Máis de 100 persoas pasaron pola área de orientación laboral da USC no que vai de curso

Son só as que tiveron unha cita individualizada

Tamén na atención online axúdase a utilizar as redes para a búsqueda de emprego ou infórmase de prácticas no estranxeiro

Una alumna durante una entrevista presencial con Charo García, una de las trabajadoras del área de orientación laboral de la USC

Una alumna durante una entrevista presencial con Charo García, una de las trabajadoras del área de orientación laboral de la USC / Jesús Prieto

A área de orientación laboral da Universidade de Santiago, que comezou a súa actividade no ano 1998, ten como obxectivo o desenvolvemento de accións de información, formación e orientación laboral coa finalidade de mellorar as opcións de ocupabilidade e o proceso de integración laboral do estudantado de grao ou mestrado e das persoas tituladas, así como facilitarlles a transición do sistema educativo á vida laboral. No que vai de curso 2023-2024, que ven a coincidir co primeiro cuatrimestre, a área de orientación laboral da USC recibiu a unhas trinta persoas por mes no referente a citas individualizadas.

Charo García, Nuria Rey e Puri Torrente son as tres orientadoras do servizo ubicado na Rúa de Lope Gómez de Marzoa do Campus Vida, e que nestes momentos tamén prestan atención a persoas do Campus de Lugo da USC, que se centra na modalidade online, a través do correo electrónico ou videochamada.

O máis frecuente é que contacten co servizo a través do correo electrónico solicitando información ou directamente unha entrevista. As consultas máis recurrentes céntranse na “solicitude de información de mestrados ou de prácticas no estranxeiro, a elaboración dun currículo eficaz, como se deben presentar a procesos de selección ou tamén se cuestionan a utilización das redes sociais para a búsqueda de emprego”, sinalan as orientadoras en conversación con EL CORREO. Tamén se traballan competencias como a capacidade de comunicarse coas persoas. Unha das accións principais da parte de orientación laboral é o proxecto Mentoring, o cal facilita a posibilidade de establecer contacto con profesionais experimentados na área profesional da que proveñen. Neste proxecto lévanse a cabo actividades formativas e de networking dirixidas tanto ao alumnado participante como ás persoas mentoras.

Na actualidade estase desenvolvendo a IX edición do Proxecto Mentoring USC, na que se recibiron máis de 300 solicitudes de participación, “o que non quere dicir que vaian a participar todos. Na edición do curso pasado contouse con 78 alumnos/as, mentras que o número de colaboradores/as e mentores/as chegou aos 94.

Por outra banda, as actividades desenvolvidas en materia de emprego pasan pola difusión de ofertas de traballo e prácticas e pola organización de presentacións de empresas e/ou dos seus procesos de selección.

Para as tarefas de difusión xestiónase unha plataforma de emprego na que se poden rexistrar tanto o estudantado da USC como as persoas xa egresadas e que lles permite ter acceso, de xeito áxil e gratuíto, a contidos sobre ofertas de traballo e prácticas, actividades formativas e outros recursos relacionados coa mellora da súa empregabilidade e o acceso ao mundo laboral. Con esta plataforma a USC ten un punto único de referencia no que publicar as ofertas de emprego e oportunidades de prácticas extracurriculares que chegan aos distintos centros desta Universidade. Na actualidade achéganse a 2.000 os usuarios e usuarias rexistrados.

Dende o persoal coordinador resumen o significado da plataforma de emprego como “un espazo onde consultar e revisar as ofertas e postularse a elas, onde tamén se da difusión de eventos e hai unha newsletter semanal con becas, convocatorias e outros recursos”.

A maiores, nestes momentos estase a traballar nunha nova edición da Feira Virtual de Emprego da USC que se celebrará na vindeira primaveira, un evento dirixido a estudantes e persoas tituladas na Universidade e que permite o seu acceso a ofertas de traballo, charlas e foros sobre empregabilidade.

Na pasada feira, celebrada no mes de maio deste ano, o número de persoas rexistradas foi de 974 e as empresas participantes foron 34 en total. A cifra de ofertas publicadas ascendiu a 121 e os que se inscribiron nalgunhas delas foron 239. Recolléronse 773 currículos e impartíronse un total de 15 actividades.

“A xente está cada vez máis preparada para acceder ao mercado laboral”

Dende o equipo coordinador inciden en que coas accións que desenvolven veñen a ser “unha ponte entre o alumnado e o mercado laboral”. Inciden en que “non é un servizo para dar traballo, é orientación laboral, polo que tratamos de facilitar diferentes ferramentas para mellorar a empregabilidade”.

Aseguran que é un servizo que cada vez se coñece máis na universidade. “Co paso dos anos temos máis visibilidade entre o estudantado, o que se traduce en que o número de demandas aumente”, din. En definitiva defíneno como “un servizo fundamental” da institución compostelá.

Con respecto ao motivo principal que fai que as persoas acudan a este servizo as coordinadoras falan de dous aspectos: non dispoñer da información suficiente para adentrarse no mercado e afrontar o feito con medo e incerteza. “Tomar decisións resulta difícil nun momento de inseguridade como o de cando rematas unha etapa e tes que comezar unha nova”, indican. Asimesmo valoran que a pesar da existencia de moita información dispoñible na rede, “ás veces resulta complicado atopala”. Esa incerteza de como afrontar o proceso de inserción non mudou en comparativa con anos atrás, pero o que si perciben “é que a xente está cada vez máis preparada para acceder ao mercado”.

Tanto Charo García, quen tivo a última entrevista presencial da área de orientación laboral da USC cunha alumna o pasado venres, como as súas compañeiras, aseguran que o alumnado e recén titulados sae agradecido e cos obxectivos cumpridos. “Xa cando saen da primeira cita de orientación agradecen o asesoramento”, aseguran. Pero isto vai máis alá e o feedback mantense no tempo xa que “temos ecibimos mensaxes a través de correo electrónico nos que nos informan de que conseguiron traballo, e aproveitan para darnos as grazas pola orientación e axuda recibida no seu día”.