además de las cuatro formaciones con representación en Raxoi durante la actual legislatura, a la cita electoral del 28-M también concurrirán Vox, con Fernando Mayo como cabeza de cartel; Compromiso por Galicia, con Luís Emilio Batallán como número 1 de la lista; Partido Galego, con Beatriz Cristina Estévez al frente de la formación, y Por e para Santiago, con Ángel Jiménez Lavilla como candidato.