Festival Curtocircuito

Jaione Camborda: "Romper barreiras está ben, ser a primeira española en gañar a Concha significa que hai traballo por facer"

Sobre el reconocimiento a su película: "É un triunfo tamén para a lingua, para que se normalice"

"O Corno" llegará a las salas comerciales el próximo 11 de octubre

La alcadesa de Santiago, Goretti Sanmartín, recibe a Jaione Camborda en Raxoi

La alcadesa de Santiago, Goretti Sanmartín, recibe a Jaione Camborda en Raxoi / Concello

La alcaldesa de Santiago, Goretti Sanmartín, recibe a la cineasta Jaione Camborda en reconocimiento por ser la ganadora de la Concha de Oro con su filme O Corno para invitarla a firmar en el Libro de Honor de la ciudad. "Nada me fai máis feliz que estar hoxe aquí, na cidade na que elixín vivir, elixina porque está viva, porque é cultura, porque é gamberra e porque está chea de boas tertulias, porque os que facemos cultura e os que disfrutamos dela necesitamos do calor dos teatros, dos cinemas, dos museos, concertos e demais, iso fainos máis libres e axúdanos a entender máis esta nebulosa que é a vida".

En la posterior comparecencia ante los medios, la creadora nacida en San Sebastián y afincada en Santiago desde hace 15 años, ha explicado lo que significa conseguir este premio. "Para min traelo aquí a Santiago, a Galicia, foi especial tamén ver que a xente o sentiu como seu, iso para min é o regalo maior, sentir que é un triunfo tamén para a lingua, para que se normalice, e nese sentido todo o que sexa avanzar é motivo de celebración".

Camborda es la primera cineasta española que gana la Concha de Oro, y lo hace además con una película rodada en lengua gallega. "Romper barreiras está ben, ser a primeira significa que hai traballo por facer pero agardamos que algún día non sexa noticia e poidamos estar nese momento que desexamos de estar normalizado, aínda hai que facer cousas, pero todo avance é importante", afirmaba. Para también reivindicar, una vez más que prefiere hablar de cine más que de mujeres porque "tamén temos ganas de falar de cine que é o que facemos, máis alá do noso xénero, pero iso ten que chegar no momento no que non se teña que falar diso, pero aínda é necesario".

A la hora de hablar sobre el estado de la industria del cine en Galicia, Jaione Camborda no duda al valorar que cree que "estamos nun momento boísimo, hai unha comunidade de cineastas que está a facer un cinema moi comprometido, co cinema e coa vida, e con moito amor, para añadir que "está a dar froitos internacionais moi salientables, creo que estamos de celebración, sempre podemos mellorar? si, pero estamos nun momento moi salientable".

Estreno de 'O Corno' en Curtocircuito

La ganadora de la Concha de Oro del pasado festival de cine de San Sebastián, Jaione Camborda, ha sido recibida este martes en el Auditorio de Galicia de Santiago de Compostela entre vítores y aplausos durante el preestreno de "O corno", en el marco del arranque de festival Curtocircuito.

"Moitas grazas por virr. É un momento moi abrumador para min, aínda estou aterrando e intentando comprender que significa isto de gañar a Concha de Oro", expresó la realizadora, que añade que se siente "moi feliz" por poder sentir "a calor dos amigos" y de gente que no la conoce, pero que igualmente la felicita.

El equipo de "O Corno" durante el preestreno en la inuaguración del Festival Curtocircuito

El equipo de "O Corno" durante el preestreno en la inauguración del Festival Curtocircuito / Concello

"É un día moi especial para min, por poder traer a película á casa. E tamén porque está case todo o equipo aquí comigo acompañándome", señaló.

Durante la presentación de "O corno", película que se alzó con el gran premio de Donostia, la directora afirmó que los rodajes son "unha tarefa titánica" que requieren de "moita paixón e sacrificio".

Sin embargo, ha añadido que lo bonito del cine es "toda esa xente que conflúe e que deixa a súa pegada".

"O labor de dirección tamén é precisamente conseguir que o talento de todo o equipo poida quedar impregnado na película", expresou.

Camborda dice sentirse muy contenta de que su película pueda proyectarse en el marco del Curtocircuito, un lugar en el que confía mucho y "onde sempre hai oco para o risco e para a vangarda".

"Isto lévame á miña cidade, na que elixín vivir, en parte pola cultura. Espero que siga a ser cultural, que a coidemos, que non a deixemos decaer. Eu namorei da zona vella cando cheguei. Hai que coidala para que iso tan vivo, iso que pertence á xente, non morra", declaró.

En el preestreno de la película, que llegará a las salas comerciales el próximo 11 de octubre, también ha participado Andrea Vázquez, productora de Miramemira, que ha agradecido al público por asistir y al equipo de "O corno", que fue "toda uhna familia".

"Nunca estiven nunha rodaxe onde a xente estivese tan unida e cohesionada e isto creo que é en parte pola sorte que tivemos de dar con profesionais tan talentosos pero tamén parte do labor de dirección, de ter unha lideresa que nos guió a todos para poder facer esta película", aseguradan.

Ante una sala repleta de público, el director del Curtocircuito, Pela del Álamo, ha afirmado que se trata de una noche muy especial y "única".

"Si me lo cuentan no me lo creo. Es el mejor regalo que podríamos tener para este 20 aniversario del Curtocircuito. Es redondo. Jaione es colega, compañera de profesión, cineasta, publico del festival y miembro del mismo. Este arranque lo tiene todo", ha señalado.

Representantes políticos junto a la ganadora de la Concha de Oro, Jaione Camborda

Representantes políticos junto a la ganadora de la Concha de Oro, Jaione Camborda / Concello

Camborda ha marcado un hito tras ganar la Concha de Oro en San Sebastián al ser la primera directora mujer española que alcanza con su film este premio, que recae además por primera vez en una película en gallego, "O corno", una producción de Esnatu Zinema, Miramemira y Elástica Films, en coproducción con Bando à Parte (Portugal) y Bulletproof Cupid (Bélgica).

A la inauguración del festival también han acudido el conselleiro de Cultura, Educación, FP y Universidades, Román Rodríguez; la alcaldesa de Santiago, Goretti Sanmartín; el presidente de la Diputación de Pontevedra, Luis López; y la representante de Cultura de la Diputación de A Coruña, Natividad González; entre otras autoridades y representantes políticos.