El Correo Gallego

Comarcas | comarcas@elcorreogallego.es

cultura

Clodio González saca a la calle una biografía sobre Álvarez Blázquez

La obra, editada por Toxosoutos, está dedicada a la figura del próximo homenajeado en el Día das Letras

DELEGACIÓN • NOIA   | 18.12.2007 
A- A+

El historiador Clodio González Pérez escribió una biografía sobre Xosé María Álvarez Blázquez, poeta al que está dedicado el Día das Letras Galegas de 2008. La publicación, editada por Toxosoutos de Noia, recoge que la obra de Álvarez Blázquez constituye un extraordinario acercamiento al desarrollo de nuestra cultura a lo largo de la segunda mitad del siglo XX, por las publicaciones propias y por fundar y dirigir Edicións Monterrey y Edicións Castrelos.

El libro de Clodio González también se refirió a las palabras que Xosé Luis Méndez Ferrín dedicó al literato: "Familia, amor, tristura, morte violenta, nostalxia, arelada liberdade, galeguismo, humildade, curiosidade, humor, sabedoría, deporte erudito, capacidade de precipitar todo isto en textos poéticos. Velaquí o modelo humano, o estilo de vida _como diría Foucault_ que se transparenta no estilo literario de Álvarez Blázquez".

Clodio González es profesor e historiador, así como miembro del patronato del Museo do Pobo Galego, de la sección de Antropoloxía Cultural del Consello da Cultura Galega. Entre los premios que figuran en su poder destaca el nacional de periodismo Artes y tradiciones populares del Ministerio de Cultura en los años 1983, 1984, 1985 y 1986; premio Concello de Ponteareas (1983) por Aproximación a la historia de Ponteareas, o el de investigación de la Diputación de Pontevedra (1987 y 1992) por los libros A festa dos maios en Galicia. Unha aproximación histórico-antropolóxica ao ciclo de maio y A producción tradicional do ferro en Galicia. As grandes ferrerías de Lugo.