El Parlamento pide a la Xunta que presente este año su estrategia contra la soledad no deseada

A portavoz popular de Asuntos Sociais, Raquel Arias, ha remarcado que muchos de los conceptos incluidos en la estrategia “xa levan anos presentes nas políticas do Goberno galego”

El coste de la soledad no deseada: 14.000 millones en medicinas, bajas...

El coste de la soledad no deseada: 14.000 millones en medicinas, bajas...

Redacción

La sede del legislativo gallego demandó ayer, a través de una enmienda realizada por el PPdeG a una propuesta del BNG, y aprobada por unanimidad, que la Xunta remita al Parlamento antes de que se acabe el año la “Estratexia de prevención, atención e abordaxe integral da soidade non desexada” para su debate y posterior tramitación.

La deputada del BNG, Olalla Rodil, recordó en su exposición que Galicia experimenta en los últimos años un incremento progresivo del número de personas que viven solas, cada vez de mayor edad, pasando en la última década de 229.993 hogares unipersonales en 2011 a 247.557 en 2021, es decir un 7,6% más.

Los nacionalistas, defendió, apuestan por “deseñar un novo modelo de coidados baseado na prevención da dependencia, a promoción da autonomía persoal e unha rede de servizos público forte, que permita o máximo benestar das persoas, máis ou menos dependentes".

“Con este enfoque elaboramos a Proposta de lei galega de residencias, vetada polo Partido Popular. Hoxe volvemos traer ao parlamento galego ese dereito a unha vellez digna e un novo modelo de coidados no fogar para as persoas que viven soas, e mais concretamente as que viven soas sen desexalo", criticó Rodil.

Raquel Arias, portavoz popular de Asuntos Sociais destacó en su intervención que Galicia se convertirá en el “primeiro territorio en España en ter unha estratexia para a atención á soidade non desexada, que parte dunha diagnose, cunha conceptualización para considerar as súas consecuencias e, especialmente, as súas causas ou factores de risco", señaló.

Arias ha remarcado además que muchos de los conceptos incluidos en la estrategia “xa levan anos presentes nas políticas do Goberno galego” como el envejecimiento activo, a través de la apuesta por el voluntariado senior y programas como Xuntos polo Nadal; el envejecimiento de proximidad, a través de las casas del mayor y el autobús de cuidados puerta a puerta; y el envejecimiento en el hogar, con medidas como "Xantar na casa", el servicio de Axuda no Fogar o el servicio de teleasistencia.