Tres veces han caído escombros del techo del centro de salud de Conxo en un año, según CCOO

Denuncia que pese a las deficiencias estructurales que tiene el ambulatorio, se desconoce si se construirá uno nuevo y cuándo

Cascotes en el suelo caídos del techo del centro de salud primaria de Conxo en un desprendimiento / ccoo

Cascotes en el suelo caídos del techo del centro de salud primaria de Conxo en un desprendimiento / ccoo / k.m.

Aquejado de graves deficiencias estructurales, el centro de salud de Conxo ha registrado ya al menos tres caídas de escombros durante el último año, según denuncia en conversación telefónica con este periódico Ana Riveiro, representante del Sindicato Comarcal de Sanidad de CCOO de la comarca de Santiago-Barbanza, quien añade que han solicitado una revisión del edificio a la Gerencia del área sanitaria, sin que al menos por ahora sepan cuándo se va a realizar para conocer los daños y el estado en el que está.

O deterioro dos Servizos Públicos 

A Plataforma de Pensionistas de Compostela manifesta a súa profunda preocupación polo paulatino deterioro dos Servizos Públicos que, xunto co Sistema Público de Pensións, constitúen o garante da vida digna das persoas maiores: Servizo de Axuda no Fogar (SAF), Residencias, Atención á Dependencia, Sanidade (especialmente a Atención Primaria, base fundamental do sistema), etc. Todos, servizos que representan dereitos fundamentais recoñecidos: na Declaración Universal de Dereitos Humanos, na propia Constitución do Estado, no Estatuto de Autonomía... Mais, vulnerados na práctica cando se poñen en mans de intereses privados e pasan a ser negocio.

Neste contexto, expresamos a nosa alarma polas deficiencias na dotación, condicións laborais e organización do Servizo de Axuda no Fogar (SAF), denunciadas polo Comité de Empresa. Trátase dun servizo para o que, a propia normativa autonómica e municipal establece unha asignación de persoal por número de persoas usuarias, que obviamente non pode cubrir as necesidades dunha sociedade cada vez máis envellecida e empobrecida, con máis exclusión social. Unha realidade en grande medida oculta, como demostrou a pandemia aflorando un drama que provocou incrementos exponenciais nos orzamentos de Acción Social mais non tivo unha resposta estrutural.

Tampouco nos tranquiliza que o Servizo estea contratado a unha empresa pertencente a un grupo que conta cun historial prolongado de denuncias, responsable da maioría das situacións dantescas que se produciron nas residencias coa pandemia.

En consecuencia, instamos ao Concello de Compostela a cumprir coa súa responsabilidade esixindo a resolución favorable do conflito que manteñen traballadores e traballadoras coa empresa concesionaria SERVISAR e a que, de cara ao futuro, xestione a municipalización do servizo.

Plataforma de Pensionistas de Compostela

Explica que sí que fueron al ambulatorio la semana pasada a ver lo que había caído, pero nada más, “falta facer unha revisión para coñecer se é necesario apuntalar ou que solución pode haber ao respecto”.

En un comunicado, el sindicato habla de dejadez en cuanto al mantenimiento, “sen que por parte da Xerencia da área sanitaria se adopte medida resolutiva algunha”.

Recuerda que estas deficiencias estructurales son conocidas desde hace mucho tiempo, hasta el punto de que se decidió construir un nuevo centro de salud, pero por ahora no ha habido avances, mientras el deterioro del ambulatorio es cada día mayor. De hecho, Ana Riveiro indica que no hay ni la más mínima información ni sobre dónde se va a construir ni cuándo, y “tampouco temos información sobre unha revisión en condicións, como se nos dixo que ía facerse”, por lo que sugiere que se busquen alternativas, entre las que podría contemplarse la de “facer módulos como en Cacheiras” mientras no se avanza en el futuro centro.

CCOO asegura que en el último año se han producido sucesos muy graves como “desprendementos do teito con anacos de hormigón que caen nas consultas enriba dos traballadore e traballadoras, desprendementos na sala de espera, levantamento do chan co conseguinte risco de caídas que supón para o persoal e para os usuarios e usuarias”. Algo ante lo que Ana Riveiro asegura que el personal está muy asustado, y explica que el jueves pasado no sucedió una desgracia “porque o médico de familia da sala na que caeu parte do teito non estaba ese día”.

Preguntado por la situación de este centro de salud, el alcalde compostelano, Xosé Sánchez Bugallo, indicó que “no es un tema municipal estrictamente” y abogó por llevar las protestas “al Parlamento”.

Dijo que “se está tramitando el plan especial de Conxo y se contemplan dos hipótesis”, rehabilitar el actual y hacer un centro nuevo, opción, esta última, por la que se decanta personalmente. “Yo creo que se debería hacer un centro nuevo con más espacio y mejores dotaciones. Debe ser el centro de la zona sur de Santiago. De buena parte de O Castiñeiriño, Vidán, Santa Marta y Laraño, por poner un ejemplo. Por tanto, tiene que ser un centro con unas dimensiones distintas del que tiene el actual. Al menos el doble (...) Convendría hacer uno nuevo. Pero esto no es óbice para que se repare el actual”, concluyó, según informa Europa Press.