La Iglesia confía al periodista Manolo Fraga el Voto de la Ciudad al renunciar la alcaldesa

El comunicador realizará la invocación al no delegarla Sanmartín en ninguno de los ediles de la oposición

PP y PSOE acusan a la regidora de representar solo a los suyos

Tradicional procesión de San Roque, que se celebra el 16 de agosto / A.H.

Tradicional procesión de San Roque, que se celebra el 16 de agosto / A.H. / ARTURO REBOYRAS

Los servicios de protocolo del pazo de Raxoi comunicaron este viernes a la Cofradía de San Roque que la alcaldesa de Santiago, Goretti Sanmartín, no asistirá ni realizará el Voto de la Ciudad al santo protector de las enfermedades infecciosas “porque está de vacaciones”, declaran con sorpresa fuentes de la entidad religiosa. Como adelantó ayer EL CORREO, ninguno de los miembros del Gobierno bipartito participará en la tradicional ceremonia que se remonta a 1517; y además, según confirman desde la Cofradía, la regidora tampoco delegó el Voto de la Ciudad en ninguno de los concejales de la oposición que sí han confirmado que acudirán al acto.

Con esto, ha sido la propia hermandad la que ha designado a una persona para que realice la invocación al santo francés en nombre de todos los compostelano el próximo miércoles, 16 de agosto. La misión le ha sido confiada al conocido periodista santiagués Manolo Fraga, que tomará el relevo a Sindo Guinarte, quien realizó la invocación el año pasado como alcalde en funciones, y a Mercedes Rosón, que también la pronunció en ediciones anteriores.

Manolo Fraga está vinculado a Cáritas, entidad solidaria con la que colabora en cuestiones de comunicación. Será el encargado de renovar el Voto de la Ciudad a San Roque, con una invocación a la que responderá el consiliario de la Cofradía de San Roque, Ricardo Vázquez. El acto tendrá lugar el miércoles, a las 11.00 horas en la capilla del santo. Ese mismo día, a las 19.30 horas, se celebrará una misa solemne que estará presidida por el nuevo arzobispo de Santiago, monseñor Francisco José Prieto; tras la cual habrá la tradicional procesión por el casco histórico de Santiago, en la que portará el estandarte Carlos Juíz Díaz, presidente de Cáritas Interparroquial.

En el desfile religioso participará la banda de tambores y trompetas de Santiago (que será sufragada por el Ayuntamiento en compensación por el donativo de 400 euros que se suprimió por indicación de la Intervención municipal), miembros do Traxe Galego y asociaciones y cofradías con sus banderas y estandartes.

Críticas de la oposición

La oposición lamentó ayer la decisión del Gobierno municipal. La concejala del Partido Popular María Baleato recordó que “primeiro foi a súa ausencia na Ofrenda ao Apóstolo, logo a supresión do Himno de España e agora preséntase o sectarismo do BNG coa ausencia de todos os membros do goberno no Voto de San Roque”. Para el PP, “o BNG da señora Sanmartín non termina de entender que se presentou a alcaldesa de Santiago con todas as responsabilidades que elo conleva. A primeira delas, representar a todos os composteláns, non só a uns poucos. E mal empeza se se dedica a aplicar políticas sectarias pensadas só en clave de nacionalismo radical. Non entende Compostela”, remarcó.

Baleato manifestó que “parécenos unha falta de respecto absoluta cara aos veciños e a historia de Santiago que se salte a representatividade municipal en momentos tan emotivos”, a la vez que apuntó que “estamos seguros que os composteláns están tomando nota da súa actitude, soberbia e sectaria, sen esquecer que o PSOE santiagués é igual de culpable por permitir este esperpento”.

Por su parte, el portavoz municipal del PSdeG, Gonzalo Muíños, manifestó que “a cerimonia do Voto pola Cidade remóntase ao século XVI cando os responsables municipais, rexedores e Cabildo, acordaron invocar a San Roque e levantar unha capela no seu nome logo de que unha epidemia de peste azoutara Compostela. O que se fai neste acto é lembrar a nosa historia e dar cumprimento a ese acordo de hai máis de 500 anos. Estamos ante un acto no que lembramos de onde vimos, rememoramos unha parte da nosa historia”.

Apuntó que “fronte a isto, vemos de novo como a señora Sanmartín segue negándolle a representación a unha gran parte das veciñas e veciños de Santiago que lles gustaría ver á máxima autoridade da cidade nun acto que, ao igual que a Ofrenda ao Apóstolo, transcende o relixioso e ten un compoñente cultural e de tradición importante”.

Para Muíños, “este compoñente máis aló do relixioso é o que debera levar á alcaldesa a deixar a un lado as súas crenzas, poñendo por diante a vontade popular, porque unha alcaldesa debe representar a todas e todos: á xente practicante, á crente e non practicante e a xente que non o é. É algo que entenderon perfectamente os seus predecesores”.

Muíños sostiene que “aquí non importa que asista Goretti Sanmartín ou non, importa que asista a alcaldesa de Santiago, porque cando alguén asume un cargo público ten que asumir todas as consecuencias e funcións que comportan o seu papel institucional, aínda que non coincidan co seu ideario político. Desde o Grupo Municipal Socialista facémolo, e por iso alí estaremos, como cada 16 de agosto”.