El padre del joven bombero fallecido en Santiago: “Que sirva como exemplo para que non ocorra nunca máis”

La capital gallega rinde homenaje a Jorge Corbacho en el primer aniversario de su muerte en acto de servicio

“É moi difícil, e case non hai palabras para enfrontar estes momentos”, manifestó la alcaldesa, Goretti Sanmartín

Un silencio sepulcral, envuelto en emoción contenida, hizo suyo este miércoles el parque de Bomberos de Santiago, donde se rindió un sentido homenaje al bombero Jorge Corbacho Mauricio, fallecido hace un año en acto de servicio. Todos sus compañeros, efectivos de la Policía Local y de Protección Civil, así como la Corporación municipal de Santiago, encabezada por la alcaldesa, Goretti Sanmartín, han querido arropar a su familia, de una manera especial a sus padres y novia, en el primer aniversario del trágico suceso ocurrido el 30 de agosto de 2022. Aquel día, a primera hora de la mañana, el joven bombero, natural de Vigo y de tan solo 25 años, perdía la vida cuando efectivos del servicio municipal de extinción de fuegos sofocaban las llamas de un autobús urbano incendiado en la parroquia de Aríns, en Santiago.

Manuel Sanmartín, máximo responsable del parque compostelano, recordó este miércoles en nombre de todos los miembros del servicio municipal a Jorge Corbacho, queriendo “recoñecer a súa valía”. Con el objetivo de que su memoria “perdure no tempo”, sus compañeros han encargado un retrato, obra del bombero vigués Néstor Reinaldo, “no que se ve a Jorge plasmado na súa profesión, a que lle gustaba, á que se adicaba”. Sanmartín señaló que buscaban una imagen que “tamén lembrase como era el, o seu sorriso, amigo dos seus amigos, disposto e alegre”. El jefe del servicio municipal subrayó que “Jorge forma parte xa de todos nós e queremos que forme parte para sempre deste edificio, que é a casa de todos os bombeiros de Santiago”.

El padre del joven, Javier Corbacho, recordó a su hijo como “unha persoa moi traballadora”, que “penso que morreu onde el quería”. La familia, que después de un año continúa “desolada”, señaló que “nos queda o seu recordo”, al tiempo que manifestó su confianza en que lo sucedido “sirva como exemplo para que non volva a pasar nunca máis e se protexa aos compañeiros que realmente se teñen que protexer”.

Por su parte, el concejal del Servizo de Extinción de Incendios e Emerxencias, Xan Duro, declaró que el homenaje que se ha celebrado “simboliza o espírito de equipo que caracteriza o servizo de extinción e salvamento de Santiago”. Tras referirse al 30 de agosto como “unha data terrible na nosa memoria colectiva”, defendió que “é máis necesario que nunca poñer en valor o motivo polo que Jorge chegou a este parque, ser bombeiro. Ser bombeiro para poñerse o servizo dos demais, pola súa vocación de servizo público e para adicarse á protección da cidadanía”.

Duro remarcó que “todos estes valores son esenciais para desempeñar o traballo que aquí se realiza e son os que unen a todo este equipo, máis alá incluso das obrigas profesionais, creando un fondo vínculo emocional e afectivo entre os compañeros”. Con esto, afirmó que “é así como queremos recordar a Jorge, como un membro deste equipo que sempre estará presente neste parque”.

Cerró el acto la alcaldesa de Santiago, Goretti Sanmartín, quien sostuvo que “sempre é necesario lembrar o que aconteceu, neste caso como perdeu a vida un mozo de poucos anos, no exercicio da súa profesión, do que quería que fose a súa vida”. La regidora recordó que el trágico suceso se produjo “nunha profesión que ten como primeiro obxetivo, xustamente, axudar a salvar vidas”. También admitió que “é moi difícil, e case non hai palabras para enfrontar estes momentos”. Y subrayó que “en este caso hai unha solidariedade transmitida polo conxunto da veciñanza de Compostela, que despois de máis de 160 anos de existencia deste Parque de Bombeiros sofre unha morte, un falecemento tráxico dun dos seus membros”. “Sabemos tamén que hai un espírito de equipo, un espíritu colectivo nesta profesión, que fai que se sufra de maneira especial esta baixa”, concluyó.