Bugallo acusa al PP y CA de no resolver la solicitud de licencia que Desproi presentó en 2011

La oposición culpa al alcalde por mentir y autorizar el alquiler de las instalaciones pese a ser propiedad de uno de sus ediles

El departamento de Urbanismo abrió en febrero un expediente a la nave de Desproi, tras saltar el caso Pichel

El departamento de Urbanismo abrió en febrero un expediente a la nave de Desproi, tras saltar el caso Pichel / ARTURO REBOYRAS

El alcalde de Santiago incidió ayer en que el decreto de cierre de la nave de Desproi, en el parque empresarial de A Costa Vella, se produjo a raíz de un “expediente administrativo” que se decidió abrir en febrero de este año, cuando se conoció que el concejal José Manuel Pichel era copropietario de un inmueble donde el Concello tenía alquilados algunos espacios. En una comparecencia ante los medios, Xosé Sánchez Bugallo insistió en que el complejo coworking “tiña unha solicitude de licenza de actividade formulada no ano 2011 que quedou sen resolver”, y acusó al PP y Compostela Aberta de no hacerlo durante los cuatro años que estuvieron en el gobierno.

“Non hai ningunha novidade sobre a situación da nave, simplemente que por parte dos servizos administrativos de Urbanismo se esixen unha serie de requerimentos que se están plantexando neste momento”, explicó, para luego añadir que “tamén é certo que na lei que sacou a Xunta para facilitar o emprendemento e a renovación das empresas se establecía a desaparición da licenza de actividade”, siempre que la empresa presentara una declaración responsable, cosa que no hizo.

“Estaremos á espera de que remate todo o procedemento”, dijo Bugallo, que remarcó que “a nave está construida desde 2011 e non houbo ningún expediente aberto ata febreiro de 2023, cando se produce unha revisión total e absoluta de todo o relacionado con esa nave”. También insistió en que el PP “gobernou entre 2011 e 2015 e deixou sen inspeccionar e sin resolver a solicitude de licenza de actividade. E tampouco o fixo CA”.

“Caso de corrupción”

Por su parte, el candidato del Partido Popular a la Alcaldía, Borja Verea, aseguró que “estamos ante unha nova mentira do candidato socialista, neste caso gravísimo de corrupción de Sánchez Bugallo, que alugou unha nave propiedade dun dos seus concelleiros, que ademáis tiña débedas co propio Concello e intentou ocultalo a todos os cidadáns”. Verea sostuvo que “agora vemos que nos mentiu a todos cando nos dixo que estas instalacións tiñan licenza, sendo completamente ilegais”, lo cual “inhabilita ao socialista para seguir representando a nosa cidade”.

Tras revelar este miércoles que la concejala de Urbanismo, Mercedes Rosón, firmó un decreto con fecha del 17 de abril en el que se ordenaba el cierre (en un plazo de cinco días) de la nave de Desproi junto con la “suspensión de actividad del centro de negocios, alquiler de oficias y almacén”, Compostela Aberta censuró ayer las explicaciones del alcalde.

La candidata de CA señaló que el gobierno local “quere botar balóns fóra”, pero “olvídase de que o goberno que alugou a nave foi o seu e non os anteriores". María Rozas recordó que era “unha nave propiedade do seu concelleiro de Medio Rural, nave que alugou para trasladar dependencias municipais, que tiña unha débeda co Concello e que non tiña licenza de actividade”. Con esto, reiteró la “falta de transparencia” del ejecutivo, que era “polo menos coñecedor desde o 16 de marzo”, fecha del informe, de que “non tiña os permisos de actividade que tiña que ter”.

En cuanto al Bloque, Goretti Sanmartín manifestó que ya se hizo eco de esta información hace meses en una moción plenaria donde, entre otras cuestiones, insistía en que esa instalación carecía de licencia municipal. En ese pleno, afirma la candidata del BNG a la Alcaldía, “o portavoz do PSOE contestou que segundo o que lles constaba estaba todo en regra e a concelleira de Urbanismo negou tamén que fose así”.

“Entendemos que é unha pinga máis que se suma ás complicidades de ocultar información e onde á reiterada petición ao respecto non se di nada”, señaló Goretti Sanmartín. Sobre el reciente decreto de cierre, apuntó que “non é un proceder transparente”, al tiempo añadió que “está claro que hai un goberno que non está preocupado por cumprir os acordos do plenos, como o da moción do BNG para que fose o propio goberno quen levase este tema á Fiscalía”.