María Ramos: “É un sector duro, e hai que estar moi convencido... pero paga a pena”

Los ganaderos consultados por este diario coinciden en que los tiempos no son fáciles: “O prezo do leite segue a baixar”

María Ramos: “É un sector duro, e hai que estar moi convencido... pero paga a pena”

María Ramos: “É un sector duro, e hai que estar moi convencido... pero paga a pena” / Cedida

Los ganaderos consultados por EL CORREO coinciden en que los tiempos no están para echar cohetes, sobre todo por el precio de los piensos, las semillas y el gasoil de la maquinaria, pero como resume María Ramos, de la SAT Os Agros de Santa Comba, “é un sector duro, e hai que estar moi convencido para meterse... pero paga a pena”, confirmaba.

Lleva desde los 18 años dedicada a este oficio, y en su granja suman cerca de 400 vacas, la mitad de ellas para ordeño. Aporta que existe un buen número de ayudas “tanto de Europa como da Xunta, e non nos podemos queixar”, si bien denuncia que “o prezo do leite segue a baixar”. Precisamente, y sobre esta cuestión, desde el Sindicato Labrego hacen hincapié en que “no noso país o importe medio de xuño foi de 0,517 euros o litro, moi lonxe dos 0,534 que perciben as granxas do resto do Estado”, afirman sus responsables.

De forma parecida opina su afiliado Armando Garabal, que tiene 32 vacas y pertenece a las cooperativa Rubigal. Carga contra el alza de precios, como el de los piensos, “porque pasamos de pagar 85,90 euros por saco a 105”. En su caso, comercializa el kilo de carne a entre 5,85 y 5,20 euros, según la calidad de la res, y está convencido de que su labor “é máis tranquila que outras, porque non hai que muxir, e os animais saen fóra e ata a noite non se recollen”.

Por su parte, desde Trazo, Víctor Bello tiene una opinión totalmente contraria: “Aos meus fillos diríalles que se dedicaran a outra cousa”, debido a la dureza de la labor “e os prezos do leite, que nos baixaron xa 4 céntimos”. Forma parte de Unións Agrarias y tiene 290 vacas en Morlán, donde da trabajo a tres personas. “Hai moita incertidume, e se antes aínda se gañaba algo, agora tes que ter o triple de animais para que che dean algún beneficio”, destaca.