Teo sigue a la Xunta y rechaza la humanización de Milladoiro al augurar un caos viario en la zona

Asegura que afectará al entorno de As Galanas y otras carreteras teenses

Reprocha al anterior ejecutivo local no haber sido más crítico con el proyecto

El regidor de Ames opina que son maniobras 'impuestas' desde el PP

Estado del tráfico durante una jornada cualquier en Milladoiro, fuera de horas punta

Estado del tráfico durante una jornada cualquier en Milladoiro, fuera de horas punta / Antonio Hernández

El Ayuntamiento de Teo rechaza de plano la humanización estatal prevista para O Milladoiro debido al “grave prexuízo que tamén suporá para os teenses”, que comparten parte de la travesía por el entorno de Reborido. A su juicio, la iniciativa no contempla soluciones para el intenso tráfico diario, augurando una notable congestión de vehículos en la variante de As Galanas y en varias carreteras teenses. Además, la regidora Lucía Calvo recuerda que el ejecutivo local saliente “nin sequera se pronunciou sobre o proxecto, malia o oficio remitido en 2022 polo Ministerio de Transportes do Goberno”.

Para Calvo de la Uz, “a súa execución suporá indirectamente consecuencias negativas e un grave prexuízo para os veciños do meu municipio”. “En concreto”, abunda la mandataria popular, “ese proxecto, licitado no pasado mes de setembro polo Goberno de Pedro Sánchez, causará unha notable conxestión na variante das Galanas, pero tamén noutras estradas do noso concello, xa que non contempla nin variante, nin solución algunha para o intensísimo tráfico rodado que atura a diario a Nacional 550 ao seu paso por Ames e Teo, que supera os 23.000 vehículos”, reseñaba.

“Sen entrar a valorar a humanización en si”, añade la alcaldesa, “o que non estou disposta a tolerar é que os teenses vaiamos ter que pagar tamén parte das consecuencias da conversión dese treito da Nacional nun bulevar cun só carril en cada sentido, sen prever ao mesmo tempo unha alternativa verdadeiramente útil para os milleiros de condutores que circulan tódolos días por esa vía, que terán que triplicar o seu percorrido habitual”.

Desde el gobierno teense indican también que sus predecesores no respondieran al citado oficio ministerial: “É incomprensible, cando o proxecto pode prexudicar claramente a nosa veciñanza, o noso medio ambiente e aumentar considerablemente a contaminación acústica”. De esta forma, el Concello de Teo se suma a la voluntad de la Xunta de Galicia de intentar paralizar la actuación, presupuestada en 5,1 millones de euros, tal y como está concebida, con la interposición además de un recurso rechazando la variante presentada, la del corredor de As Galanas y la autovía AG-56, ambas de titularidad autonómica. Al hilo, el presidente de la Axencia Galega de Infraestruturas, Francisco Menéndez, anunciaba que iba a repercutir negativamente en el medio ambiente, ya que este itinerario triplica el actual. Asimismo, también se hizo hincapié en el cuello de botella que se formará en la travesía Rosalía de Castro con un único carril por sentido, y los retrasos para el transporte público.

Por su parte, el regidor de Ames, el socialista Blas García, asegura haber encajado con naturalidad la noticia, esgrimiendo que “é lóxico que dende a Xunta se utilice a terceiros para atacar este proxecto pois eles carecen de argumentos. Estas declaracións son claramente impostas”, y avisa de que, desde Ames, “non imos deixar que transformen isto nunha guerra Ames-Teo para desviar a atención do que realmente está pasando, que é que a Xunta utiliza o maior investimento do Ministerio na historia de Ames para facer oposición ao Goberno de España”.

García entiende como legítimo el derecho de l regidora popular de velar por los intereses de los teenses, pero matiza que resulta “sospeitoso” no haberle trasladado su rechazo a la iniciativa en la reunión del pasado día 28 “e que utilice a prensa e non canles institucionais para mandar mensaxes deste tipo, do mesmo xeito que fixo o ente autonómico”.

El mandatario amesano puntualizó que la perspectiva que pueden tener desde Teo sobre la afectación del tráfico de la N-550 es totalmente distinta a la que tienen en Ames: “Mentres que nos límites de Teo a obra se realiza nunha zona esencialmente industrial, no Milladoiro supón a humanización da rúa principal dun núcleo de máis de 13.000 persoas, que soportan 30.000 vehículos diarios, de ahí a necesidade e a urxencia desta actuación”.